Jak vnímá situaci u Ferrari šéf hlavního konkurenta italské stáje Toto Wolff?
Ještě v létě byl bodový stav mezi Hamiltonem a Vettelem velmi vyrovnaný, tři asijské GP pro Ferrari značně zkomplikovaly situaci a po dvou odstoupeních Sebastiana Vettela má nyní Brit pohodlný náskok 59 bodů a příští týden v Austinu může za určité konstalace hvězd slavit titul.
Ještě lépe je na tom Mercedes v Poháru konstruktérů, kde bude s největší pravděpodobností rozhodnuto již v Americe. Ferrari by totiž muselo v Texasu získat o 17 bodů více, aby se boj prodloužil. V současné době mají Stříbrné šípy náskok na druhé Ferrari ve výši 145 bodů.
Opět se tedy ukázalo, jak motoristický sport dokáže být neúprosný, což potvrzuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "V tomhle sportu neberete zajatce," odpověděl Wolff na otázku, zda není škoda, že se pravděpodobně rozhodlo o titulu touto cestou.
"Vždy jde o to mít to nejlepší auto a nejlepšího pilota. Pak také musíte předvádět solidní výkony. Známe ten pocit, sami jsme dříve měli problémy se spolehlivostí u každého z pilotů. Pokud se snažíte maximálně posouvat své hranice, tak jednou dosáhnete stropu. Od loňska Ferrari zaznamenalo obrovský posun, tohle je jen přechodná vývojová fáze," pokračoval Wolff.
"Jedno rčení říká, že proto, abyste dojeli první, musíte nejdřív vůbec dojet. Tohle je ale součástí vývoje každé stáje. Snažíte se pořád zvyšovat výkonnost a s tím i spolehlivost. Rychlost mají, teď je třeba najít tu spolehlivost.. Já jsem rád, že se nám to podařilo, naši designéři a lidé kontrolující kvalitu předvedli skvělou práci. I tak ale zbývají čtyři závody a po zádech se můžeme poplácat až v situaci, kdy bude vyhráno," zakončil Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.