Alonsův kontrakt není jen na jeden rok. Dokonce prý neobsahuje ani výstupní klauzuli, která by mohla být zásadní. V příštím roce totiž končí kontrakty některým pilotům v Mercedesu, Red Bullu i Ferrari.
Fernando Alonso včera potvrdil, že u McLarenu zůstane minimálně i v následující sezóně. Na tradiční tiskovce pak dodal, že jeho kontrakt není pouze na jeden rok, navíc prý neobsahuje výstupní klauzuli. "Nikdy jsme o výstupní klauzuli nemluvili a nyní to rozhodně nehodláme měnit. Jedná se o dlouhodobý kontrakt. Uvidíme, jak vše půjde," řekl Alonso novinářům v Texasu.
McLaren v příštím roce bude využívat pohonné jednotky Renault a jejich stávající partner Honda přejde k Toro Rosso. V týmu tedy panuje optimismus a Alonso již včera avizoval, že "ještě nezapomněli vyhrávat." Právě změna dodavatele byla dle Alonsa klíčová.
"Byla tu řada možností, mluvil jsem se všemi, co měli zájem. Ze všech nabídek se nakonec McLaren ukázal jako nejpřesvědčivější. Byly tu komplikace s motorem a museli se rozhodnout, zda zůstanou s Hondou, nebo změní dodavatele," pokračoval Alonso.
"Nakonec sáhli po Renaultu a bylo třeba počkat pár týdnů, abychom dostali přesné informace o motorech. Pak nastal čas a já se rozhodl, že s nimi zůstanu. Myslím si, že příští rok na tom budeme hodně dobře," dodal Alonso.
Co se týče angažmá v Indy 500, tak to příští rok padá. Rodák z Asturie se ale v budoucnu na Starou cihelnu plánuje vrátit. "Jelikož mám nový kontrakt s McLarenem, tak mohu potvrdit, že v příštím roce nepojedu Indy 500, protože se termínově kříží s GP Monaka. Mou prioritou je Formule 1. Mohu ale potvrdit, že se Indy 500 zúčastním někdy v budoucnu. Může to být 2019 nebo 2020. To je nyní jedno. Ten závod chci ale jet znovu," zakončil Alonso.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.