Toro Rosso by podle Jacquese Villeneuva v blízké době mohlo doplatit na rozhodnutí spojit se s Hondou a odebírat její nekonkurenceschopné pohonné jednotky.
McLaren se po třech letech trápení rozhodl ukončit spolupráci s Hondou, která své motory nedokázala dostatečně zlepšovat - stále za špicí hodně zaostává v oblasti výkonu i spolehlivost a ani v brzké době není naděje na zlepšení vzhledem k tomu, jak vypadá vývoj v její továrně v Sakura City.
Japonská automobilka však ve světě Formule 1 nekončí, před příští sezónou se jí podařilo se dohodnout s Toro Rosso, který letos využívalo motory od Renaultu - svého motorového partnera si tak prohodí s McLarenem. To se bývalému mistrovi světa vůbec nelíbí.
"Nechápu Toro Rosso. Vidí, co se v posledních třech letech děje. Jak si jen můžou představovat, že jim to pomůže? Dobrá, souvisí s tím více peněž, ale jezdit poslední? Kdykoliv přijmete více peněž, abyste byli pomalejší, tak po dvou letech za to zaplatíte," popisuje pro Autosport Villeneuve.
"Je to podobné týmům, které začnou brát pomalé platící jezdce. Po dvou letech jsou mrtvé. Musíte si dávat pozor. McLaren to přežil, protože to je McLaren. Teď mluvíme o Toro Rosso. Je to velký risk, pokud někdo jiný nevyrobí motor a Honda mu nedá své jméno, což je podle mě možné," pokračuje Kanaďan, který v současné době působí jako televizní komentátor.
Honda ale nemá v plánu přebírat motory konkurenčního výrobce a jen je přejmenovávat, místo toho se naplno soustředí na vývoj motoru pro rok 2018, který vychází ze stejné koncepce, jako ten letošní. Moc slávy s ním s McLarenem neudělal, protože po dvou letech v podstatě začínala znovu. Nicméně věří, že se do příští sezóny zlepší a bude v ní s Toro Rosso bojovat o pódia, podobně jako např. McLaren s Renaultem.
Villeneuve ale Hondě nevěří: "Proč taky? Viděli jsme nějaký náznak toho, že by to mohli dokázat? Potřebují nový motor. Celý projekt začal špatně. Musí jít o celkovou změnu. Když vezmete malý tým, jako je Toro Rosso, tak je to ještě těžší."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.