Carlos Sainz se těší na přestup z Toro Rosso k továrnímu týmu Renaultu, jehož rychlost vývoje a zlepšování ho nadchly.
Španěl nastupuje za juniorskou stáj Red Bullu od svého debutu v sezóně 2015, ve Faenze ale příští rok přecházejí k Hondě a Sainzovi se naskytla možnost přestoupit k Renaultu k Nicovi Hülkenbergovi.
Změnou je nadšený, i když je letos mezi konstruktéry jeho Toro Rosso zatím výše - na šesté příčce s náskokem 10 bodů. Francouzský tým se však stále zlepšuje - zatímco na začátku sezóny byl často osmý či devátý, tak v posledních podnicích nejblíže silné trojce Mercedes - Ferrari - Red Bull.
"Všímám si, že Renault byl letos často čtvrtý nejrychlejší. A taky jsem si všiml jejich vývoje během sezóny, což také vytváří úsměv na mé tváři, protože vím, kolik toho vyvinuli a kolik úsilí do všeho vkládají. Bedlivě je sleduji, protože mají i stejné pohonné jednotky jako my [Toro Rosso]. Vím, jakého pokroku dosáhli," chválí Sainz svůj budoucí tým.
"Myslím, že když se pilot stává jezdcem továrního týmu, tak jde o pokrok v kariéře. Znamená to, že pak jste součástí obrovské organizace - nejen v motorsportu, ale v automobilce. Kromě toho jde o výrobce, který se chce stát mistrem světa. Chtějí toho dosáhnout v střednědobém horizontu a věří, že jim v tom můžu pomoci.
Další krok bude obtížný, proto v roce 2018 chtějí, abych jim ho pomohl dosáhnout. Jestli půjde o potvrzení pozice čtvrtého nejrychlejšího týmu nebo stát se třetím týmem, to nevím - ještě jsme o tom nemluvili. Chci jim pomoci získat co nejvíce bodů a společně s Nicem [Hülkenbergem] je dostat na další úroveň," přeje si podle Autosportu španělský pilot.
Místo u Renaultu znamená, že se mu splní dětský sen: "To mi dělá největší radost. Zaprvé proto, že nastupuji do týmu, který byl mým dětským stem. Do týmu, který je na vzestupu, motivován k pokrokům. K týmu, který se o mě zajímá už od poloviny roku 2016.
Stal jsem se jeho fanouškem kvůli sledování Fernandových vítězství s Renaultem a přidat se k němu, když je na cestě vzhůru, podobně jako v letech 2003 a 2004 je pro mě velkou ctí. Vždy budu vděčný těm, kteří mi doteď tak dlouho důvěřují, kteří o mě tak dlouho usilují, až k tomu konečně došlo," dodává Sainz.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.