Fernando Alonso odjede svou čtvrtou sezónu v řadě za McLaren. Tentokrát ale stáj z Wokingu bude mít pohonné jednotky od Renaultu.
Aktualizace o Alonsovo prohlášení: "Je skvělé, že budu moci pokračovat v mém vztahu se všemi tady v McLarenu. Srdce mi vždy říkalo, abych zde zůstal. Nyní se tu cítím opravdu jako doma. Je to fantastický tým plný neuvěřitelných lidí. Je tu příjemná přátelská atmosféra. Nikde jinde v F1 jsem něco takového nezažil. Jsem neuvěřitelně šťastný, že tu mohu pokračovat.
Důležité je i technické zázemí a finanční prostředky, které nám mohou zajistit rychlý nástup, abychom mohli vyhrávat závody i samotné šampionáty. Posledních pár let nebylo jednoduchých, ale my jsme nezapomněli vyhrávat. Věřím, že toho opět brzy dosáhneme.
V posledních třech letech jsme se mohli zamyslet nad tím, jak naplánovat budoucnost. Na naší novou cestu se těším. Jsem z toho nadšen. Už teď jedu na plné obrátky, abychom vše dotáhli do úspěšného konce."
McLaren zabodoval videem na twitteruPřestup roku se nekoná a dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 nakonec setrvá i v následující sezóně v kokpitu McLarenu. Pro Alonsa to bude čtvrtý rok v řadě ve Wokingu, ale celkově pátý rok v barvách této britské stáje. Za McLaren jezdil již v dramatickém roce 2007 po boku Lewise Hamiltona
Poté, co své piloty potvrdilo Ferrari a Mercedes, zůstával ve hře akorát Renault, případně Williams. Nakonec ale k žádnému přestupu nedošlo a po změně dodavatele pohonných jednotek z Hondy na Renault se Alonso rozhodl ve Wokingu zůstat.
Žádné detaily ohledně jeho kontraktu nebyly zatím odhaleny. Dá se ale předpokládat, že bude obsahovat výstupní klauzuli, jelikož příští rok končí kontrakty celé řadě pilotů a dají se očekávat velké změny. Stáj toto oznámení provedla netradiční formou krátkého klipu, který uveřejnila na svůj twitter. Ve videu se zaměstnanci stáje učí španělsky a v závěru Alonso svým rodným jazykem pronese: "Nos vemos el proximo aňo."
The guys and girls of McLaren have been taking language lessons in preparation for 2018… ?? #VamosFernando pic.twitter.com/0Zw3rAaLbE
— McLaren (@McLarenF1) 19. října 2017Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.