Alonsův kontrakt není jen na jeden rok. Dokonce prý neobsahuje ani výstupní klauzuli, která by mohla být zásadní. V příštím roce totiž končí kontrakty některým pilotům v Mercedesu, Red Bullu i Ferrari.
Fernando Alonso včera potvrdil, že u McLarenu zůstane minimálně i v následující sezóně. Na tradiční tiskovce pak dodal, že jeho kontrakt není pouze na jeden rok, navíc prý neobsahuje výstupní klauzuli. "Nikdy jsme o výstupní klauzuli nemluvili a nyní to rozhodně nehodláme měnit. Jedná se o dlouhodobý kontrakt. Uvidíme, jak vše půjde," řekl Alonso novinářům v Texasu.
McLaren v příštím roce bude využívat pohonné jednotky Renault a jejich stávající partner Honda přejde k Toro Rosso. V týmu tedy panuje optimismus a Alonso již včera avizoval, že "ještě nezapomněli vyhrávat." Právě změna dodavatele byla dle Alonsa klíčová.
"Byla tu řada možností, mluvil jsem se všemi, co měli zájem. Ze všech nabídek se nakonec McLaren ukázal jako nejpřesvědčivější. Byly tu komplikace s motorem a museli se rozhodnout, zda zůstanou s Hondou, nebo změní dodavatele," pokračoval Alonso.
"Nakonec sáhli po Renaultu a bylo třeba počkat pár týdnů, abychom dostali přesné informace o motorech. Pak nastal čas a já se rozhodl, že s nimi zůstanu. Myslím si, že příští rok na tom budeme hodně dobře," dodal Alonso.
Co se týče angažmá v Indy 500, tak to příští rok padá. Rodák z Asturie se ale v budoucnu na Starou cihelnu plánuje vrátit. "Jelikož mám nový kontrakt s McLarenem, tak mohu potvrdit, že v příštím roce nepojedu Indy 500, protože se termínově kříží s GP Monaka. Mou prioritou je Formule 1. Mohu ale potvrdit, že se Indy 500 zúčastním někdy v budoucnu. Může to být 2019 nebo 2020. To je nyní jedno. Ten závod chci ale jet znovu," zakončil Alonso.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.