Pierre Gasly v Malajsii odjede svůj první závod ve Formuli 1, kdy nahradí u Toro Rosso Kvjata. O body bude bojovat se svým dlouholetým kamarádem Estebanem Oconem.
Pierre Gasly by namísto ruského pilota měl odjet minimálně VC Malajsie a Japonska. Austin koliduje s finálovým závodem japonské Super Formule. A jak to bude do konce sezóny, zatím nikdo neví.
I tak je to ale velká příležitost pro tohoto francouzského pilota ukázat se v co možná nejlepším světle. Je totiž hlavním kandidátem na sedačku po Carlosu Sainzovi, který bude v příští sezóně závodit za Renault. Pokud se týmy nedohodnou jinak a Palmer nepřijme v dohledné době odstupné.
Pierrův krajan Esteban Ocon včera novinářům sdělil příběh, jak přivedl mladého Gaslyho k motorsportu: "Když byl hodně mladý, mohlo mu být sedm nebo osm, tak naši rodiče byli přáteli. Jednoho dne jsem se proháněl ve své motokáře a on si kopal s míčem. Můj táta tenkrát řekl: 'Proč si nevyzkoušíš Estebanovu motokáru?' No, a pak skončil s fotbalem. Známe se prakticky od mala," řekl jednadvacetiletý Ocon, jenž debutoval loni v Belgii, kde nahradil Harjanta v Manoru.
Ocon byl tedy loni v podobné situaci, když naskočil až v průběhu sezóny. "Je to hodně náročné, hlavně pak na tratích jako Singapur. Tady to není nejhorší, jsou tu místa, kde můžete jet rychle, ale kvůli nedostatku zkušeností můžete občas zápolit. Tak to vidím alespoň já," dodal před VC Malajsie francouzský pilot Force Indie.
Na otázku, zda je pilot pod větším tlakem, když se snaží někoho přesvědčit, Ocon odpověděl: "Pokud jste u Red Bullu, tak rozhodně."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.