Tým McLaren Honda čeká tak trochu domácí velká cena před japonským publikem. Otázkou tak je, zda Honda představí nová vylepšení, nebo se raději bude soustředit na útok do Q3 a případný zisk bodů.
Již tento víkend nás čeká VC Japonska, která znovu poodkryje kus tajenky letošního šampionátu. Navíc si zde během závodu na Suzuce připomeneme tragický incident Julese Bianchiho z roku 2014, který se nakonec stal talentovanému pilotovi osudným.
Japonská Grand Prix bude také domácím závodem pro Hondu, a to by mohlo způsobit u McLarenu zajímavé dilema. Pokud Honda přijde s balíčkem vylepšení, McLaren bude opět startovat z poslední řady, což značně omezuje šance na zisk bodů.
"Pro Hodnu je to domácí GP, takže zde chceme předvést slušné výkony. Víme, jak důležitý závod to pro ně je. Třetina našich inženýrů pochází z Japonska, je to pro ně velká událost. Budou tu mít rodiny a fanoušky, kteří nám budou fandit," řekl novinářům Alonso.
"Pokud přivezou novou specifikaci motoru nebo nějaké další vylepšení, tak to bude znamenat penalizaci a budeme startovat jako poslední. Je to dilema. Budeme chtít začít z posledního místa a mít nějaký výkon navíc, nebo raději budeme mířit na body s tím, co máme? Uvidíme," pokračoval Alonso.
"My o tom nerozhodujeme. Inženýři z Hondy nám sdělí, zda mají něco připraveného. My zatím nevíme, jaká je situace a zda se nám vyplatí jít tímto nebo jiným směrem," zakončil Španěl.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.