V Toro Rosso se to hýbe. Sainz bude v příštím roce půjčen Renaultu a nyní Gasly nahrazuje Kvjata. Otázkou tedy je, zda Sainz nenahradí Palmera ještě letos.
Italská juniorka Red Bullu je v posledních dnech a týdnech jedním ze středobodů Formule 1. Pro příští rok mění pravděpodobně z ekonomických důvodů dodavatele pohonných jednotek (přechod z Renaultu na Hondu). S tím souvisí i spekulace o případném prodeji stáje, třeba zmíněné Hondě, která by tak měla tovární tým a nemusela by v případě dalších neúspěchů čelit otevřené kritice, jako tomu bylo u McLarenu. A navíc tu máme rošády ohledně sestavy pilotů.
Sainz se chystá k Renaultu a v Malajsii a Japonsku se místo Kvjata do kokpitu STR12 posadí Pierre Gasly. V Austinu jednadvacetiletý Francouz nepojede kvůli kolizi termínu s finálovým závodem japonské Super Formule, kde je v Gasly průběžně druhý, a to o půl bodu (některé závody jsou jen za polovinu bodů).
Nyní se ale v Malajsii spekuluje i o tom, že by Sainz do Renaultu přešel dříve. Minimálně u Toro Rosso si totiž jeho setrváním nejsou na 100% jistí. Dnes během doprovodného programu šéf stáje Franz Tost zmínil, že do konce roku by stáj chtěla dohnat pátý Williams, na který v současné době tým z Faenzy ztrácí 7 bodů (52:59).
"Naším cílem je skončit na pátém místě v Poháru konstruktérů. Na Williams ztrácíme pár bodů a já doufám, že s námi Carlos bude až do konce roku, aby nám toho pomohl dosáhnout," řekl novinářům Franz Tost.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.