Jak hodnotí situaci po Velké ceně Malajsie odborný poradce Red Bullu Helmut Marko?
Max Verstappen si v Malajsii vyjezdil opožděný dárek k narozeninám, když dokázal porazit Lewise Hamiltona a uzmul své druhé vítězství v kariéře. Red Bull dokázal narušit tandem Ferrari a Mercedesu i v předešlé VC Singapuru a vedení rakouské stáje je se současným vývojem spokojeno.
"Předjetí Mercedesu a vítězství je pro nás velkou satisfakcí," řekl pro Autosport odborný poradce stáje Helmut Marko. "Ukazuje se, že po chabém začátku sezóny naše práce konečně přináší ovoce a vývoj jde správným směrem. Co se týče šasi, jsme na tom nejlépe. Jdeme správným směrem, každým dnem jsme rychlejší, naše auto je na tom velmi dobře. Pokud to tak takhle půjde i nadále, tak by Max či Daniel mohli skončit na pódiu nebo klidně i vyhrát," dodal Marko pár dní před VC Japonska.
Marko i Horner se shodují, že by Max na Sepangu vyhrál i v případě, že by Ferrari bylo v ideální kondici. Jen pro připomenutí, Vettel musel měnit motor před kvalifikací, ve které ale nezajel měřený čas, a startoval tak z posledního místa. Kimi se sice kvalifikoval, ale do závodu kvůli obdobnému problému nenastoupil.
"Ferrari mělo problémy, ale naše rychlost byla podobný. Na konci jel Sebastian na super-měkké směsi a snažil se dohnat Ricciarda, nakonec si ale opotřeboval přední gumy a musel svou ofenzívu ukončit. Byli jsme rychlí již na Monze a ve Spa, ale měli jsme vždycky smůlu. Suzuka by nám měla sednout, ale musíme počítat s tím, že budeme mít nějaké penalizace," pokračoval Marko.
Marko také dodává, že Verstappenovy smolné dny jsou konečně u konce. Mladý Holanďan letos dokončil pouze osm z patnácti letošních GP. "Hlavní zprávou je, že Maxova smolná série je u konce. Bylo to pro něj náročné. Je hodně mladý a letos se učil velmi tvrdou cestou. Pochopil to, adaptoval se a změnil přístup," zakončil Marko.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.