Shanghai International Circuit bude i nadále hostit Grand Prix Číny a to minimálně do roku 2020 poté, co byl oznámen nový kontrakt na tři roky.
Nový kontrakt mezi Formula One Management a Shanghai Juss Sports Development vejde v platnost od příštího roku. Bylo také oznámeno nové datum konání závodu pro příští rok. Původně se mělo jet 8. dubna. Nakonec si ale Čína prohodí své místo s Grand Prix Bahrajnu, která se měla původně jet 15. dubna. Čína se tak stane druhým závodem roku.
"Tato skvělá země už ukázala ohromný zájem o náš sport a my pevně věříme, že je zde stále velký nevyužitý potenciál," začal CEO Formule 1, Chase Carey. "Proto je tento obnovený kontrakt tak důležitou součástí naší rozvojové strategie, zvláště v této části světa. My a naši partneři chceme Grand Prix Číny udělat ještě spektakulárnější, když čínské fanoušky přivedeme ještě blíže ke sportu."
Předseda Shanghai Juss Sports Development, Jiang Lan, řekl, že závod je "nejočekávanějším každoročním podnikem ve městě Shanghai. Od debutu v Shanghai v roce 2004 se stala Grand Prix Číny velkou show motorsportu pro Čínu, ale také sportovní událostí pro celou Asii a Pacifik a globální fanoušky motorsportu."
Tato novinka znamená, že oba závody, které byly ve dříve zveřejněném návrhu kalendáře pro rok 2018 uvedeny s hvězdičkou s tím, že se musí vyjednat nové kontrakty, tyto smlouvy již mají. Prodloužení kontraktu se Singapurem bylo oznámeno před dvěma týdny.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.