Tým McLaren Honda čeká tak trochu domácí velká cena před japonským publikem. Otázkou tak je, zda Honda představí nová vylepšení, nebo se raději bude soustředit na útok do Q3 a případný zisk bodů.
Již tento víkend nás čeká VC Japonska, která znovu poodkryje kus tajenky letošního šampionátu. Navíc si zde během závodu na Suzuce připomeneme tragický incident Julese Bianchiho z roku 2014, který se nakonec stal talentovanému pilotovi osudným.
Japonská Grand Prix bude také domácím závodem pro Hondu, a to by mohlo způsobit u McLarenu zajímavé dilema. Pokud Honda přijde s balíčkem vylepšení, McLaren bude opět startovat z poslední řady, což značně omezuje šance na zisk bodů.
"Pro Hodnu je to domácí GP, takže zde chceme předvést slušné výkony. Víme, jak důležitý závod to pro ně je. Třetina našich inženýrů pochází z Japonska, je to pro ně velká událost. Budou tu mít rodiny a fanoušky, kteří nám budou fandit," řekl novinářům Alonso.
"Pokud přivezou novou specifikaci motoru nebo nějaké další vylepšení, tak to bude znamenat penalizaci a budeme startovat jako poslední. Je to dilema. Budeme chtít začít z posledního místa a mít nějaký výkon navíc, nebo raději budeme mířit na body s tím, co máme? Uvidíme," pokračoval Alonso.
"My o tom nerozhodujeme. Inženýři z Hondy nám sdělí, zda mají něco připraveného. My zatím nevíme, jaká je situace a zda se nám vyplatí jít tímto nebo jiným směrem," zakončil Španěl.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.