Red Bull je optimistický, pokud jde o budoucnost Hondy ve Formuli 1. Její bývalý zákaznický tým McLaren se chce hned příští rok pokusit s novým partnerem vyhrát závod.
Honda bude v sezóně 2018 pohánět Toro Rosso a zřejmě i Red Bull v sezóně 2019, pokud pro stáj z Milton Keynes nepostaví pohonnou jednotku Aston Martin - což je v tak krátké době téměř nemožné. Renault jí totiž své motory přestane dodávat a rakouský tým musí nějak překlenout dvouleté období, než v roce 2021 do hry vstoupí nová pravidla.
Red Bull Hondě věříMnoho lidí se obává, že Honda se moc rychle nevzpamatuje a že pro stáje Red Bullu představuje špatnou volbu. Jeho odborný poradce Helmut Marko to tak ale vůbec nevidí: "Kontaktovali jsme Hondu a provedli také svůj vlastní výzkum. A z toho, co jsme se dozvěděli, máme na budoucnost optimistický pohled."
"Viděli jsme v Singapuru oba McLareny v první desítce. Pozorujeme, že se motor vyvíjí a víme, co v pozadí probíhá. Honda má finanční potenciál, nezbytnou infrastrukturu a jednu z nejmodernějších továren s odpovídajícími testovacími stolicemi a naprostou odhodlaností vůči F1 a touhou se svým partnerem zvítězit," vyzdvihuje pro rakouskou televizi ORF její silné stránky.
Japonská kultura se liší, Honda by přesto mohla pohánět i Red BullMarko si ale také uvědomuje, že při spolupráci na ně číhají určité záludnosti, které přispěly ke krachu jejich předchozího vztahu s McLarenem: "Musíme ale vyřešit japonskou mentalitu, která se samozřejmě od té evropské trochu liší."
I když včera Red Bull oznámil Aston Martin jako svého nového titulárního sponzora, tak v roce 2019 může dojít na spolupráci s Hondou: "V případě Aston Martinu jde o finanční spolupráci, která nemá nic společného s pohonnou jednotkou."
"My se teď těšíme na to, jak bude fungovat Toro Rosso s Hondou. V září 2018 budu moci říct, co v roce 2019 uděláme. Bude to příhodná doba pro zjištění toho, jak Toro Rosso a Honda fungují," dodává odborný poradce Red Bullu.
Cíl McLaren: 3. místo mezi konstruktéry a vítězství v závoděRenault bude od příští sezóny své pohonné jednotky dodávat McLarenu místo Toro Rosso. Ve Wokingu se na spolupráci s novým partnerem hodně těší a hned v příštím roce by s ním chtěli vyhrát závod.
"Naším cílem je bojovat o třetím místo v šampionátu konstruktérů. Ale já doufám, že budeme moci dokázat více než to a že se po tolika letech dočkáme vítězství v závodě. Nechci vytvářet u našich fanoušků falešná očekávání či naděje, které bychom nemohli naplnit. Věřím ale, že příští rok alespoň jeden závod vyhrajeme," popisuje závodní ředitel Eric Boullier.
Věří v to díky schopnosti svého týmu stavět velmi rychlé vozy: "Vždy jsme byli v nejlepší trojce, ale v posledních letech jsme za touto pozicí hodně zaostávali. S Renaultem tedy budeme mít lepší motor a na tyto přední pozice se dostaneme zpět."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.