Sebastian Vettel přiznal, že při zbytečné kolizi v Baku, kde během výjezdu safety-caru záměrně narazil do Mercedesu Lewise Hamiltona, svůj tým zklamal.
Pilot Ferrari byl po Velké ceně Ázerbájdžánu tvrdě kritizován za úmyslný náraz do lídra závodu, za což dostal pouze 10sekundovou stop-go penalizaci. V rozhovoru se ale nyní svěřil, že se pak cítil mnohem hůře než po zpackaném startu v Singapuru, kde po jeho agresivním manévru skončily v první zatáčce oba rudé vozy i Red Bull Maxe Verstappena.
"Myslím, že Baku bylo horší. Cítil jsem, že jsem zklamal tým, protože to, co jsem udělal, nás evidentně stálo vítězství v závodě. Takže abych byl upřímný, v Singapuru šlo z mého pohledu o závodění a to se stává. Je to samozřejmě velmi nešťastné, ale nevím, ke kolika haváriím na startu v minulosti došlo a ke kolika ještě dojde," popisuje Vettel.
"Když jste do nich zapojeni, tak to vždy naštve. Nedá se to lépe popsat. Přišlo to ve vhodnou dobu? Ne. Je k tomu vůbec někdy vhodná doba? Zřejmě ne. Takže na tom nezáleží. Stalo se. Nemůžeme to kontrolovat. Musíme se soustředit na to, co máme ve svých rukou, a pokusit se zaměřit na věci, které kontrolovat můžeme," pokračuje pilot Ferrari.
Jak moc se proti loňsku změnila situace v týmu, který letos udělal obrovský pokrok: "Moc se neliší. Lidé jsou víceméně stejný. Rok 2016 byl náročný, ale velmi důležitý, protože jsme spoustu věcí interně posunuli k lepšímu, takže bychom měli být silnější."
"Samozřejmě letošní rok nám dal s novými pravidly šanci a tak dále, přijít s novým autem. A my jsme svou šanci využili, ale jak vidíte, nejsme úplně spokojeni, protože chceme společně vyhrávat."
"Kromě toho si stále myslím, že toho máme hodně před sebou. Ne, že by bylo zapotřebí hodně změn nebo že bychom museli měnit lidi, protože to si lidé normálně pomyslí, když hovoříte o změnách: 'Ach, musíte změnit lidi.' Ne!
Někdy možná potřebujete udělat jen drobné úpravy u stejných lidí, a to funguje mnohem lépe. Myslím si tedy, že Ferrari potenciál má, má lidi, talenty. Je to o nás, o nás všech - pokusit se spolupracovat a uskutečnit to," dodává Vettel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.