McLaren v příštím roce přejde na motory od Renaultu a s tím by mělo teoreticky přijít i zlepšení. Zda to bude stačit na nejlepší stáje, je otázkou. Týmy ze středu pole se ale mají čeho obávat
Force India si i druhým rokem s největší pravděpodobností dojede pro čtvrté místo v Poháru konstruktérů. V současné době se růžové vozy těší náskoku 65 bodů na pátý Williams (124:59). Na Red Bull má indický celek ztrátu přes 100 bodů a s šesti závody do konce sezóny asi již nebude reálné červeného býka dohnat.
Otázkou je ale příští rok. Dá se očekávat, že Renault se opět přiblíží Ferrari a Mercedesu. Stříbrné šípy dodávají pohonné jednotky právě Force Indii. Renault ale pro příští rok ulovil McLaren. A právě Woking dělá Pérezovi vrásky na čele.
"Renault bude určitě hrozba, více se ale obávám McLarenu," řekl Mexičan novinářům v Malajsii. "McLaren bude hodně silný, pokud jejich řeči o vývoji šasi jsou pravda. Máte tu Renault, McLaren a Williams. Takže to nebude snadné. Lidé nás vždycky hodně podceňovali. Máme ale potenciál," pokračoval Pérez.
Pérez bude v příštím roce pokračovat ve Force Indii. V roce 2019 se ale trh s piloty více otevře a budou končit smlouvy i pilotům ve třech nejlepších stájích. Pérez je zkušený a navíc za ním stojí silná finanční podpora Carlose Slima, což ho nestaví do vůbec špatné pozice.
"Bude důležité, abych v příštím roce jezdil dobře. Fakt, že máme dobré auto, mi může pomoci vytvořit si dobrou pozici pro rok následující. Chci nyní jezdit na maximum, abychom i nadále vozili body. Jsme na tom sice dobře, ale pořád nejsme s naším výkonem maximálně spokojeni. Na první tři týmy stále hodně ztrácíme a chceme jejich náskok do konce roku trochu stáhnout. Každé letošní vylepšení se promítne i do budoucna," zakončil Checo.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.