Red Bull po Velké ceně Malajsie hlásá, že by porazil v přímém souboji o vítězství po Mercedesu i Ferrari, pokud by nemělo technické problémy a Sebastian Vettel by nestartoval z posledního místa.
Závod v Sepangu vyhrál Max Verstappen, jenž v souboji na konci cílové rovinky zdolal Lewise Hamiltona, na kterého pak najel dalších 12 sekund. Útoku Red Bullu podlehl také druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas, toho zase předjel Daniel Ricciardo, a stanul tak po levici svého týmového kolegy na pódiu.
Rakouský tým si tak z Malajsie odvezl 40 z celkových 43 možných bodů a nebojí se ani toho, že by na tom byli hůř při duelech s Ferrari. "Myslím, že jsme měli rychlost na zdolání všech aut," věří jeho šéf Christian Horner. Ferrari s tím ale nesouhlasí, podle zástupců italské stáje by vyhráli jejich piloti - ovšem nebýt technických problémů.
"Sebastian byl podle mě ke konci závodu rychlý, protože jel zezadu dopředu. Neviděl jsem ale žádné tempo na čistém vzduchu na super-měkkých či měkkých pneumatikách, které by byla lepší než to, čeho jsme byli schopni my. Po celý víkend bylo auto ve velmi dobré formě," argumentuje Horner.
"Byli jsme rychlejší, než jsme očekávali, mám-li k vám být upřímný. Cítili jsme, že budeme ve formě. Auto bylo v pátek na svých pneumatikách velmi dobré, ve vysokých rychlostech velmi rychlé. Viděli jste, že jsme jezdili s nižším přítlakem než ostatní - na vozech jsme tady například neměli T-křidélka a myslím, že jsme našli velmi dobré nastavení. A jezdci k tomu navíc přidali svou výbornou práci," pochvaluje si šéf Red Bullu.
Verstappen zaznamenal druhé vítězství kariéry den po svých 20. narozeninách a podle Hornera bylo ještě lepší než to první: "Španělsko, to byla pohádka, protože tehdy poprvé usedl do vozu a hned vyhrál závod. Byl to ale celkem strategický závod."
"Letos zažil tolik smůly. Podle mě máte v motorsportu dobré a špatné dny, a on měl těch špatných docela dost. To si pak těch dobrých vážíte ještě více. Proto si myslím, že kvůli té letošní zkušenosti pro něj bude šampaňské ještě sladší," říká Horner.
Na otázku, jestli po Malajsii doufají letos ještě v další vítězství, odpovídá: "Zbývá nám pět závodů, a jak jsem řekl dříve, každý z nich je jako finále poháru - my do toho zkrátka půjdeme naplno." Očekává se, že Suzuka by tento víkend mohla Red Bullu opět sedět. Dojede si pro další vítězství?
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.