Skončila Asijská část a namísto brzkého stávání nás čekají večerní závody. Šampionát se přesunul do zámoří a krom dalšího rozuzlení konečného pořadí budou na programu dne i rošády ohledně pilotů a sestav pro příští rok.
Krom Kvjata bude hojně sledovaným mužem i Alonso, který by mohl v USA definitivně potvrdit, zda zůstane i v následujícím roce u McLarenu. Sám Španěl řekl, že by měl rád vše z krku již před Austinem.
Něco málo prozradil pro americkou NBC i šéf McLarenu Zac Brown: "Nějakou dobu o tom diskutujeme. Nejdříve jsme ale chtěli dokončit asijskou část a vyřešit nového dodavatele motorů. To je nyní hotovo. Očekávám, že vám brzy budeme moci sdělit závěry ohledně našeho partnerství s Fernandem. Ve čtvrtek bude na tiskovce FIA. Předtím, než cokoliv oznámíme, musí být hotový kontrakt."
Ve smlouvě by měla být zahrnuta případní výjimka ohledně vynechání jednoho závodu - a to pro případ, že by se Alonso rozhodl jet znovu závod Indy 500, který koliduje s GP Monaka. Po ukončení partnerství s Hondou, to ale nevypadá, že by McLaren na Staré cihelně závodil. Zájem má spíš o Le Mans, které nekoliduje s žádným závodem.
"Nedovolili bychom mu závodit v několika sériích. Kdyby se ale jednalo o jeden závod, jako je třeba Indy, tak to bychom dovolili," řekl novinářům NBC Sport Brown.
"Le Mans máme v oku. Půjde o pravidla, pravidelně se zúčastňujeme mítinků pro dodavatele. Bude hodně záležet na znění pravidel, vše ale sledujeme. Bylo by nyní nedospělé dělat jakékoliv závěry. Co se týče Indy, tak nikdy neříkej nikdy. Zatím je to spíše nepravděpodobné než pravděpodobné. Pokud tam pojedeme, tak budeme chtít konkurenceschopné zázemí, jaké jsme měli letos. Laťka je tedy vysoko a nebude to snadné. Nechceme jezdit v Indy jen tak. Chceme útočit na vítězství. Nyní se ale soustředíme na Formuli 1 a očekáváme, že příští rok v Monaku budou naše vozy konkurenceschopné," dodal Brown.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.