Felipe Massa by si ve Formuli 1 ještě rád zazávodil. Williams ale zvažuje i další piloty, pro které stáj přichystala testy. Dle Massy ale nebudou mít opravdovou vypovídající hodnotu.
Massa se letos nečekaně znovu ocitl v monopostu Formule 1, a to díky odchodu Nica Rosberga a přestupu Bottase ke Stříbrným šípům. Brazilec by si rád svůj pobyt u tradiční britské stáje ještě o rok prodloužil. Vedení týmu ale zvažuje i další možnosti.
Hlavními adepty na sedačku se krom Massy zdají býti Robert Kubica a Paul di Resta. Oba piloti splňují věkovou podmínku 25 let, kterou nastavil titulární sponzor Martini a Williams pro ně přichystal dva testovací dny v Maďarsku, kde se oba jednatřicetiletí piloti projedou v monopostu z roku 2014.
Jak tuto situaci vnímá Massa? "Pro mě to nic nemění. Williams na přesně ví, co jim mohu nabídnout. Z těch testů se toho stejně moc nedoví, nějaké čtyři roky staré monoposty jsou úplně něco jiného," řekl během tiskové konference v Japonsku brazilský pilot."
"Budu si maximálně užívat poslední závody sezóny. Nevím, co se bude dít příští rok. Rád bych si odjel ještě sezónu. Myslím si, že na to stále mám a týmu mohu hodně pomoci. Já o tom ale nerozhoduji, o tom rozhoduje tým. Formuli 1 a týmu jsem toho hodně dal, pokud budou chtít, tak zůstanu," dodal Massa.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.