Skončila Asijská část a namísto brzkého stávání nás čekají večerní závody. Šampionát se přesunul do zámoří a krom dalšího rozuzlení konečného pořadí budou na programu dne i rošády ohledně pilotů a sestav pro příští rok.
Krom Kvjata bude hojně sledovaným mužem i Alonso, který by mohl v USA definitivně potvrdit, zda zůstane i v následujícím roce u McLarenu. Sám Španěl řekl, že by měl rád vše z krku již před Austinem.
Něco málo prozradil pro americkou NBC i šéf McLarenu Zac Brown: "Nějakou dobu o tom diskutujeme. Nejdříve jsme ale chtěli dokončit asijskou část a vyřešit nového dodavatele motorů. To je nyní hotovo. Očekávám, že vám brzy budeme moci sdělit závěry ohledně našeho partnerství s Fernandem. Ve čtvrtek bude na tiskovce FIA. Předtím, než cokoliv oznámíme, musí být hotový kontrakt."
Ve smlouvě by měla být zahrnuta případní výjimka ohledně vynechání jednoho závodu - a to pro případ, že by se Alonso rozhodl jet znovu závod Indy 500, který koliduje s GP Monaka. Po ukončení partnerství s Hondou, to ale nevypadá, že by McLaren na Staré cihelně závodil. Zájem má spíš o Le Mans, které nekoliduje s žádným závodem.
"Nedovolili bychom mu závodit v několika sériích. Kdyby se ale jednalo o jeden závod, jako je třeba Indy, tak to bychom dovolili," řekl novinářům NBC Sport Brown.
"Le Mans máme v oku. Půjde o pravidla, pravidelně se zúčastňujeme mítinků pro dodavatele. Bude hodně záležet na znění pravidel, vše ale sledujeme. Bylo by nyní nedospělé dělat jakékoliv závěry. Co se týče Indy, tak nikdy neříkej nikdy. Zatím je to spíše nepravděpodobné než pravděpodobné. Pokud tam pojedeme, tak budeme chtít konkurenceschopné zázemí, jaké jsme měli letos. Laťka je tedy vysoko a nebude to snadné. Nechceme jezdit v Indy jen tak. Chceme útočit na vítězství. Nyní se ale soustředíme na Formuli 1 a očekáváme, že příští rok v Monaku budou naše vozy konkurenceschopné," dodal Brown.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.