Jak bude vypadat budoucnost okruhu Interlagos? Situaci se snaží řešit místní starosta Doria, který se sešel s prezidentem Pirelli.
S budoucností Formule 1 v Brazílii je to nahnuté. Práva jsou drahá, země není úplně v dobré ekonomické kondici, stejně jako místní okruh, a navíc v současné době se v královně motorsportu prohání pouze přesluhující Massa. Žádná brazilská hvězda není na dohled, pokud nepočítáme Felipeho Nasra, jenž loni zachránil díky dvěma bodů ze závodu na Interlagos švýcarskému Sauberu triko. Nakonec mu ale nebyl prodloužen kontrakt.
O okruh Interlagos údajně projevil zájem i bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone. Nyní ale jeden z hlavních mužů, kteří o budoucnosti okruhu rozhodnou, starosta São Paula João Doria v rámci své návštěvy Milána řekl, že jednal i s výhradním dodavatelem pneumatik šampionátu F1 - italským Pirelli.
"Pirelli je silně zastoupeno jak ve Formuli 1, tak i v Brazílii. Chtěl jsem se sejít s jejich prezidentem za účelem diskuzí ohledně případné privatizace okruhu. On mi řekl, že o tom promluví s čínskými investory," řekl Doria pro italský tisk.
Dle brazilských médiích by Pirelli raději našlo partnerskou skupinu investorů, něž že by se do projektu pouštěli sami. "Pirelli podporuje starostovo iniciativu ohledně nalezení potencionálních investorů , nechystá se ale přímo podílet na projektu."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.