Toro Rosso by podle Jacquese Villeneuva v blízké době mohlo doplatit na rozhodnutí spojit se s Hondou a odebírat její nekonkurenceschopné pohonné jednotky.
McLaren se po třech letech trápení rozhodl ukončit spolupráci s Hondou, která své motory nedokázala dostatečně zlepšovat - stále za špicí hodně zaostává v oblasti výkonu i spolehlivost a ani v brzké době není naděje na zlepšení vzhledem k tomu, jak vypadá vývoj v její továrně v Sakura City.
Japonská automobilka však ve světě Formule 1 nekončí, před příští sezónou se jí podařilo se dohodnout s Toro Rosso, který letos využívalo motory od Renaultu - svého motorového partnera si tak prohodí s McLarenem. To se bývalému mistrovi světa vůbec nelíbí.
"Nechápu Toro Rosso. Vidí, co se v posledních třech letech děje. Jak si jen můžou představovat, že jim to pomůže? Dobrá, souvisí s tím více peněž, ale jezdit poslední? Kdykoliv přijmete více peněž, abyste byli pomalejší, tak po dvou letech za to zaplatíte," popisuje pro Autosport Villeneuve.
"Je to podobné týmům, které začnou brát pomalé platící jezdce. Po dvou letech jsou mrtvé. Musíte si dávat pozor. McLaren to přežil, protože to je McLaren. Teď mluvíme o Toro Rosso. Je to velký risk, pokud někdo jiný nevyrobí motor a Honda mu nedá své jméno, což je podle mě možné," pokračuje Kanaďan, který v současné době působí jako televizní komentátor.
Honda ale nemá v plánu přebírat motory konkurenčního výrobce a jen je přejmenovávat, místo toho se naplno soustředí na vývoj motoru pro rok 2018, který vychází ze stejné koncepce, jako ten letošní. Moc slávy s ním s McLarenem neudělal, protože po dvou letech v podstatě začínala znovu. Nicméně věří, že se do příští sezóny zlepší a bude v ní s Toro Rosso bojovat o pódia, podobně jako např. McLaren s Renaultem.
Villeneuve ale Hondě nevěří: "Proč taky? Viděli jsme nějaký náznak toho, že by to mohli dokázat? Potřebují nový motor. Celý projekt začal špatně. Musí jít o celkovou změnu. Když vezmete malý tým, jako je Toro Rosso, tak je to ještě těžší."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.