Indická stáj Formule 1 plánuje tento víkend v Sepangu nasadit další vylepšení své aerodynamiky a novou pohonnou jednotku Mercedesu.
Cíl týmu je jasný: dojíždět s oběma vozy na bodech a uhájit čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, když začne svou pozornost upínat k monopostu pro sezónu 2018.
Podle technického ředitele Andyho Greena v Sepangu představí další aerodynamické novinky poté, co minule v Singapuru překvapily řešením žraločí ploutve ve stylu pily, což společně s šestiprvkovým T-křídlem pomohlo maximalizovat přítlak.
"Máme pro Malajsii nějaké nové věci. Dojde k dalším úpravám karosérie. Stále toho máme hodně na práci. Je to relevantní i pro příští rok, takže na to dále tlačíme. Singapurský balík je také celkem nový, takže dojde k dalším úpravám," avizuje Green, jenž ale před 2 týdny nebyl moc spokojený.
"Rozhodně jsme nenašli ideální nastavení, jak jsme si ověřili v kvalifikaci, proto na tom musíme odvést mnohem více práce. Auto to rozhodně změnilo, takže to vyžaduje ještě trochu úsilí. Přijde toho však více. Plně očekáváme, že naším cílem bude dojet s oběma vozy na bodech ve všech zbývajících závodech sezóny," pokračuje technický ředitel Force Indie.
Kromě vylepšení šasi obdrží Force India (stejně jako Williams) konečně nejnovější specifikaci pohonné jednotky, kterou Mercedes představil již v Belgii. Půjde o čtvrté, a tedy i o poslední motory této sezóny.
Oba zákazníci Stříbrných šípů byli zklamáni, že ji neměli k dispozici již v Belgii nebo aspoň v Monze, která je velmi citlivá na výkon motorů. Dočkají se tedy tentokrát v Malajsii? "Takový je plán, pokud si to mezitím [Mercedes] nerozmyslí," potvrzuje provozní ředitel Otmar Szafnauer.
Očekává se, že nové pohonné jednotky nasadí také Ferrari, které se bude snažit po katastrofě v Singapuru stáhnout své manko na Mercedes. Ten tam ale očekává minimálně vyrovnanou bitvu, okruh by měl jeho balíku vyhovovat. První trénink začíná v pátek v 5 hod ráno našeho času.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.