Pierra Gaslyho tento víkend čeká závodní debut v barvách Toro Rosso, které chce nechá sedět Daniila Kvjata. Proč, to vysvětluje šéf týmu Franz Tost.
Šéfové Red Bullu rozhodli o tom, že si Gaslyho vyzkouší v závodě ještě před tím, než mu příští rok dají definitivně tuto možnost. Proč? "Toro Rosso bylo založeno proto, aby do Formule 1 přinášelo mladíky ze svého juniorského programu, a to uděláme tím, že dáme šanci Pierrovi," říká Franz Tost.
"Je tím dalším u Red Bullu, kdo tuto příležitost dostane. Prokázal, že si to zaslouží, když vyhrál v roce 2016 v GP2 titul a letos je velmi konkurenceschopný v sérii Super Formule v Japonsku. Opravdu má skutečnou šanci na vítězství titulu, protože na lídra ztrácí jen půl bodu," chválí Gaslyho šéf Toro Rosso.
"Výměna pilotů nám dává možnost učinit lepší rozhodnutí, pokud jde o naše jezdce pro rok 2018. Z mnoha důvodů, někdy kvůli technickým problémům, ale také kvůli vlastním chybám, nemohl Daniil Kvjat letos zatím ukázat svůj skutečný potenciál. To je důvod, proč jej v příštích závodech stahujeme. Dává nám to příležitost vyhodnotit Pierra na dráze během řádného závodního víkendu," vysvětluje Tost.
Původně měl nastoupit místo Carlose Sainze, jenž měl odejít k Renaultu. Tam ale odmítl odstupné za předčasný odchod Jolyon Palmer, jenž navíc v Singapuru konečně dosáhl na body, proto u Toro Rosso volí jiné řešení.
Sainz v předchozím závodě navíc nečekaně dosáhl na čtvrtou příčku a tým by si jej rád udržel, protože v boji mezi konstruktéry těsně bojuje s pátým Williamsem, který má o 7 bodů více, a neustále se lepším Renaultem, jenž je pouze o 10 bodů zpět.
Gasly se může těšit na to, že bude závodit nejen v Malajsii, ale i v Japonsku. V Austinu to možné nebude, protože datum koliduje s finále japonského šampionátu Super Formula, kterého se účastní.
"Rád bych poděkoval všem, kteří mi pomohli dostat tuto šanci v mé sportovní kariéře a obzvlášť Dr. Helmutovi Markovi a Toro Rosso - jde pro mě o skvělou možnost. Cítím se být připravený, jak jen nejlépe můžu být, protože jsem ve své roli třetího jezdce Red Bullu letos musel být stejně připravený na cokoliv. Udělám maximum pro dosažení dobrých výkonů s Toro Rosso v těchto následujících závodech," dodává Gasly.
Na Kvjatem, jenž se v Singapuru dopustil při brzdění další zbytečné chyby, se stahují černá mračna. Letos získal zatím jen 4 body, zatímco Sainz jich nabíral dvanáctkrát více (48 bodů), společné skóre od loňského roku činí dokonce 8:94. Podle Toro Rosso ale ruský pilot "stále zůstává součástí rodiny Red Bullu."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.