Jak hodnotí situaci po Velké ceně Malajsie odborný poradce Red Bullu Helmut Marko?
Max Verstappen si v Malajsii vyjezdil opožděný dárek k narozeninám, když dokázal porazit Lewise Hamiltona a uzmul své druhé vítězství v kariéře. Red Bull dokázal narušit tandem Ferrari a Mercedesu i v předešlé VC Singapuru a vedení rakouské stáje je se současným vývojem spokojeno.
"Předjetí Mercedesu a vítězství je pro nás velkou satisfakcí," řekl pro Autosport odborný poradce stáje Helmut Marko. "Ukazuje se, že po chabém začátku sezóny naše práce konečně přináší ovoce a vývoj jde správným směrem. Co se týče šasi, jsme na tom nejlépe. Jdeme správným směrem, každým dnem jsme rychlejší, naše auto je na tom velmi dobře. Pokud to tak takhle půjde i nadále, tak by Max či Daniel mohli skončit na pódiu nebo klidně i vyhrát," dodal Marko pár dní před VC Japonska.
Marko i Horner se shodují, že by Max na Sepangu vyhrál i v případě, že by Ferrari bylo v ideální kondici. Jen pro připomenutí, Vettel musel měnit motor před kvalifikací, ve které ale nezajel měřený čas, a startoval tak z posledního místa. Kimi se sice kvalifikoval, ale do závodu kvůli obdobnému problému nenastoupil.
"Ferrari mělo problémy, ale naše rychlost byla podobný. Na konci jel Sebastian na super-měkké směsi a snažil se dohnat Ricciarda, nakonec si ale opotřeboval přední gumy a musel svou ofenzívu ukončit. Byli jsme rychlí již na Monze a ve Spa, ale měli jsme vždycky smůlu. Suzuka by nám měla sednout, ale musíme počítat s tím, že budeme mít nějaké penalizace," pokračoval Marko.
Marko také dodává, že Verstappenovy smolné dny jsou konečně u konce. Mladý Holanďan letos dokončil pouze osm z patnácti letošních GP. "Hlavní zprávou je, že Maxova smolná série je u konce. Bylo to pro něj náročné. Je hodně mladý a letos se učil velmi tvrdou cestou. Pochopil to, adaptoval se a změnil přístup," zakončil Marko.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.