Prezident a předseda správní rady Ferrari v pondělí po dalším selhání pochválil pokrok svého závodního týmu. Sezóna podle něj i přes sérii nezdarů v posledních třech velkých cenách není ztracená.
Sebastian Vettel na lídra šampionátu Lewise Hamiltona ztrácí čtyři závody před koncem 59 bodů poté, co musel v neděli odstoupit z Velké ceny Japonska. V šampionátu konstruktérů je situace z pohledu Ferrari ještě tristnější - Mercedes vede o 145 bodů, a může tak oba titul získat již příští týden v Austinu.
Prezident Ferrari přesto tvrdí: "Sezóna není ztracená, stále je všechno ve hře. Nebudu hovořit o smůle, nevěřím na ni. Důležité je neztratit sebedůvěru, která nás dovedla tak daleko. Těší mě, co tým dokázal a ohromně věřím tomu, že v příštích čtyřech závodech dokážeme stáhnout většinu ztráty na Mercedes."
Štve ho, že díl za 1500 korun v monopostu, který stojí desítky milionů, jim v neděli v Suzuce zničil závod, proto zopakoval to, co Malajsii - Ferrari se musí zaměřit na kvalitu dílů a zlepšit procedury (v obou případech šlo o výrobky externích dodavatelů).
"Jde o problém, který jsme během času zřejmě ignorovali, protože nikdy nebyl tak důležitý. Teď jsme se však setkali přinejmenším s třemi událostmi, jež měly devastující dopad na výkonnost. Napravíme to," ujišťuje Marchionne v rozhovoru pro italskou televizi Class CNBC.
Podle něj Ferrari, které loni nevyhrálo ani jeden závod, dosáhlo i přesto obrovských pokroků. Vettel letos zvítězil čtyřikrát a od března do září vedl šampionát.
"Nechci být arogantní. Myslím si, že [naše auto] je dnes na stejné úrovni, ne-li lepší, než Mercedes. Jsem si jistý, že bychom vedli úplně jinou diskusi, kdybychom v posledních třech závodech neměli žádné problémy," dodává prezident Ferrari.
VIDEO: Šest týdnů, které změnily vývoj šampionátu (zdroj: formula1.com)
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.