Alonsův kontrakt není jen na jeden rok. Dokonce prý neobsahuje ani výstupní klauzuli, která by mohla být zásadní. V příštím roce totiž končí kontrakty některým pilotům v Mercedesu, Red Bullu i Ferrari.
Fernando Alonso včera potvrdil, že u McLarenu zůstane minimálně i v následující sezóně. Na tradiční tiskovce pak dodal, že jeho kontrakt není pouze na jeden rok, navíc prý neobsahuje výstupní klauzuli. "Nikdy jsme o výstupní klauzuli nemluvili a nyní to rozhodně nehodláme měnit. Jedná se o dlouhodobý kontrakt. Uvidíme, jak vše půjde," řekl Alonso novinářům v Texasu.
McLaren v příštím roce bude využívat pohonné jednotky Renault a jejich stávající partner Honda přejde k Toro Rosso. V týmu tedy panuje optimismus a Alonso již včera avizoval, že "ještě nezapomněli vyhrávat." Právě změna dodavatele byla dle Alonsa klíčová.
"Byla tu řada možností, mluvil jsem se všemi, co měli zájem. Ze všech nabídek se nakonec McLaren ukázal jako nejpřesvědčivější. Byly tu komplikace s motorem a museli se rozhodnout, zda zůstanou s Hondou, nebo změní dodavatele," pokračoval Alonso.
"Nakonec sáhli po Renaultu a bylo třeba počkat pár týdnů, abychom dostali přesné informace o motorech. Pak nastal čas a já se rozhodl, že s nimi zůstanu. Myslím si, že příští rok na tom budeme hodně dobře," dodal Alonso.
Co se týče angažmá v Indy 500, tak to příští rok padá. Rodák z Asturie se ale v budoucnu na Starou cihelnu plánuje vrátit. "Jelikož mám nový kontrakt s McLarenem, tak mohu potvrdit, že v příštím roce nepojedu Indy 500, protože se termínově kříží s GP Monaka. Mou prioritou je Formule 1. Mohu ale potvrdit, že se Indy 500 zúčastním někdy v budoucnu. Může to být 2019 nebo 2020. To je nyní jedno. Ten závod chci ale jet znovu," zakončil Alonso.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.