Pierre Gasly řeší otázku, zda se zúčastnit závodu v Austinu nebo finále japonské Super Formule, v níž letos soutěžil. K čemu se mladík Toro Rosso přiklání?
Úřadující šampion GP2 před Velkou cenou Malajsie překvapivě nahradil Daniila Kvjata a dokončil ji na 14. místě. Tento víkend nastoupí také do Velké ceny Japonska, ale co bude pak s příští Velkou cenou Spojených států? V jeho případě totiž dochází ke kolizi termínů.
V Super Formuli, kde v posledních třech závodech dvakrát vyhrál a jednou skončil druhý, ztrácí jen 0,5 bodu na lídra Hiroakiho Išiuru. A na programu je zrovna poslední závod v Suzuce. Jak se Gasly rozhodne?
"Titul je vždy důležitý. Bylo by to skvělé, kdybych po vítězství v GP2 mohl vyhrát i Super Formuli. Ale kdybych mohl závodit v Austinu, tak by to bylo ještě úžasnější. Uvidíme," dává jasně najevo svou preferenci.
"Kdybych mohl dokončit rek v F1, tak bych to tak udělal. Jde o můj poslední cíl. Je to přesně tím místem, kde chci být - ve Formuli 1. Byla by to opravdu užitečná zkušenost.
V autě se nadále učím a cítím se jistějším, proto je každé kolo, které s týmem můžu strávit, užitečné pro budoucnost," pokračuje Gasly, jenž má díky vazbám na Hondu přes Super Formuli velkou šanci na to, že se příští rok stane závodním jezdcem Toro Rosso, které bude využívat japonské pohonné jednotky.
"V tuto chvíli o tom nehovoříme. Ví, co si o tom myslím. Kdyby to bylo na mě, tak bych smlouvu už podepsal. Můžu se jen soustředit na svou práci a snažit se ji odvádět co nejlépe. Loni jsem prožil dobrou sezóny. Odjel jsem do Japonska a pokusil se o to nejlepší tam. Minulý víkend jsem dostal u Toro Rosso skvělou možnost. Snažím se zkrátka podávat co nejlepší výkony," dodává Gasly.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.