Fernando Alonso má bohaté zkušenosti se souboji o titul jak s Hamiltonem, tak Vettelem. Tito dva piloti nyní svádějí boj mezi sebou a dle dvojnásobného mistra světa ze Španělska události ze Singapuru dávají jasnou výhodu Lewisovi Hamiltonovi.
Na otázku, zda jsou Vettelovy šance lidově řečeno fuč, Alonso odpověděl: "Vypadá to tak, boj o šampionát je v jiné pozici, než byl před Singapurem. Tenkrát na tom byli oba stejně. Dnes má Lewis jasnou výhodu. Vettel je v dosti ošemetné situaci. Nemůže si dovolit žádnou chybu. Lewis má lepší vyhlídky, ale zbývá šest závodů. Stát se může cokoliv."
Alonso se vrátil i k Singapuru, kde se stal obětí kolize mezi jezdci Ferrari a Maxem Verstappenem. "Jen těžko to jde posoudit. Startovalo se za mokra, to je vždy náročné. Auta jsou blízko u sebe a viditelnost je minimální. Těžko se v tom dá orientovat. Nelze nikoho vinit. Ferrari mělo šanci a přišlo o ni. Čeká nás ale ještě pár závodů, takže uvidíme, co se stane."
Alonso samozřejmě dostal i tradiční otázku ohledně budoucnosti. Tentokrát jsme se dočkali i konkrétnější odpovědi. Rodák z asturijského Ovieda by měl rád jasno před VC USA.
"Rád bych se rozhodl během další pauzy. Mezi Malajsii a Japonskem moc času nebude, ale poté bych to rád již uzavřel a udělal takové rozhodnutí, které pro mě bude nejlepší.
Příští rok chci být konkurenceschopný, chci se vrátit na pódia a vyhrávat. Chci bojovat o titul. Stále mi chybí informace k tomu, abych se rozhodl. Jsem ale optimista. McLaren patří mezi nejlepší. Jsou nejlepším týmem historie F1. Věřím, že budeme mít vše k tomu, abychom se tam dostali," řekl Alonso.
Je tedy otázkou, zda Alonso ve Wokingu zůstane i čtvrtým rokem. Moc lepších možností ale nemá. Navíc je třeba vzít v potaz, že McLaren mění pro příští sezónu motoráře - od Hondy přechází k Renaultu. Zda to bude znamenat markantní zlepšení, je ale dle Alonsa ve hvězdách.
"Myslím si, že každý tým je před novou sezónou na pochybách. Změn bude minimálně. Na druhou stranu, letos jsme se hodně posunuli s vývojem díky novým pravidlům. To bude pokračovat i během zimy.
Bude prostor pro větší změny, které nelze riskovat během sezóny, což bude pro každého výzva. Když jste ve velkém týmu, tyto rizika ale nejsou tak velká. A jak jsem řekl, McLaren je týmem, který tomuto sportu dominoval. I během špatných časů, když měli problémy v roce 2009 nebo 2011, tak byli schopni vyhrát dvě až tři velké ceny. Proto McLaren patří mezi velké stáje," zakončil Alonso.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.