Carlos Sainz se těší na přestup z Toro Rosso k továrnímu týmu Renaultu, jehož rychlost vývoje a zlepšování ho nadchly.
Španěl nastupuje za juniorskou stáj Red Bullu od svého debutu v sezóně 2015, ve Faenze ale příští rok přecházejí k Hondě a Sainzovi se naskytla možnost přestoupit k Renaultu k Nicovi Hülkenbergovi.
Změnou je nadšený, i když je letos mezi konstruktéry jeho Toro Rosso zatím výše - na šesté příčce s náskokem 10 bodů. Francouzský tým se však stále zlepšuje - zatímco na začátku sezóny byl často osmý či devátý, tak v posledních podnicích nejblíže silné trojce Mercedes - Ferrari - Red Bull.
"Všímám si, že Renault byl letos často čtvrtý nejrychlejší. A taky jsem si všiml jejich vývoje během sezóny, což také vytváří úsměv na mé tváři, protože vím, kolik toho vyvinuli a kolik úsilí do všeho vkládají. Bedlivě je sleduji, protože mají i stejné pohonné jednotky jako my [Toro Rosso]. Vím, jakého pokroku dosáhli," chválí Sainz svůj budoucí tým.
"Myslím, že když se pilot stává jezdcem továrního týmu, tak jde o pokrok v kariéře. Znamená to, že pak jste součástí obrovské organizace - nejen v motorsportu, ale v automobilce. Kromě toho jde o výrobce, který se chce stát mistrem světa. Chtějí toho dosáhnout v střednědobém horizontu a věří, že jim v tom můžu pomoci.
Další krok bude obtížný, proto v roce 2018 chtějí, abych jim ho pomohl dosáhnout. Jestli půjde o potvrzení pozice čtvrtého nejrychlejšího týmu nebo stát se třetím týmem, to nevím - ještě jsme o tom nemluvili. Chci jim pomoci získat co nejvíce bodů a společně s Nicem [Hülkenbergem] je dostat na další úroveň," přeje si podle Autosportu španělský pilot.
Místo u Renaultu znamená, že se mu splní dětský sen: "To mi dělá největší radost. Zaprvé proto, že nastupuji do týmu, který byl mým dětským stem. Do týmu, který je na vzestupu, motivován k pokrokům. K týmu, který se o mě zajímá už od poloviny roku 2016.
Stal jsem se jeho fanouškem kvůli sledování Fernandových vítězství s Renaultem a přidat se k němu, když je na cestě vzhůru, podobně jako v letech 2003 a 2004 je pro mě velkou ctí. Vždy budu vděčný těm, kteří mi doteď tak dlouho důvěřují, kteří o mě tak dlouho usilují, až k tomu konečně došlo," dodává Sainz.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.