Jak vnímá situaci u Ferrari šéf hlavního konkurenta italské stáje Toto Wolff?
Ještě v létě byl bodový stav mezi Hamiltonem a Vettelem velmi vyrovnaný, tři asijské GP pro Ferrari značně zkomplikovaly situaci a po dvou odstoupeních Sebastiana Vettela má nyní Brit pohodlný náskok 59 bodů a příští týden v Austinu může za určité konstalace hvězd slavit titul.
Ještě lépe je na tom Mercedes v Poháru konstruktérů, kde bude s největší pravděpodobností rozhodnuto již v Americe. Ferrari by totiž muselo v Texasu získat o 17 bodů více, aby se boj prodloužil. V současné době mají Stříbrné šípy náskok na druhé Ferrari ve výši 145 bodů.
Opět se tedy ukázalo, jak motoristický sport dokáže být neúprosný, což potvrzuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "V tomhle sportu neberete zajatce," odpověděl Wolff na otázku, zda není škoda, že se pravděpodobně rozhodlo o titulu touto cestou.
"Vždy jde o to mít to nejlepší auto a nejlepšího pilota. Pak také musíte předvádět solidní výkony. Známe ten pocit, sami jsme dříve měli problémy se spolehlivostí u každého z pilotů. Pokud se snažíte maximálně posouvat své hranice, tak jednou dosáhnete stropu. Od loňska Ferrari zaznamenalo obrovský posun, tohle je jen přechodná vývojová fáze," pokračoval Wolff.
"Jedno rčení říká, že proto, abyste dojeli první, musíte nejdřív vůbec dojet. Tohle je ale součástí vývoje každé stáje. Snažíte se pořád zvyšovat výkonnost a s tím i spolehlivost. Rychlost mají, teď je třeba najít tu spolehlivost.. Já jsem rád, že se nám to podařilo, naši designéři a lidé kontrolující kvalitu předvedli skvělou práci. I tak ale zbývají čtyři závody a po zádech se můžeme poplácat až v situaci, kdy bude vyhráno," zakončil Wolff.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.