Jak se dařilo Williamsu v první polovině roku 2017?
Williams zažil zásadní sezóny v roce 2014 a 2015, kdy si finančně pomohl třetími místy v Poháru konstruktérů, díky čemuž se tradiční britská stáj, jenž letos slaví 40 let v královně motorsportu, dostala opět do zelených čísel.
Loni sice Williams skončil až pátý, ale nemalé peníze získal od otce Lance Strolla a nových sponzorů. V první polovině roku 2016 měla stáj profit před zdaněním 4,1 milionu liber (cca 120 miliónů korun). Za stejné období v letošním roce je to dokonce 10,7 miliónů liber (cca 300 miliónů korun). Celkový obrat se zvedl z 51,3 miliónů liber (první polovina 2016) na 65,5 miliónů liber.
Přestože si tým přišel od FOM na menší finanční odměnu, tak tento vliv nebyl kvůli síle dolaru, ve kterém jsou odměny vypláceny, a oslabení libry tak zásadní.
Za takto výrazný finanční krok dle výkonného ředitele skupiny Williams můžou "jednorázové příspěvky, které tým zaznamenal v první polovině roku 2017."
A jednou z těchto finančních injekcí byla i platba za přestup Valtteriho Bottase k Mercedesu, kde Fin nahradil úřadujícího mistra světa Nika Rosberga. Dle Motorsportu si Williams za tento přestup připsal na své konto 10 miliónů liber, tedy necelých 300 miliónů korun. Massa si letos přijde zhruba na 3-4 miliony liber za svůj roční kontrakt.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.