Závodní tým Red Bullu dosáhl za rok 2016 ve Formuli 1 obratu 5,88 miliardy Kč (198 milionů liber), jenže dle svého účetnictví téměř všechno utratil. Zisk po zdanění je proto celkem malý.
Příjmy týmy tvořily 197,949 miliony liber, v čemž jsou zahrnuty peníze od sponzorů, odměny a bonusy FOM a platby od mateřské společnosti Red Bull GmbH z Rakouska.
Zisk po zdanění však činí pouhých 11,5 mil. Kč (385 000 liber). Pro srovnání minulý rok dosáhl obrat 5,4 miliardy Kč (181,249 mil. liber) při zisku 64 mil. Kč (2,141 mil. liber).
Nelze pominout ani fakt, že mateřský Red Bull GmbH přitom v roce 2016 zvýšil svůj příspěvek z 300 mil. Kč (10,1 mil. liber) na 1,26 miliardy Kč (40,6 mil. liber) - majitel Dietrich Mateschitz tedy musel sáhnout do kapsy hlouběji. Není divu, že uvažuje o prodeji stájí Scuderia Toro Rosso i Red Bull Racing.
K tomu došlo kvůli poklesu ve výkonnosti týmu na závodních okruzích. Zatímco po čtyřech mistrovských titulech (2010 - 2013) v roce 2014 klesli na druhou příčku a v roce 2015 dokonce na čtvrtou, aniž by dosáhli jediného vítězství, což se promítlo na bonusech od FOM.
Loni potom Max Verstappen a Daniel Ricciardo dvakrát vyhráli, což týmu pomohlo k návratu na druhou příčku mezi konstruktéry. Finančně se to projeví až v účetnictví za rok 2017, zatímco odměny pro zaměstnance za tyto úspěchy musely být vyplaceny už loni.
Finanční výsledky se však mezi týmy těžko porovnávají, protože Red Bull Racing zaměstnává pouze 58 lidí. Konstrukci, výrobu a vývoj má na starosti nadřazená skupina Red Bull Technology Group čítající 758 lidí, která své služby poskytuje také Toro Rosso či dalším projektům jako Aston Martin Valkyrie.
Obrat této skupiny čítající výše uvedené částky závodního týmu dosáhl v minulém roce 7,4 miliardy Kč (247,7 mil. liber) a zisk klesl z předloňských 336 mil. Kč (11,3 mil. liber) na 247 mil. Kč (8,3 mil. liber).
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.