Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za svou poslední Velkou cenou Malajsie, kterou hodnotí jako nejpovedenější ve své kariéře. Pátek sice nebyl moc vydařený, poté se McLarenu ale podařilo najít to správné nastavení a mladý jezdec mohl v závodě zazářit.
Po našem povedeném závodě v Singapuru jsme očekávali, že Velká cena Malajsie pro nás bude trochu složitější kvůli dlouhým rovinkám v Sepangu, které pro nás nejsou ideální. A nic, co jsem v pátek viděl, mě nepřimělo ke změně názoru, protože to bylo fakt těžké odhadnout, jak na tom jsme.
Nízká očekávání před Malajsií, špatný pátekV prvním tréninku jsme se museli vyrovnávat s náročným počasím. Musel jsem poznat trať a druhý trénink byl zkrácen kvůli červeným vlajkám, jež byly vyvěšeny poté, co Romain Grosjean trefil poklop kanálu. Z mé strany tedy rozhodně nešlo o ideální den. Necítil jsem se ve voze 100% pohodlně.
Ale v sobotu se vše změnilo k lepšímu. Na voze jsme provedli velmi, velmi dobré změny, a v nastavení jsme se vydali trochu odlišným směrem. Udělali jsme to částečně kvůli tomu, že Fernando Alonso měl odlišné aerodynamické díly na voze, zatímco my jsme je neměli.
Hned od počátku posledního tréninku jsem se cítil jistěji a auto bylo od prvního kola opravdu mnohem lepší. Rychlost, kterou jsme [v sobotu] dopoledne předvedli, povzbudila naše naděje před kvalifikací. Počítali jsme, že bychom mohli mít šanci se těsně dostat do první desítky.
Kvalifikace příjemným překvapením pro celý McLarenPo prvních kolech v Q1 tomu všechno nasvědčovalo. V Q2 jsem zajel několik výborných kol. Potom v Q3 jsme viděli, jak těsné to bylo s Renaulty, Force Indiemi a s Fernandem - a všimli jsme si příležitosti některé z těchto aut porazit.
Velmi tvrdě jsem na to tlačil, snažil jsem se dát úplně dohromady kolo a nakonec z toho byla skvělá kvalifikace. Skončit na sedmém místě s tím, že před námi byla jen jedna Force India, to byla paráda - a příjemné překvapení.
Před závodem jsme si mysleli, že to pro nás bude velmi těžké udržet za sebou Force Indie a Williamsy, protože jsou obvykle v závodních podmínkách o něco rychlejší než my. Ale povedlo se mi velmi dobře odstartovat a jezdil jsem několik kol na páté pozici.
Klíčový okamžik závoduV tu chvíli jsme se drželi celkem dobře, pak ale začalo být náročné za sebou držet Sergia Péreze, protože byl podstatně rychlejší. Nakonec si našel cestu přede mě, ale my jsme na to tlačili dál, a po dobré zastávce jsem vyjel velmi blízko Williamsů, které spolu bojovaly. Šlo rozhodně o klíčový okamžik závodu a já jsem opravdu musel využít své lokty v 1. zatáčce, abych se protlačil dopředu!
Jakmile jsem to dokončil, tak to už bylo o tom, abych si udržoval odstup od Lanceho za mnou. Musel jsem se ujistit, že se nedostane na dostřel DRS, a také jsem musel šetřit pneumatiky a zároveň i palivo. Nebylo to lehké, ale jakmile jsme se přiblížili konci závodu, tak jsem věděl, že mám ještě nějakou rychlost ve svých rukou - a v posledním kole se mi podařilo zvýšit náskok na Williams.
Body a posun v šampionátu před AlonsaBody za sedmé místo mě dostaly před Fernanda v šampionátu jezdců, což po závodě komentovala sousta lidí. V této chvíli to ale opravdu není důležité, protože nejsme v pozici, kdy bychom bojovali o titul. Zisk bodů pro tým je nicméně vždycky důležitý.
Víme, že je to velmi těžké bodovat v každém závodě, a my k tomu moc příležitostí nemáme. V této sezóně stále zbývá pár závodů a snad se nám povede ještě skórovat. Pokud budu na konci sezóny stále před ním, pak to bude určitě příjemné.
Ačkoliv šlo o můj první závod v Sepangu, pro F1 tam byl v dohledné době poslední. I tak jsem mohl ocenit nadšení a vášeň místních fanoušků a opravdu pochopit, proč F1 v minulých letech ráda do Malajsie jezdila.
Dalším na řadě je Suzuka a já se na ní fakt moc těším. Strávil jsem hodně času závoděním v japonské Super Formuli. Okruh je jedním z nejlepších na světě a já se těším, až ho budu odhalovat s těmito vozy F1. Myslím, že to bude v rychlých zatáčkách úžasné.
Pokud jde o výsledky, tak je těžké říct, co očekávat. Musíme jít do víkendu zkrátka velmi dobře naladěni, pokusit se z něj vytěžit maximum a japonským fanouškům poskytnout skvělou show.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.