SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Malajsie vedly týmy při práci v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji piloti odjeli?
Nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull, když vítězného Verstappena odbavil v 27. kole za 2,21 vteřiny. Jeho týmový kolega Ricciardo se o 2. kola později zdržel 2,67 s.
Druhou nejlepší práci jsme pozorovali u Ferrari, které Vettela začínajícího z posledního místa v 27. kole přezulo za 2,25 s. Protože Räikkönen do závodu nestartoval, šlo o jedinou akci italského týmu.
Třetí příčku mezi týmy obsadil Williams, když Massu v 11. kole zdržel 2,39 s a Strolla v 12. kole 2,56 s. Čtvrtým nejrychlejším týmem v boxech se stala Force India, u které stál Ocon už v 2. kole 2,41 sekundy a Pérez v 30. kole 2,59 s.
Většina pilotů začínala na super-měkkých pneumatikách, pro start na měkkých se rozhodla pouze trojice Ericsson, Vettel a Wehrlein.
Na dvouzstávkovou strategii vsadili Grosjean s Hülkenbergem, zbylých 16 klasifikovaných jezdců si vystačilo s jedinou zastávkou - včetně Ocona, jenž kvůli pomalému defektu zamířil do boxů už v 2. kole.
Piloti vpředu volili jednozastávkovou strategii super-měkká - měkká směs, Vettel startující z posledního místa použil alternativní měkká - super-měkká, z jejíž rychlosti v závěru těžil, ovšem na třetího Ricciarda to nestačilo.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách (30 kol) zvládl Pérez, na měkkých vydržel nejdéle již zmíněný Ocon - 53 z celkových 56 kol (94,6 % závodu).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.