Sebastian Vettel s Ferrari včera utrpěl v Japonsku další ránu, když musel na začátku velké ceny odstoupit kvůli vadné svíčce. Jeho ztráta v šampionátu na lídra Lewise Hamiltona narostla 4 závody před koncem už na 59 bodů.
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff označil pokračující problémy Ferrari se spolehlivostí za neuvěřitelné. To si sice všimlo vadné svíčky při výjezdu z garáže na rošt, nedokázalo ji však vyřešit a jejich pilot brzy skončil. A protože Valtteri Bottas dojel čtvrtý a Kimi Räikkönen až pátý, může se již v příštím závodě ve Spojených státech rozhodnout o obou titulech.
"Smůla Ferrari je neuvěřitelná, mají za sebou třetí špatný závod po sobě. Nicméně Lewis zajel skvěle. Jakmile věděl, že je Sebastian mimo hru, tak to až do konce řídil i přes vystrašení v posledním kole. Nakonec k žádným potížím nedošlo, jen nezprovoznil pneumatik pro koncovku závodu po virtuálním safety-caru," vysvětluje Wolff.
"Vzpomínám si, když měl závadu Nico Rosberg v Singapuru v roce 2014, což pro jeho šampionát bylo velkou ranou. Můžeme to vztáhnout na kluky Ferrari, kteří se teď budou cítit hrozně. Vycházíme s nimi velmi dobře a Maurizio [Arrivabene] a my víme, že nejsou v situaci, ve které by chtěli být," pokračuje šéf Mercedesu.
Čím si vysvětluje to, že se u Ferrari začínají věci kazit? "Možná jde o úpadek vývoje poté, co tým udělal obrovský krok vpřed mezi roky 2016 a 2017. Jsou super rychlí, akorát jim schází spolehlivost, což by bylo dalším krokem."
Mercedes si může zajistit konstruktérský titul, pokud oba jeho piloti skončí 22. října v Austinu do čtvrtého místa, zatímco Hamilton ovládne šampionát, jestliže vyhraje závod a Vettel skončí mimo první pětici.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.