Fernando Alonso má bohaté zkušenosti se souboji o titul jak s Hamiltonem, tak Vettelem. Tito dva piloti nyní svádějí boj mezi sebou a dle dvojnásobného mistra světa ze Španělska události ze Singapuru dávají jasnou výhodu Lewisovi Hamiltonovi.
Na otázku, zda jsou Vettelovy šance lidově řečeno fuč, Alonso odpověděl: "Vypadá to tak, boj o šampionát je v jiné pozici, než byl před Singapurem. Tenkrát na tom byli oba stejně. Dnes má Lewis jasnou výhodu. Vettel je v dosti ošemetné situaci. Nemůže si dovolit žádnou chybu. Lewis má lepší vyhlídky, ale zbývá šest závodů. Stát se může cokoliv."
Alonso se vrátil i k Singapuru, kde se stal obětí kolize mezi jezdci Ferrari a Maxem Verstappenem. "Jen těžko to jde posoudit. Startovalo se za mokra, to je vždy náročné. Auta jsou blízko u sebe a viditelnost je minimální. Těžko se v tom dá orientovat. Nelze nikoho vinit. Ferrari mělo šanci a přišlo o ni. Čeká nás ale ještě pár závodů, takže uvidíme, co se stane."
Alonso samozřejmě dostal i tradiční otázku ohledně budoucnosti. Tentokrát jsme se dočkali i konkrétnější odpovědi. Rodák z asturijského Ovieda by měl rád jasno před VC USA.
"Rád bych se rozhodl během další pauzy. Mezi Malajsii a Japonskem moc času nebude, ale poté bych to rád již uzavřel a udělal takové rozhodnutí, které pro mě bude nejlepší.
Příští rok chci být konkurenceschopný, chci se vrátit na pódia a vyhrávat. Chci bojovat o titul. Stále mi chybí informace k tomu, abych se rozhodl. Jsem ale optimista. McLaren patří mezi nejlepší. Jsou nejlepším týmem historie F1. Věřím, že budeme mít vše k tomu, abychom se tam dostali," řekl Alonso.
Je tedy otázkou, zda Alonso ve Wokingu zůstane i čtvrtým rokem. Moc lepších možností ale nemá. Navíc je třeba vzít v potaz, že McLaren mění pro příští sezónu motoráře - od Hondy přechází k Renaultu. Zda to bude znamenat markantní zlepšení, je ale dle Alonsa ve hvězdách.
"Myslím si, že každý tým je před novou sezónou na pochybách. Změn bude minimálně. Na druhou stranu, letos jsme se hodně posunuli s vývojem díky novým pravidlům. To bude pokračovat i během zimy.
Bude prostor pro větší změny, které nelze riskovat během sezóny, což bude pro každého výzva. Když jste ve velkém týmu, tyto rizika ale nejsou tak velká. A jak jsem řekl, McLaren je týmem, který tomuto sportu dominoval. I během špatných časů, když měli problémy v roce 2009 nebo 2011, tak byli schopni vyhrát dvě až tři velké ceny. Proto McLaren patří mezi velké stáje," zakončil Alonso.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.