Red Bull po Velké ceně Malajsie hlásá, že by porazil v přímém souboji o vítězství po Mercedesu i Ferrari, pokud by nemělo technické problémy a Sebastian Vettel by nestartoval z posledního místa.
Závod v Sepangu vyhrál Max Verstappen, jenž v souboji na konci cílové rovinky zdolal Lewise Hamiltona, na kterého pak najel dalších 12 sekund. Útoku Red Bullu podlehl také druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas, toho zase předjel Daniel Ricciardo, a stanul tak po levici svého týmového kolegy na pódiu.
Rakouský tým si tak z Malajsie odvezl 40 z celkových 43 možných bodů a nebojí se ani toho, že by na tom byli hůř při duelech s Ferrari. "Myslím, že jsme měli rychlost na zdolání všech aut," věří jeho šéf Christian Horner. Ferrari s tím ale nesouhlasí, podle zástupců italské stáje by vyhráli jejich piloti - ovšem nebýt technických problémů.
"Sebastian byl podle mě ke konci závodu rychlý, protože jel zezadu dopředu. Neviděl jsem ale žádné tempo na čistém vzduchu na super-měkkých či měkkých pneumatikách, které by byla lepší než to, čeho jsme byli schopni my. Po celý víkend bylo auto ve velmi dobré formě," argumentuje Horner.
"Byli jsme rychlejší, než jsme očekávali, mám-li k vám být upřímný. Cítili jsme, že budeme ve formě. Auto bylo v pátek na svých pneumatikách velmi dobré, ve vysokých rychlostech velmi rychlé. Viděli jste, že jsme jezdili s nižším přítlakem než ostatní - na vozech jsme tady například neměli T-křidélka a myslím, že jsme našli velmi dobré nastavení. A jezdci k tomu navíc přidali svou výbornou práci," pochvaluje si šéf Red Bullu.
Verstappen zaznamenal druhé vítězství kariéry den po svých 20. narozeninách a podle Hornera bylo ještě lepší než to první: "Španělsko, to byla pohádka, protože tehdy poprvé usedl do vozu a hned vyhrál závod. Byl to ale celkem strategický závod."
"Letos zažil tolik smůly. Podle mě máte v motorsportu dobré a špatné dny, a on měl těch špatných docela dost. To si pak těch dobrých vážíte ještě více. Proto si myslím, že kvůli té letošní zkušenosti pro něj bude šampaňské ještě sladší," říká Horner.
Na otázku, jestli po Malajsii doufají letos ještě v další vítězství, odpovídá: "Zbývá nám pět závodů, a jak jsem řekl dříve, každý z nich je jako finále poháru - my do toho zkrátka půjdeme naplno." Očekává se, že Suzuka by tento víkend mohla Red Bullu opět sedět. Dojede si pro další vítězství?
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.