Felipe Massa by rád po boku Lance Strolla jezdil ještě jeden rok. O místo u Williamsu je ale velký zájem. Dle Massy jsou s ním inženýři spokojení, ale podotýká, že o ni o těchto věcech nerozhodují.
Pomalu ale jistě se začínají zavírat zajímavé možnosti v týmech ze středu pole. Poté, co byl oznámen Sainz jakožto budoucí pilot Renaultu, je teoreticky jediné zajímavé místo u Williamsu. O to ale krom jiných stojí i Felipe Massa, který ve Formuli 1 neměl letos již závodit, ale odchod Nika Rosberga ze světa motorsportu vše změnil.
"Abych byl upřímný, s týmem probíhají diskuze, oni vědí, že mým cílem je na 100 % zůstat ještě rok. Vždycky jsem byl profesionálním závodníkem a svou kariéru skončím jako profesionální závodník - stejně tak, jak jsem ji začal. To je pro mě nejdůležitější. Tým samozřejmě ví, co jim mohu nabídnout," řekl médiím Felipe Massa.
"Řekl bych, že většina lidí v týmu, kteří závodění rozumějí, by byli pro to, abych zůstal. Jsou tu ale další věci, na které již talent pilota nemá vliv. O tom už ale já nerozhoduji," pokračoval Massa.
Na otázku, zda o něj vedení už nestojí, Massa odpověděl: "Říkám jen to, co vím a čemu věřím. Je jasné, že inženýři o tom, kdo bude jezdit, nerozhodují. Jsou to lidi ve vedení a oni se rozhodují svým vlastním způsobem. Doufejme, že se rozhodnou tak, aby to dávalo v rámci špičkové stáje smysl."
Felipe věří, že jako pilot má stále co nabídnout. Apeluje ale na tým, aby se rozhodl co nejdříve. Do prosince čekat nehodlá. "Vím, čeho jsem schopen. Jsem naprosto motivovaný k tomu, abych zvládl ještě jeden rok. Pokud mě jako profesionála budou chtít, tak zůstanu. To je nyní pro mě nejdůležitější. Jsem ale uvolněný. Pokud tu zůstanu další rok, tak do toho dám maximum. Týmu obětuji vše, jak jsem již v minulosti ukázal."
"Pokud to nevyjde, tak si prostě najdu jiný směr ve svém životě. Do prosince čekat nebudu. Nemám žádný deadline. Věřím, že se vše v následujících týdnech vyřeší. Rozhodně nechci do posledních závodů nastupovat s tím, že nevím, co se mnou bude dál. Musíme si počkat a uvidíme, jak to dopadne. Věřím, že brzy bude jasno," zakončil Massa.
O místo u Williamsu má zájem celá řada pilotů - počínaje Kubicou přes Di Restu až po Palmera a současné piloty Sauberu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.