Shanghai International Circuit bude i nadále hostit Grand Prix Číny a to minimálně do roku 2020 poté, co byl oznámen nový kontrakt na tři roky.
Nový kontrakt mezi Formula One Management a Shanghai Juss Sports Development vejde v platnost od příštího roku. Bylo také oznámeno nové datum konání závodu pro příští rok. Původně se mělo jet 8. dubna. Nakonec si ale Čína prohodí své místo s Grand Prix Bahrajnu, která se měla původně jet 15. dubna. Čína se tak stane druhým závodem roku.
"Tato skvělá země už ukázala ohromný zájem o náš sport a my pevně věříme, že je zde stále velký nevyužitý potenciál," začal CEO Formule 1, Chase Carey. "Proto je tento obnovený kontrakt tak důležitou součástí naší rozvojové strategie, zvláště v této části světa. My a naši partneři chceme Grand Prix Číny udělat ještě spektakulárnější, když čínské fanoušky přivedeme ještě blíže ke sportu."
Předseda Shanghai Juss Sports Development, Jiang Lan, řekl, že závod je "nejočekávanějším každoročním podnikem ve městě Shanghai. Od debutu v Shanghai v roce 2004 se stala Grand Prix Číny velkou show motorsportu pro Čínu, ale také sportovní událostí pro celou Asii a Pacifik a globální fanoušky motorsportu."
Tato novinka znamená, že oba závody, které byly ve dříve zveřejněném návrhu kalendáře pro rok 2018 uvedeny s hvězdičkou s tím, že se musí vyjednat nové kontrakty, tyto smlouvy již mají. Prodloužení kontraktu se Singapurem bylo oznámeno před dvěma týdny.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.