Závodní ředitel Eric Boullier potvrzuje, že přechod na jiného dodavatele pohonných jednotek není jednoduchou záležitostí. Na dohnání Red Bullu, který má s Renaultem desetileté zkušenosti, bude nějaký čas potřebovat - jeho výkonnost ale bude mnohem lepší než s Hondou.
Britský tým s ní letos ukončí partnerství, během něhož mu za poslední tři roky nebyla schopna poskytnout konkurenceschopný ani spolehlivý motor, od příštího ročníku má proto s Renaultem vysoká očekávání - chtěl by bojovat o pódia.
Podle Boulliera ale McLaren sotva bude končit před Red Bullem hned od počátku sezóny: "Když máte s partnerem desetiletý vztah, tak začínáte úplně někde jinde než my. My jsme ale nyní v procesu, kdy toto partnerství budujeme. Nějakou dobu to potrvá, jsme nicméně motivování k tomu, abychom odváděli co nejlepší práci."
Partnerství s Renaultem oznámil až v polovině září, proto se dostal s vývojem nového monopostu stavěného kolem francouzské pohonné jednotky minimálně do dvoutýdenního skluzu: "Samozřejmě, že to je výzva. Teď musíme pracovat 24 [hodin] / 7 [dní] v týdnu, abychom se pokusili dohnat pár týdnů od doby, kdy mělo rozhodnutí ideálně padnout. Ale 2 týdny se dohnat dají," řekl tehdy Boullier.
"Jsme McLaren, existujeme kvůli vítězstvím, proto uděláme všechno, abychom toho dosáhli," pokračuje před Velkou cenou Spojených států závodní ředitel týmu, který stále nemá potvrzeného druhého jezdce pro příští sezónu. Čeká totiž na definitivní rozhodnutí Fernanda Alonsa, který by mohl ještě tento týden oznámit prodloužení smlouvy s McLarenem.
Pokud se to povede, bude mít vše potřebné k úspěchu. "Když máte celý balík, což zahrnuje dobrý motor, nejlepší auto, lidi a pilota, pak byste měli vyhrávat. Jsme tedy pod stejným tlakem. Pokud má jiný tým stejný motor a vy ho neporážíte, pak víte, že je se zbytkem balíku něco špatně," dodává Boullier s odkazem na jejich bitvu s Red Bullem příští rok, který také využívá pohonné jednotky Renault.
Jeho dceřiná stáj Toro Rosso přechází k Hondě, jejímž cílem pro sezónu 2018 je také boj o pódia.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.