Skončila Asijská část a namísto brzkého stávání nás čekají večerní závody. Šampionát se přesunul do zámoří a krom dalšího rozuzlení konečného pořadí budou na programu dne i rošády ohledně pilotů a sestav pro příští rok.
Krom Kvjata bude hojně sledovaným mužem i Alonso, který by mohl v USA definitivně potvrdit, zda zůstane i v následujícím roce u McLarenu. Sám Španěl řekl, že by měl rád vše z krku již před Austinem.
Něco málo prozradil pro americkou NBC i šéf McLarenu Zac Brown: "Nějakou dobu o tom diskutujeme. Nejdříve jsme ale chtěli dokončit asijskou část a vyřešit nového dodavatele motorů. To je nyní hotovo. Očekávám, že vám brzy budeme moci sdělit závěry ohledně našeho partnerství s Fernandem. Ve čtvrtek bude na tiskovce FIA. Předtím, než cokoliv oznámíme, musí být hotový kontrakt."
Ve smlouvě by měla být zahrnuta případní výjimka ohledně vynechání jednoho závodu - a to pro případ, že by se Alonso rozhodl jet znovu závod Indy 500, který koliduje s GP Monaka. Po ukončení partnerství s Hondou, to ale nevypadá, že by McLaren na Staré cihelně závodil. Zájem má spíš o Le Mans, které nekoliduje s žádným závodem.
"Nedovolili bychom mu závodit v několika sériích. Kdyby se ale jednalo o jeden závod, jako je třeba Indy, tak to bychom dovolili," řekl novinářům NBC Sport Brown.
"Le Mans máme v oku. Půjde o pravidla, pravidelně se zúčastňujeme mítinků pro dodavatele. Bude hodně záležet na znění pravidel, vše ale sledujeme. Bylo by nyní nedospělé dělat jakékoliv závěry. Co se týče Indy, tak nikdy neříkej nikdy. Zatím je to spíše nepravděpodobné než pravděpodobné. Pokud tam pojedeme, tak budeme chtít konkurenceschopné zázemí, jaké jsme měli letos. Laťka je tedy vysoko a nebude to snadné. Nechceme jezdit v Indy jen tak. Chceme útočit na vítězství. Nyní se ale soustředíme na Formuli 1 a očekáváme, že příští rok v Monaku budou naše vozy konkurenceschopné," dodal Brown.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.