Fernando Alonso odjede svou čtvrtou sezónu v řadě za McLaren. Tentokrát ale stáj z Wokingu bude mít pohonné jednotky od Renaultu.
Aktualizace o Alonsovo prohlášení: "Je skvělé, že budu moci pokračovat v mém vztahu se všemi tady v McLarenu. Srdce mi vždy říkalo, abych zde zůstal. Nyní se tu cítím opravdu jako doma. Je to fantastický tým plný neuvěřitelných lidí. Je tu příjemná přátelská atmosféra. Nikde jinde v F1 jsem něco takového nezažil. Jsem neuvěřitelně šťastný, že tu mohu pokračovat.
Důležité je i technické zázemí a finanční prostředky, které nám mohou zajistit rychlý nástup, abychom mohli vyhrávat závody i samotné šampionáty. Posledních pár let nebylo jednoduchých, ale my jsme nezapomněli vyhrávat. Věřím, že toho opět brzy dosáhneme.
V posledních třech letech jsme se mohli zamyslet nad tím, jak naplánovat budoucnost. Na naší novou cestu se těším. Jsem z toho nadšen. Už teď jedu na plné obrátky, abychom vše dotáhli do úspěšného konce."
McLaren zabodoval videem na twitteruPřestup roku se nekoná a dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 nakonec setrvá i v následující sezóně v kokpitu McLarenu. Pro Alonsa to bude čtvrtý rok v řadě ve Wokingu, ale celkově pátý rok v barvách této britské stáje. Za McLaren jezdil již v dramatickém roce 2007 po boku Lewise Hamiltona
Poté, co své piloty potvrdilo Ferrari a Mercedes, zůstával ve hře akorát Renault, případně Williams. Nakonec ale k žádnému přestupu nedošlo a po změně dodavatele pohonných jednotek z Hondy na Renault se Alonso rozhodl ve Wokingu zůstat.
Žádné detaily ohledně jeho kontraktu nebyly zatím odhaleny. Dá se ale předpokládat, že bude obsahovat výstupní klauzuli, jelikož příští rok končí kontrakty celé řadě pilotů a dají se očekávat velké změny. Stáj toto oznámení provedla netradiční formou krátkého klipu, který uveřejnila na svůj twitter. Ve videu se zaměstnanci stáje učí španělsky a v závěru Alonso svým rodným jazykem pronese: "Nos vemos el proximo aňo."
The guys and girls of McLaren have been taking language lessons in preparation for 2018… ?? #VamosFernando pic.twitter.com/0Zw3rAaLbE
— McLaren (@McLarenF1) 19. října 2017Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.