Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za svou poslední Velkou cenou Malajsie, kterou hodnotí jako nejpovedenější ve své kariéře. Pátek sice nebyl moc vydařený, poté se McLarenu ale podařilo najít to správné nastavení a mladý jezdec mohl v závodě zazářit.
Po našem povedeném závodě v Singapuru jsme očekávali, že Velká cena Malajsie pro nás bude trochu složitější kvůli dlouhým rovinkám v Sepangu, které pro nás nejsou ideální. A nic, co jsem v pátek viděl, mě nepřimělo ke změně názoru, protože to bylo fakt těžké odhadnout, jak na tom jsme.
Nízká očekávání před Malajsií, špatný pátekV prvním tréninku jsme se museli vyrovnávat s náročným počasím. Musel jsem poznat trať a druhý trénink byl zkrácen kvůli červeným vlajkám, jež byly vyvěšeny poté, co Romain Grosjean trefil poklop kanálu. Z mé strany tedy rozhodně nešlo o ideální den. Necítil jsem se ve voze 100% pohodlně.
Ale v sobotu se vše změnilo k lepšímu. Na voze jsme provedli velmi, velmi dobré změny, a v nastavení jsme se vydali trochu odlišným směrem. Udělali jsme to částečně kvůli tomu, že Fernando Alonso měl odlišné aerodynamické díly na voze, zatímco my jsme je neměli.
Hned od počátku posledního tréninku jsem se cítil jistěji a auto bylo od prvního kola opravdu mnohem lepší. Rychlost, kterou jsme [v sobotu] dopoledne předvedli, povzbudila naše naděje před kvalifikací. Počítali jsme, že bychom mohli mít šanci se těsně dostat do první desítky.
Kvalifikace příjemným překvapením pro celý McLarenPo prvních kolech v Q1 tomu všechno nasvědčovalo. V Q2 jsem zajel několik výborných kol. Potom v Q3 jsme viděli, jak těsné to bylo s Renaulty, Force Indiemi a s Fernandem - a všimli jsme si příležitosti některé z těchto aut porazit.
Velmi tvrdě jsem na to tlačil, snažil jsem se dát úplně dohromady kolo a nakonec z toho byla skvělá kvalifikace. Skončit na sedmém místě s tím, že před námi byla jen jedna Force India, to byla paráda - a příjemné překvapení.
Před závodem jsme si mysleli, že to pro nás bude velmi těžké udržet za sebou Force Indie a Williamsy, protože jsou obvykle v závodních podmínkách o něco rychlejší než my. Ale povedlo se mi velmi dobře odstartovat a jezdil jsem několik kol na páté pozici.
Klíčový okamžik závoduV tu chvíli jsme se drželi celkem dobře, pak ale začalo být náročné za sebou držet Sergia Péreze, protože byl podstatně rychlejší. Nakonec si našel cestu přede mě, ale my jsme na to tlačili dál, a po dobré zastávce jsem vyjel velmi blízko Williamsů, které spolu bojovaly. Šlo rozhodně o klíčový okamžik závodu a já jsem opravdu musel využít své lokty v 1. zatáčce, abych se protlačil dopředu!
Jakmile jsem to dokončil, tak to už bylo o tom, abych si udržoval odstup od Lanceho za mnou. Musel jsem se ujistit, že se nedostane na dostřel DRS, a také jsem musel šetřit pneumatiky a zároveň i palivo. Nebylo to lehké, ale jakmile jsme se přiblížili konci závodu, tak jsem věděl, že mám ještě nějakou rychlost ve svých rukou - a v posledním kole se mi podařilo zvýšit náskok na Williams.
Body a posun v šampionátu před AlonsaBody za sedmé místo mě dostaly před Fernanda v šampionátu jezdců, což po závodě komentovala sousta lidí. V této chvíli to ale opravdu není důležité, protože nejsme v pozici, kdy bychom bojovali o titul. Zisk bodů pro tým je nicméně vždycky důležitý.
Víme, že je to velmi těžké bodovat v každém závodě, a my k tomu moc příležitostí nemáme. V této sezóně stále zbývá pár závodů a snad se nám povede ještě skórovat. Pokud budu na konci sezóny stále před ním, pak to bude určitě příjemné.
Ačkoliv šlo o můj první závod v Sepangu, pro F1 tam byl v dohledné době poslední. I tak jsem mohl ocenit nadšení a vášeň místních fanoušků a opravdu pochopit, proč F1 v minulých letech ráda do Malajsie jezdila.
Dalším na řadě je Suzuka a já se na ní fakt moc těším. Strávil jsem hodně času závoděním v japonské Super Formuli. Okruh je jedním z nejlepších na světě a já se těším, až ho budu odhalovat s těmito vozy F1. Myslím, že to bude v rychlých zatáčkách úžasné.
Pokud jde o výsledky, tak je těžké říct, co očekávat. Musíme jít do víkendu zkrátka velmi dobře naladěni, pokusit se z něj vytěžit maximum a japonským fanouškům poskytnout skvělou show.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.