McLaren v příštím roce přejde na motory od Renaultu a s tím by mělo teoreticky přijít i zlepšení. Zda to bude stačit na nejlepší stáje, je otázkou. Týmy ze středu pole se ale mají čeho obávat
Force India si i druhým rokem s největší pravděpodobností dojede pro čtvrté místo v Poháru konstruktérů. V současné době se růžové vozy těší náskoku 65 bodů na pátý Williams (124:59). Na Red Bull má indický celek ztrátu přes 100 bodů a s šesti závody do konce sezóny asi již nebude reálné červeného býka dohnat.
Otázkou je ale příští rok. Dá se očekávat, že Renault se opět přiblíží Ferrari a Mercedesu. Stříbrné šípy dodávají pohonné jednotky právě Force Indii. Renault ale pro příští rok ulovil McLaren. A právě Woking dělá Pérezovi vrásky na čele.
"Renault bude určitě hrozba, více se ale obávám McLarenu," řekl Mexičan novinářům v Malajsii. "McLaren bude hodně silný, pokud jejich řeči o vývoji šasi jsou pravda. Máte tu Renault, McLaren a Williams. Takže to nebude snadné. Lidé nás vždycky hodně podceňovali. Máme ale potenciál," pokračoval Pérez.
Pérez bude v příštím roce pokračovat ve Force Indii. V roce 2019 se ale trh s piloty více otevře a budou končit smlouvy i pilotům ve třech nejlepších stájích. Pérez je zkušený a navíc za ním stojí silná finanční podpora Carlose Slima, což ho nestaví do vůbec špatné pozice.
"Bude důležité, abych v příštím roce jezdil dobře. Fakt, že máme dobré auto, mi může pomoci vytvořit si dobrou pozici pro rok následující. Chci nyní jezdit na maximum, abychom i nadále vozili body. Jsme na tom sice dobře, ale pořád nejsme s naším výkonem maximálně spokojeni. Na první tři týmy stále hodně ztrácíme a chceme jejich náskok do konce roku trochu stáhnout. Každé letošní vylepšení se promítne i do budoucna," zakončil Checo.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.