Jak vnímá situaci u Ferrari šéf hlavního konkurenta italské stáje Toto Wolff?
Ještě v létě byl bodový stav mezi Hamiltonem a Vettelem velmi vyrovnaný, tři asijské GP pro Ferrari značně zkomplikovaly situaci a po dvou odstoupeních Sebastiana Vettela má nyní Brit pohodlný náskok 59 bodů a příští týden v Austinu může za určité konstalace hvězd slavit titul.
Ještě lépe je na tom Mercedes v Poháru konstruktérů, kde bude s největší pravděpodobností rozhodnuto již v Americe. Ferrari by totiž muselo v Texasu získat o 17 bodů více, aby se boj prodloužil. V současné době mají Stříbrné šípy náskok na druhé Ferrari ve výši 145 bodů.
Opět se tedy ukázalo, jak motoristický sport dokáže být neúprosný, což potvrzuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "V tomhle sportu neberete zajatce," odpověděl Wolff na otázku, zda není škoda, že se pravděpodobně rozhodlo o titulu touto cestou.
"Vždy jde o to mít to nejlepší auto a nejlepšího pilota. Pak také musíte předvádět solidní výkony. Známe ten pocit, sami jsme dříve měli problémy se spolehlivostí u každého z pilotů. Pokud se snažíte maximálně posouvat své hranice, tak jednou dosáhnete stropu. Od loňska Ferrari zaznamenalo obrovský posun, tohle je jen přechodná vývojová fáze," pokračoval Wolff.
"Jedno rčení říká, že proto, abyste dojeli první, musíte nejdřív vůbec dojet. Tohle je ale součástí vývoje každé stáje. Snažíte se pořád zvyšovat výkonnost a s tím i spolehlivost. Rychlost mají, teď je třeba najít tu spolehlivost.. Já jsem rád, že se nám to podařilo, naši designéři a lidé kontrolující kvalitu předvedli skvělou práci. I tak ale zbývají čtyři závody a po zádech se můžeme poplácat až v situaci, kdy bude vyhráno," zakončil Wolff.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.