Závodní tým Red Bullu dosáhl za rok 2016 ve Formuli 1 obratu 5,88 miliardy Kč (198 milionů liber), jenže dle svého účetnictví téměř všechno utratil. Zisk po zdanění je proto celkem malý.
Příjmy týmy tvořily 197,949 miliony liber, v čemž jsou zahrnuty peníze od sponzorů, odměny a bonusy FOM a platby od mateřské společnosti Red Bull GmbH z Rakouska.
Zisk po zdanění však činí pouhých 11,5 mil. Kč (385 000 liber). Pro srovnání minulý rok dosáhl obrat 5,4 miliardy Kč (181,249 mil. liber) při zisku 64 mil. Kč (2,141 mil. liber).
Nelze pominout ani fakt, že mateřský Red Bull GmbH přitom v roce 2016 zvýšil svůj příspěvek z 300 mil. Kč (10,1 mil. liber) na 1,26 miliardy Kč (40,6 mil. liber) - majitel Dietrich Mateschitz tedy musel sáhnout do kapsy hlouběji. Není divu, že uvažuje o prodeji stájí Scuderia Toro Rosso i Red Bull Racing.
K tomu došlo kvůli poklesu ve výkonnosti týmu na závodních okruzích. Zatímco po čtyřech mistrovských titulech (2010 - 2013) v roce 2014 klesli na druhou příčku a v roce 2015 dokonce na čtvrtou, aniž by dosáhli jediného vítězství, což se promítlo na bonusech od FOM.
Loni potom Max Verstappen a Daniel Ricciardo dvakrát vyhráli, což týmu pomohlo k návratu na druhou příčku mezi konstruktéry. Finančně se to projeví až v účetnictví za rok 2017, zatímco odměny pro zaměstnance za tyto úspěchy musely být vyplaceny už loni.
Finanční výsledky se však mezi týmy těžko porovnávají, protože Red Bull Racing zaměstnává pouze 58 lidí. Konstrukci, výrobu a vývoj má na starosti nadřazená skupina Red Bull Technology Group čítající 758 lidí, která své služby poskytuje také Toro Rosso či dalším projektům jako Aston Martin Valkyrie.
Obrat této skupiny čítající výše uvedené částky závodního týmu dosáhl v minulém roce 7,4 miliardy Kč (247,7 mil. liber) a zisk klesl z předloňských 336 mil. Kč (11,3 mil. liber) na 247 mil. Kč (8,3 mil. liber).
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.