Kubica bude proti Paulu di Restovi bojovat o sedačku u Williamsu. Ve hře je samozřejmě i Massa. Dle Rosberga je Kubica ve 100% kondici.
Úřadující mistr světa a dnes již závodník v důchodu Nico Rosberg se přijel podívat na Velkou cenu Japonsko v roli jednoho z reportérů stanice Sky Sports a jakožto nový manažer Roberta Kubici promluvil i o zdravotním stavu polského pilota.
Ten v současné době usiluje o sedačku ve Formuli 1. Absolvoval několik testů s Renaultem, ale tovární stáj francouzského motoráře nakonec sáhla po konzervativnější volbě - Carlosu Sainzovi.
Kubica je nyní v hledáčku Williamsu, stejně jako Paul di Resta. Oba tito piloti absolvují dva testovací dny v Maďarsku, kde se budou prohánět ve voze z roku 2014. Massa, jenž by rád jezdil ještě jeden rok, označil tyto testy de facto za zbytečné, jelikož současné monoposty jsou naprosto rozdílné.
Jak to vypadá se zdravotním stavem Roberta Kubici? "Jak již ukázaly testy z Renaultem, o jeho stavu nemusíme pochybovat. Dokázal odjet dvojnásobné dávky, kroužil a kroužil. Jeho tempo nepolevovalo. Je na 100 % fit a může řídit závodní auto. Je to nyní hodně zajímavé. Brzy bude testovat s Williamsem. Má tak skvělou šanci, moc se na to těším. Ty testy budou spíše formálnější setkání, kde si popovídají a zkontrolují si, zda je Robert opravdu v pohodě." řekl Rosberg.
Angažmá u Renaultu prý nevyšlo kvůli špatnému načasování. Jezdecky na to Kubica měl. "Myslím si, že to akorát smolně vyšlo. V tu chvíli byl uvolněn Sainz a navíc proběhly všemožné rošády ohledně motorů, prostě to nevyšlo," dodal dnes již bývalý pilot F1.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.