SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Malajsie vedly týmy při práci v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji piloti odjeli?
Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, když vítězného Verstappena odbavil v 27. kole za 2,21 vteřiny. Jeho týmový kolega Ricciardo se o 2. kola později zdržel 2,67 s.
Druhou nejlepší práci jsme pozorovali u Ferrari, které Vettela začínajícího z posledního místa v 27. kole přezulo za 2,25 s. Protože Räikkönen do závodu nestartoval, šlo o jedinou akci italského týmu.
Třetí příčku mezi týmy obsadil Williams, když Massu v 11. kole zdržel 2,39 s a Strolla v 12. kole 2,56 s. Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech se stala Force India, u které stál Ocon už v 2. kole 2,41 sekundy a Pérez v 30. kole 2,59 s.
Většina pilotů začínala na super-měkkých pneumatikách, pro start na měkkých se rozhodla pouze trojice Ericsson, Vettel a Wehrlein.
Na dvouzstávkovou strategii vsadili Grosjean s Hülkenbergem, zbylých 16 klasifikovaných jezdců si vystačilo s jedinou zastávkou - včetně Ocona, jenž kvůli pomalému defektu zamířil do boxů už v 2. kole.
Piloti vpředu volili jednozastávkovou strategii super-měkká - měkká směs, Vettel startující z posledního místa použil alternativní měkká - super-měkká, z jejíž rychlosti v závěru těžil, ovšem na třetího Ricciarda to nestačilo.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (30 kol) zvládl Pérez, na měkkých vydržel nejdéle již zmíněný Ocon - 53 z celkových 56 kol (94,6 % závodu).
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.