Red Bull po Velké ceně Malajsie hlásá, že by porazil v přímém souboji o vítězství po Mercedesu i Ferrari, pokud by nemělo technické problémy a Sebastian Vettel by nestartoval z posledního místa.
Závod v Sepangu vyhrál Max Verstappen, jenž v souboji na konci cílové rovinky zdolal Lewise Hamiltona, na kterého pak najel dalších 12 sekund. Útoku Red Bullu podlehl také druhý pilot Mercedesu Valtteri Bottas, toho zase předjel Daniel Ricciardo, a stanul tak po levici svého týmového kolegy na pódiu.
Rakouský tým si tak z Malajsie odvezl 40 z celkových 43 možných bodů a nebojí se ani toho, že by na tom byli hůř při duelech s Ferrari. "Myslím, že jsme měli rychlost na zdolání všech aut," věří jeho šéf Christian Horner. Ferrari s tím ale nesouhlasí, podle zástupců italské stáje by vyhráli jejich piloti - ovšem nebýt technických problémů.
"Sebastian byl podle mě ke konci závodu rychlý, protože jel zezadu dopředu. Neviděl jsem ale žádné tempo na čistém vzduchu na super-měkkých či měkkých pneumatikách, které by byla lepší než to, čeho jsme byli schopni my. Po celý víkend bylo auto ve velmi dobré formě," argumentuje Horner.
"Byli jsme rychlejší, než jsme očekávali, mám-li k vám být upřímný. Cítili jsme, že budeme ve formě. Auto bylo v pátek na svých pneumatikách velmi dobré, ve vysokých rychlostech velmi rychlé. Viděli jste, že jsme jezdili s nižším přítlakem než ostatní - na vozech jsme tady například neměli T-křidélka a myslím, že jsme našli velmi dobré nastavení. A jezdci k tomu navíc přidali svou výbornou práci," pochvaluje si šéf Red Bullu.
Verstappen zaznamenal druhé vítězství kariéry den po svých 20. narozeninách a podle Hornera bylo ještě lepší než to první: "Španělsko, to byla pohádka, protože tehdy poprvé usedl do vozu a hned vyhrál závod. Byl to ale celkem strategický závod."
"Letos zažil tolik smůly. Podle mě máte v motorsportu dobré a špatné dny, a on měl těch špatných docela dost. To si pak těch dobrých vážíte ještě více. Proto si myslím, že kvůli té letošní zkušenosti pro něj bude šampaňské ještě sladší," říká Horner.
Na otázku, jestli po Malajsii doufají letos ještě v další vítězství, odpovídá: "Zbývá nám pět závodů, a jak jsem řekl dříve, každý z nich je jako finále poháru - my do toho zkrátka půjdeme naplno." Očekává se, že Suzuka by tento víkend mohla Red Bullu opět sedět. Dojede si pro další vítězství?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.