Jak vnímá situaci u Ferrari šéf hlavního konkurenta italské stáje Toto Wolff?
Ještě v létě byl bodový stav mezi Hamiltonem a Vettelem velmi vyrovnaný, tři asijské GP pro Ferrari značně zkomplikovaly situaci a po dvou odstoupeních Sebastiana Vettela má nyní Brit pohodlný náskok 59 bodů a příští týden v Austinu může za určité konstalace hvězd slavit titul.
Ještě lépe je na tom Mercedes v Poháru konstruktérů, kde bude s největší pravděpodobností rozhodnuto již v Americe. Ferrari by totiž muselo v Texasu získat o 17 bodů více, aby se boj prodloužil. V současné době mají Stříbrné šípy náskok na druhé Ferrari ve výši 145 bodů.
Opět se tedy ukázalo, jak motoristický sport dokáže být neúprosný, což potvrzuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "V tomhle sportu neberete zajatce," odpověděl Wolff na otázku, zda není škoda, že se pravděpodobně rozhodlo o titulu touto cestou.
"Vždy jde o to mít to nejlepší auto a nejlepšího pilota. Pak také musíte předvádět solidní výkony. Známe ten pocit, sami jsme dříve měli problémy se spolehlivostí u každého z pilotů. Pokud se snažíte maximálně posouvat své hranice, tak jednou dosáhnete stropu. Od loňska Ferrari zaznamenalo obrovský posun, tohle je jen přechodná vývojová fáze," pokračoval Wolff.
"Jedno rčení říká, že proto, abyste dojeli první, musíte nejdřív vůbec dojet. Tohle je ale součástí vývoje každé stáje. Snažíte se pořád zvyšovat výkonnost a s tím i spolehlivost. Rychlost mají, teď je třeba najít tu spolehlivost.. Já jsem rád, že se nám to podařilo, naši designéři a lidé kontrolující kvalitu předvedli skvělou práci. I tak ale zbývají čtyři závody a po zádech se můžeme poplácat až v situaci, kdy bude vyhráno," zakončil Wolff.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.