V Toro Rosso se to hýbe. Sainz bude v příštím roce půjčen Renaultu a nyní Gasly nahrazuje Kvjata. Otázkou tedy je, zda Sainz nenahradí Palmera ještě letos.
Italská juniorka Red Bullu je v posledních dnech a týdnech jedním ze středobodů Formule 1. Pro příští rok mění pravděpodobně z ekonomických důvodů dodavatele pohonných jednotek (přechod z Renaultu na Hondu). S tím souvisí i spekulace o případném prodeji stáje, třeba zmíněné Hondě, která by tak měla tovární tým a nemusela by v případě dalších neúspěchů čelit otevřené kritice, jako tomu bylo u McLarenu. A navíc tu máme rošády ohledně sestavy pilotů.
Sainz se chystá k Renaultu a v Malajsii a Japonsku se místo Kvjata do kokpitu STR12 posadí Pierre Gasly. V Austinu jednadvacetiletý Francouz nepojede kvůli kolizi termínu s finálovým závodem japonské Super Formule, kde je v Gasly průběžně druhý, a to o půl bodu (některé závody jsou jen za polovinu bodů).
Nyní se ale v Malajsii spekuluje i o tom, že by Sainz do Renaultu přešel dříve. Minimálně u Toro Rosso si totiž jeho setrváním nejsou na 100% jistí. Dnes během doprovodného programu šéf stáje Franz Tost zmínil, že do konce roku by stáj chtěla dohnat pátý Williams, na který v současné době tým z Faenzy ztrácí 7 bodů (52:59).
"Naším cílem je skončit na pátém místě v Poháru konstruktérů. Na Williams ztrácíme pár bodů a já doufám, že s námi Carlos bude až do konce roku, aby nám toho pomohl dosáhnout," řekl novinářům Franz Tost.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.