Velká cena USA se blíží a Mercedes se snaží umravňovat Hamiltonovy veřejné názory na politiku. Bojí se Daimler toho, že si Hamilton poklekne při americké hymně?
V posledním roce se v Americké národní fotbalové lize (NFL) rozmohl trend "take a knee". Někteří afroameričtí hráči si při americké hymně klekají, čímž vyjadřují nesouhlas s neobjektivními praktikami policie, které dle některých navíc podněcuje prezident Trump. V devadesátých letech podobný problém vyústil ve známou kauzu s O. J. Simpsonem v hlavní roli.
Do tohoto tématu se pustil i na sociálních sítích veice aktivní Lewis Hamilton. Včera dokonce na Instagramu zveřejnil virální video, kde si to malá čivava lidově řečeno "rozdává" s plyšovým Trumpem. Video bylo z Lewisovo účtu ale brzy smazáno.
"Já jsem ho nesmazal a ani bych to neudělal," řekl pro Sky Italia Brit. Údajně video stáhl Lewisův správce sociálních účtů, a to na nařízení Mercedesu.
K tématu se vyjádřil i šéf Mercedesu Toto Wolff: "Je to hodně kontroverzní téma. Já bych se do politiky moc nepouštěl. Lewis se hodně zajímá o lidská práva a myslím si, že to takto chtěl dát najevo. Měl by ale zvážit, zda to chce dělat na Insagramu," řekl Wolff.
"Já ho do jisté míry chápu, myslím si, že jedním ze základních práv v USA je právo na vyjádření názoru. Tímto bych to uzavřel. Jsme tu jako sportovní tým a já si myslím, že sport by měl lidi spojovat. To se ale neděje. Chtěli bychom tomu jít příkladem a nezabývat se politikou," pokračoval šéf Stříbných šípů.
Mercedes by byl nejspíše rád, kdyby se Brit k politice na sociálních sítích nevyjadřoval. Wolff ale přiznává, že u dvaatřicetiletého trojnásobného mistra světa zákazy fungovat nebudou.
"Pokud ho budeme limitovat, zavírat do krabice, projeví se to na jeho výkonech. Taková ta představa ze staré školy, že pilot je takový nebo makový, se na Lewise nevztahuje," dodal Wolff.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.