Sebastian Vettel s Ferrari včera utrpěl v Japonsku další ránu, když musel na začátku velké ceny odstoupit kvůli vadné svíčce. Jeho ztráta v šampionátu na lídra Lewise Hamiltona narostla 4 závody před koncem už na 59 bodů.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff označil pokračující problémy Ferrari se spolehlivostí za neuvěřitelné. To si sice všimlo vadné svíčky při výjezdu z garáže na rošt, nedokázalo ji však vyřešit a jejich pilot brzy skončil. A protože Valtteri Bottas dojel čtvrtý a Kimi Räikkönen až pátý, může se již v příštím závodě ve Spojených státech rozhodnout o obou titulech.
"Smůla Ferrari je neuvěřitelná, mají za sebou třetí špatný závod po sobě. Nicméně Lewis zajel skvěle. Jakmile věděl, že je Sebastian mimo hru, tak to až do konce řídil i přes vystrašení v posledním kole. Nakonec k žádným potížím nedošlo, jen nezprovoznil pneumatik pro koncovku závodu po virtuálním safety-caru," vysvětluje Wolff.
"Vzpomínám si, když měl závadu Nico Rosberg v Singapuru v roce 2014, což pro jeho šampionát bylo velkou ranou. Můžeme to vztáhnout na kluky Ferrari, kteří se teď budou cítit hrozně. Vycházíme s nimi velmi dobře a Maurizio [Arrivabene] a my víme, že nejsou v situaci, ve které by chtěli být," pokračuje šéf Mercedesu.
Čím si vysvětluje to, že se u Ferrari začínají věci kazit? "Možná jde o úpadek vývoje poté, co tým udělal obrovský krok vpřed mezi roky 2016 a 2017. Jsou super rychlí, akorát jim schází spolehlivost, což by bylo dalším krokem."
Mercedes si může zajistit konstruktérský titul, pokud oba jeho piloti skončí 22. října v Austinu do čtvrtého místa, zatímco Hamilton ovládne šampionát, jestliže vyhraje závod a Vettel skončí mimo první pětici.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.