Pierre Gasly v Malajsii odjede svůj první závod ve Formuli 1, kdy nahradí u Toro Rosso Kvjata. O body bude bojovat se svým dlouholetým kamarádem Estebanem Oconem.
Pierre Gasly by namísto ruského pilota měl odjet minimálně VC Malajsie a Japonska. Austin koliduje s finálovým závodem japonské Super Formule. A jak to bude do konce sezóny, zatím nikdo neví.
I tak je to ale velká příležitost pro tohoto francouzského pilota ukázat se v co možná nejlepším světle. Je totiž hlavním kandidátem na sedačku po Carlosu Sainzovi, který bude v příští sezóně závodit za Renault. Pokud se týmy nedohodnou jinak a Palmer nepřijme v dohledné době odstupné.
Pierrův krajan Esteban Ocon včera novinářům sdělil příběh, jak přivedl mladého Gaslyho k motorsportu: "Když byl hodně mladý, mohlo mu být sedm nebo osm, tak naši rodiče byli přáteli. Jednoho dne jsem se proháněl ve své motokáře a on si kopal s míčem. Můj táta tenkrát řekl: 'Proč si nevyzkoušíš Estebanovu motokáru?' No, a pak skončil s fotbalem. Známe se prakticky od mala," řekl jednadvacetiletý Ocon, jenž debutoval loni v Belgii, kde nahradil Harjanta v Manoru.
Ocon byl tedy loni v podobné situaci, když naskočil až v průběhu sezóny. "Je to hodně náročné, hlavně pak na tratích jako Singapur. Tady to není nejhorší, jsou tu místa, kde můžete jet rychle, ale kvůli nedostatku zkušeností můžete občas zápolit. Tak to vidím alespoň já," dodal před VC Malajsie francouzský pilot Force Indie.
Na otázku, zda je pilot pod větším tlakem, když se snaží někoho přesvědčit, Ocon odpověděl: "Pokud jste u Red Bullu, tak rozhodně."
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.