McLaren v příštím roce přejde na motory od Renaultu a s tím by mělo teoreticky přijít i zlepšení. Zda to bude stačit na nejlepší stáje, je otázkou. Týmy ze středu pole se ale mají čeho obávat
Force India si i druhým rokem s největší pravděpodobností dojede pro čtvrté místo v Poháru konstruktérů. V současné době se růžové vozy těší náskoku 65 bodů na pátý Williams (124:59). Na Red Bull má indický celek ztrátu přes 100 bodů a s šesti závody do konce sezóny asi již nebude reálné červeného býka dohnat.
Otázkou je ale příští rok. Dá se očekávat, že Renault se opět přiblíží Ferrari a Mercedesu. Stříbrné šípy dodávají pohonné jednotky právě Force Indii. Renault ale pro příští rok ulovil McLaren. A právě Woking dělá Pérezovi vrásky na čele.
"Renault bude určitě hrozba, více se ale obávám McLarenu," řekl Mexičan novinářům v Malajsii. "McLaren bude hodně silný, pokud jejich řeči o vývoji šasi jsou pravda. Máte tu Renault, McLaren a Williams. Takže to nebude snadné. Lidé nás vždycky hodně podceňovali. Máme ale potenciál," pokračoval Pérez.
Pérez bude v příštím roce pokračovat ve Force Indii. V roce 2019 se ale trh s piloty více otevře a budou končit smlouvy i pilotům ve třech nejlepších stájích. Pérez je zkušený a navíc za ním stojí silná finanční podpora Carlose Slima, což ho nestaví do vůbec špatné pozice.
"Bude důležité, abych v příštím roce jezdil dobře. Fakt, že máme dobré auto, mi může pomoci vytvořit si dobrou pozici pro rok následující. Chci nyní jezdit na maximum, abychom i nadále vozili body. Jsme na tom sice dobře, ale pořád nejsme s naším výkonem maximálně spokojeni. Na první tři týmy stále hodně ztrácíme a chceme jejich náskok do konce roku trochu stáhnout. Každé letošní vylepšení se promítne i do budoucna," zakončil Checo.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.