Red Bull je optimistický, pokud jde o budoucnost Hondy ve Formuli 1. Její bývalý zákaznický tým McLaren se chce hned příští rok pokusit s novým partnerem vyhrát závod.
Honda bude v sezóně 2018 pohánět Toro Rosso a zřejmě i Red Bull v sezóně 2019, pokud pro stáj z Milton Keynes nepostaví pohonnou jednotku Aston Martin - což je v tak krátké době téměř nemožné. Renault jí totiž své motory přestane dodávat a rakouský tým musí nějak překlenout dvouleté období, než v roce 2021 do hry vstoupí nová pravidla.
Red Bull Hondě věříMnoho lidí se obává, že Honda se moc rychle nevzpamatuje a že pro stáje Red Bullu představuje špatnou volbu. Jeho odborný poradce Helmut Marko to tak ale vůbec nevidí: "Kontaktovali jsme Hondu a provedli také svůj vlastní výzkum. A z toho, co jsme se dozvěděli, máme na budoucnost optimistický pohled."
"Viděli jsme v Singapuru oba McLareny v první desítce. Pozorujeme, že se motor vyvíjí a víme, co v pozadí probíhá. Honda má finanční potenciál, nezbytnou infrastrukturu a jednu z nejmodernějších továren s odpovídajícími testovacími stolicemi a naprostou odhodlaností vůči F1 a touhou se svým partnerem zvítězit," vyzdvihuje pro rakouskou televizi ORF její silné stránky.
Japonská kultura se liší, Honda by přesto mohla pohánět i Red BullMarko si ale také uvědomuje, že při spolupráci na ně číhají určité záludnosti, které přispěly ke krachu jejich předchozího vztahu s McLarenem: "Musíme ale vyřešit japonskou mentalitu, která se samozřejmě od té evropské trochu liší."
I když včera Red Bull oznámil Aston Martin jako svého nového titulárního sponzora, tak v roce 2019 může dojít na spolupráci s Hondou: "V případě Aston Martinu jde o finanční spolupráci, která nemá nic společného s pohonnou jednotkou."
"My se teď těšíme na to, jak bude fungovat Toro Rosso s Hondou. V září 2018 budu moci říct, co v roce 2019 uděláme. Bude to příhodná doba pro zjištění toho, jak Toro Rosso a Honda fungují," dodává odborný poradce Red Bullu.
Cíl McLaren: 3. místo mezi konstruktéry a vítězství v závoděRenault bude od příští sezóny své pohonné jednotky dodávat McLarenu místo Toro Rosso. Ve Wokingu se na spolupráci s novým partnerem hodně těší a hned v příštím roce by s ním chtěli vyhrát závod.
"Naším cílem je bojovat o třetím místo v šampionátu konstruktérů. Ale já doufám, že budeme moci dokázat více než to a že se po tolika letech dočkáme vítězství v závodě. Nechci vytvářet u našich fanoušků falešná očekávání či naděje, které bychom nemohli naplnit. Věřím ale, že příští rok alespoň jeden závod vyhrajeme," popisuje závodní ředitel Eric Boullier.
Věří v to díky schopnosti svého týmu stavět velmi rychlé vozy: "Vždy jsme byli v nejlepší trojce, ale v posledních letech jsme za touto pozicí hodně zaostávali. S Renaultem tedy budeme mít lepší motor a na tyto přední pozice se dostaneme zpět."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.