Dnes již bývalý technický šéf FIA v oblasti Formule 1 Marcin Budkowski bude novým výkonným šéfem tovární stáje Renault. Rodák z Polska rezignoval před měsícem a dle smlouvy nesmí v F1 pracovat po dobu 3 měsíců.
Tato lhůta se jeví šéfům většiny stájí jako směšná, když přihlídneme k faktu, že Budkowski měl k dispozici velmi citlivé a exaktní materiály ohledně technických řešení jednotlivých stájí. Samotnou situací není nadšena ani samotná FIA a nyní s Renaultem jedná.
Dle konktraktu by Polák, který v letech 2002-2007 pracoval jako specialista na aerodynamiku u Ferrari a následně do roku 2014 zastával podobnou pozici u McLarenu, mohl nastoupit do Enstone již v lednu. Renault je ochoten tuto lhůtu prodloužit o další tři měsíce, tedy na dvojnásobek.
Je to sice milé gesto, kterým stáj dává najevo, že si je vědoma určitého střetu zájmů. Na druhou stranu se jedná jen o formalitu, jelikož do vývoje vozů pro příští Budkowski již moc nezasáhne. Do konce současného cyklu pravidel ale zbývají ještě další dvě sezóny - 2019 a 2020.
Pravdou ale jest, že Renault jedná naprosto legálně a případné pochybení o výši časové lhůty lze připsat na vrub pouze Mezinárodní automobilové federaci.
"Hodně se o tom mluví," řekl současný šéf Renaultu Abiteboul. "My ale nic neříkáme, dáváme jasně najevo, že se k této otázce nechceme stavět agresivně. Co se týče smlouvy, mohl by u nás nastoupit již začátkem roku. Nyní o tom ale vedeme konstruktivní diskuze s FIA. Myslím si, že se dostáváme do bodu, kdy se dohodneme na termínu, se kterým by byli všichni v pohodě. Například začátek dubna je dvojnásobek původní lhůty. Nic není zatím potvrzeno, ale intenzivně se na tom pracuje," pokračoval Francouz.
"Návrhy vozů jsou již dávno hotovy. Nyní jsme v procesu výroby. Zásadní rozhodnutí padly již před půl rokem. Není to nic, co by mohlo být ovlivněno. Nanovo se začne až v roce 2019. Navíc je dost omezeno to, co nám (Marcin) může přinést. Nebude to zásadní rozdíl," dodal Abiteboul.
Jak k celé dohodě vlastně došlo?
"Obě strany měly zájem. Nabídka a poptávka se pak někde potkají, tak nějak se to v posledních týdnech událo. Navazování kontaktů je bohužel součástí Formule 1, je to také jeden z důvodů, proč je tu taková soutěživost.
Často se mluví o nerovnoměrném rozdělování zdrojů, ale je to také o svobodě, kterou lidé v rámci organizací mají. Kvůli tomu je motorsport zajímavý. Marcin naznačoval, že by chtěl nějaký posun ve své kariéře. Chtěl se z ryze technické činnosti pustit do manažerské pozice a to jsme my mohli nabídnout.
Marcin bude pracovat na pozici, která není technického charakteru. Něco takového jsme zkoušeli s Fredericem Vasseurem, ale nevyšlo to. Fred se nyní angažuje v Sauberu. U nás tak stále bylo volné místo, jelikož nás čeká kopa práce. Já potřebuji nějakou pomoc a potřebuji někoho, komu mohu věřit a pracovat po jeho boku, abychom se jako tým posouvali," zakončil Abiteboul.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.