Fernando Alonso odjede svou čtvrtou sezónu v řadě za McLaren. Tentokrát ale stáj z Wokingu bude mít pohonné jednotky od Renaultu.
Aktualizace o Alonsovo prohlášení: "Je skvělé, že budu moci pokračovat v mém vztahu se všemi tady v McLarenu. Srdce mi vždy říkalo, abych zde zůstal. Nyní se tu cítím opravdu jako doma. Je to fantastický tým plný neuvěřitelných lidí. Je tu příjemná přátelská atmosféra. Nikde jinde v F1 jsem něco takového nezažil. Jsem neuvěřitelně šťastný, že tu mohu pokračovat.
Důležité je i technické zázemí a finanční prostředky, které nám mohou zajistit rychlý nástup, abychom mohli vyhrávat závody i samotné šampionáty. Posledních pár let nebylo jednoduchých, ale my jsme nezapomněli vyhrávat. Věřím, že toho opět brzy dosáhneme.
V posledních třech letech jsme se mohli zamyslet nad tím, jak naplánovat budoucnost. Na naší novou cestu se těším. Jsem z toho nadšen. Už teď jedu na plné obrátky, abychom vše dotáhli do úspěšného konce."
McLaren zabodoval videem na twitteruPřestup roku se nekoná a dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 nakonec setrvá i v následující sezóně v kokpitu McLarenu. Pro Alonsa to bude čtvrtý rok v řadě ve Wokingu, ale celkově pátý rok v barvách této britské stáje. Za McLaren jezdil již v dramatickém roce 2007 po boku Lewise Hamiltona
Poté, co své piloty potvrdilo Ferrari a Mercedes, zůstával ve hře akorát Renault, případně Williams. Nakonec ale k žádnému přestupu nedošlo a po změně dodavatele pohonných jednotek z Hondy na Renault se Alonso rozhodl ve Wokingu zůstat.
Žádné detaily ohledně jeho kontraktu nebyly zatím odhaleny. Dá se ale předpokládat, že bude obsahovat výstupní klauzuli, jelikož příští rok končí kontrakty celé řadě pilotů a dají se očekávat velké změny. Stáj toto oznámení provedla netradiční formou krátkého klipu, který uveřejnila na svůj twitter. Ve videu se zaměstnanci stáje učí španělsky a v závěru Alonso svým rodným jazykem pronese: "Nos vemos el proximo aňo."
The guys and girls of McLaren have been taking language lessons in preparation for 2018… ?? #VamosFernando pic.twitter.com/0Zw3rAaLbE
— McLaren (@McLarenF1) 19. října 2017
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.