Fernando Alonso má bohaté zkušenosti se souboji o titul jak s Hamiltonem, tak Vettelem. Tito dva piloti nyní svádějí boj mezi sebou a dle dvojnásobného mistra světa ze Španělska události ze Singapuru dávají jasnou výhodu Lewisovi Hamiltonovi.
Na otázku, zda jsou Vettelovy šance lidově řečeno fuč, Alonso odpověděl: "Vypadá to tak, boj o šampionát je v jiné pozici, než byl před Singapurem. Tenkrát na tom byli oba stejně. Dnes má Lewis jasnou výhodu. Vettel je v dosti ošemetné situaci. Nemůže si dovolit žádnou chybu. Lewis má lepší vyhlídky, ale zbývá šest závodů. Stát se může cokoliv."
Alonso se vrátil i k Singapuru, kde se stal obětí kolize mezi jezdci Ferrari a Maxem Verstappenem. "Jen těžko to jde posoudit. Startovalo se za mokra, to je vždy náročné. Auta jsou blízko u sebe a viditelnost je minimální. Těžko se v tom dá orientovat. Nelze nikoho vinit. Ferrari mělo šanci a přišlo o ni. Čeká nás ale ještě pár závodů, takže uvidíme, co se stane."
Alonso samozřejmě dostal i tradiční otázku ohledně budoucnosti. Tentokrát jsme se dočkali i konkrétnější odpovědi. Rodák z asturijského Ovieda by měl rád jasno před VC USA.
"Rád bych se rozhodl během další pauzy. Mezi Malajsii a Japonskem moc času nebude, ale poté bych to rád již uzavřel a udělal takové rozhodnutí, které pro mě bude nejlepší.
Příští rok chci být konkurenceschopný, chci se vrátit na pódia a vyhrávat. Chci bojovat o titul. Stále mi chybí informace k tomu, abych se rozhodl. Jsem ale optimista. McLaren patří mezi nejlepší. Jsou nejlepším týmem historie F1. Věřím, že budeme mít vše k tomu, abychom se tam dostali," řekl Alonso.
Je tedy otázkou, zda Alonso ve Wokingu zůstane i čtvrtým rokem. Moc lepších možností ale nemá. Navíc je třeba vzít v potaz, že McLaren mění pro příští sezónu motoráře - od Hondy přechází k Renaultu. Zda to bude znamenat markantní zlepšení, je ale dle Alonsa ve hvězdách.
"Myslím si, že každý tým je před novou sezónou na pochybách. Změn bude minimálně. Na druhou stranu, letos jsme se hodně posunuli s vývojem díky novým pravidlům. To bude pokračovat i během zimy.
Bude prostor pro větší změny, které nelze riskovat během sezóny, což bude pro každého výzva. Když jste ve velkém týmu, tyto rizika ale nejsou tak velká. A jak jsem řekl, McLaren je týmem, který tomuto sportu dominoval. I během špatných časů, když měli problémy v roce 2009 nebo 2011, tak byli schopni vyhrát dvě až tři velké ceny. Proto McLaren patří mezi velké stáje," zakončil Alonso.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.