Carlos Sainz se těší na přestup z Toro Rosso k továrnímu týmu Renaultu, jehož rychlost vývoje a zlepšování ho nadchly.
Španěl nastupuje za juniorskou stáj Red Bullu od svého debutu v sezóně 2015, ve Faenze ale příští rok přecházejí k Hondě a Sainzovi se naskytla možnost přestoupit k Renaultu k Nicovi Hülkenbergovi.
Změnou je nadšený, i když je letos mezi konstruktéry jeho Toro Rosso zatím výše - na šesté příčce s náskokem 10 bodů. Francouzský tým se však stále zlepšuje - zatímco na začátku sezóny byl často osmý či devátý, tak v posledních podnicích nejblíže silné trojce Mercedes - Ferrari - Red Bull.
"Všímám si, že Renault byl letos často čtvrtý nejrychlejší. A taky jsem si všiml jejich vývoje během sezóny, což také vytváří úsměv na mé tváři, protože vím, kolik toho vyvinuli a kolik úsilí do všeho vkládají. Bedlivě je sleduji, protože mají i stejné pohonné jednotky jako my [Toro Rosso]. Vím, jakého pokroku dosáhli," chválí Sainz svůj budoucí tým.
"Myslím, že když se pilot stává jezdcem továrního týmu, tak jde o pokrok v kariéře. Znamená to, že pak jste součástí obrovské organizace - nejen v motorsportu, ale v automobilce. Kromě toho jde o výrobce, který se chce stát mistrem světa. Chtějí toho dosáhnout v střednědobém horizontu a věří, že jim v tom můžu pomoci.
Další krok bude obtížný, proto v roce 2018 chtějí, abych jim ho pomohl dosáhnout. Jestli půjde o potvrzení pozice čtvrtého nejrychlejšího týmu nebo stát se třetím týmem, to nevím - ještě jsme o tom nemluvili. Chci jim pomoci získat co nejvíce bodů a společně s Nicem [Hülkenbergem] je dostat na další úroveň," přeje si podle Autosportu španělský pilot.
Místo u Renaultu znamená, že se mu splní dětský sen: "To mi dělá největší radost. Zaprvé proto, že nastupuji do týmu, který byl mým dětským stem. Do týmu, který je na vzestupu, motivován k pokrokům. K týmu, který se o mě zajímá už od poloviny roku 2016.
Stal jsem se jeho fanouškem kvůli sledování Fernandových vítězství s Renaultem a přidat se k němu, když je na cestě vzhůru, podobně jako v letech 2003 a 2004 je pro mě velkou ctí. Vždy budu vděčný těm, kteří mi doteď tak dlouho důvěřují, kteří o mě tak dlouho usilují, až k tomu konečně došlo," dodává Sainz.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.