Pierra Gaslyho tento víkend čeká závodní debut v barvách Toro Rosso, které chce nechá sedět Daniila Kvjata. Proč, to vysvětluje šéf týmu Franz Tost.
Šéfové Red Bullu rozhodli o tom, že si Gaslyho vyzkouší v závodě ještě před tím, než mu příští rok dají definitivně tuto možnost. Proč? "Toro Rosso bylo založeno proto, aby do Formule 1 přinášelo mladíky ze svého juniorského programu, a to uděláme tím, že dáme šanci Pierrovi," říká Franz Tost.
"Je tím dalším u Red Bullu, kdo tuto příležitost dostane. Prokázal, že si to zaslouží, když vyhrál v roce 2016 v GP2 titul a letos je velmi konkurenceschopný v sérii Super Formule v Japonsku. Opravdu má skutečnou šanci na vítězství titulu, protože na lídra ztrácí jen půl bodu," chválí Gaslyho šéf Toro Rosso.
"Výměna pilotů nám dává možnost učinit lepší rozhodnutí, pokud jde o naše jezdce pro rok 2018. Z mnoha důvodů, někdy kvůli technickým problémům, ale také kvůli vlastním chybám, nemohl Daniil Kvjat letos zatím ukázat svůj skutečný potenciál. To je důvod, proč jej v příštích závodech stahujeme. Dává nám to příležitost vyhodnotit Pierra na dráze během řádného závodního víkendu," vysvětluje Tost.
Původně měl nastoupit místo Carlose Sainze, jenž měl odejít k Renaultu. Tam ale odmítl odstupné za předčasný odchod Jolyon Palmer, jenž navíc v Singapuru konečně dosáhl na body, proto u Toro Rosso volí jiné řešení.
Sainz v předchozím závodě navíc nečekaně dosáhl na čtvrtou příčku a tým by si jej rád udržel, protože v boji mezi konstruktéry těsně bojuje s pátým Williamsem, který má o 7 bodů více, a neustále se lepším Renaultem, jenž je pouze o 10 bodů zpět.
Gasly se může těšit na to, že bude závodit nejen v Malajsii, ale i v Japonsku. V Austinu to možné nebude, protože datum koliduje s finále japonského šampionátu Super Formula, kterého se účastní.
"Rád bych poděkoval všem, kteří mi pomohli dostat tuto šanci v mé sportovní kariéře a obzvlášť Dr. Helmutovi Markovi a Toro Rosso - jde pro mě o skvělou možnost. Cítím se být připravený, jak jen nejlépe můžu být, protože jsem ve své roli třetího jezdce Red Bullu letos musel být stejně připravený na cokoliv. Udělám maximum pro dosažení dobrých výkonů s Toro Rosso v těchto následujících závodech," dodává Gasly.
Na Kvjatem, jenž se v Singapuru dopustil při brzdění další zbytečné chyby, se stahují černá mračna. Letos získal zatím jen 4 body, zatímco Sainz jich nabíral dvanáctkrát více (48 bodů), společné skóre od loňského roku činí dokonce 8:94. Podle Toro Rosso ale ruský pilot "stále zůstává součástí rodiny Red Bullu."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.