Budoucnost ruského pilota je ve Formuli 1 nejistá. A jeho následující angažmá v Toro Rosso bude jistě hodně propíraným tématem v dalších dnech a týdnech.
Sainz dokončí letošní sezónu u Renaultu, za který bude jezdit i v další sezóně. Jeho sedačku si s největší pravděpodobností přivlastní Pierre Gasly, který se prezentoval v posledních dvou velkých cenách. V Texasu nepojede, jelikož plní povinnosti u Hondy, se kterou může teď o víkendu získat titul v japonské Super Formuli.
Nahradí ho tak Novozélanďan Brandon Hartley. V padoku se ale hovoří o tom, že tento pilot známý hlavně z vytrvalostních závodů - šampión WEC 2015 a vítěz letošní 24h Le Mans - není jen záskokem. Tím by totiž mohl být Rus Kvjat, který se po dvou vynechaných velkých cenách vrací za volant svého STR12.
"Nemyslím si, že mohu být spokojený. Na druhou stranu není tak špatné, že jsem ty poslední dvě velké ceny nejel vzhledem k tomu, jak pro nás dopadli. Moc mě to nemrzí, ale samozřejmě vždy chcete mít možnost závodit," řekl ruský pilot, kterého loni zpět k Toro Rosso poslal Verstappen, jenž zaujal Kvjatovo pozici u velkého Red Bullu.
Kvjat od týmu žádá vyjasnění. "Vše probereme za zavřenými dveřmi a rozhodneme se, jak budeme nadále pokračovat. Myslím si, že si zasloužím nějaké vysvětlení. Spolčeně si věci vyjasníme," pokračoval Kvjat.
K otázce, zda se k němu Red Bull chová férově, řekl Kvjat následující: "Nechci o tom mluvit. Nijak mi to nepomůže s koncentrací na víkend. To mě nyní zajímá. Nechci se teď zabývat tím, zda to je, nebo není fér. Mám tu svoji práci, jsem více motivace a chci předvést co nejlepší výsledek. Věřím ve svůj potenciál, který jsem zatím nebyl schopen předvést. Chci to napravit, protože tu stále je šance dát vše do pořádku," zakončil Kvjat.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.