Toro Rosso by podle Jacquese Villeneuva v blízké době mohlo doplatit na rozhodnutí spojit se s Hondou a odebírat její nekonkurenceschopné pohonné jednotky.
McLaren se po třech letech trápení rozhodl ukončit spolupráci s Hondou, která své motory nedokázala dostatečně zlepšovat - stále za špicí hodně zaostává v oblasti výkonu i spolehlivost a ani v brzké době není naděje na zlepšení vzhledem k tomu, jak vypadá vývoj v její továrně v Sakura City.
Japonská automobilka však ve světě Formule 1 nekončí, před příští sezónou se jí podařilo se dohodnout s Toro Rosso, který letos využívalo motory od Renaultu - svého motorového partnera si tak prohodí s McLarenem. To se bývalému mistrovi světa vůbec nelíbí.
"Nechápu Toro Rosso. Vidí, co se v posledních třech letech děje. Jak si jen můžou představovat, že jim to pomůže? Dobrá, souvisí s tím více peněž, ale jezdit poslední? Kdykoliv přijmete více peněž, abyste byli pomalejší, tak po dvou letech za to zaplatíte," popisuje pro Autosport Villeneuve.
"Je to podobné týmům, které začnou brát pomalé platící jezdce. Po dvou letech jsou mrtvé. Musíte si dávat pozor. McLaren to přežil, protože to je McLaren. Teď mluvíme o Toro Rosso. Je to velký risk, pokud někdo jiný nevyrobí motor a Honda mu nedá své jméno, což je podle mě možné," pokračuje Kanaďan, který v současné době působí jako televizní komentátor.
Honda ale nemá v plánu přebírat motory konkurenčního výrobce a jen je přejmenovávat, místo toho se naplno soustředí na vývoj motoru pro rok 2018, který vychází ze stejné koncepce, jako ten letošní. Moc slávy s ním s McLarenem neudělal, protože po dvou letech v podstatě začínala znovu. Nicméně věří, že se do příští sezóny zlepší a bude v ní s Toro Rosso bojovat o pódia, podobně jako např. McLaren s Renaultem.
Villeneuve ale Hondě nevěří: "Proč taky? Viděli jsme nějaký náznak toho, že by to mohli dokázat? Potřebují nový motor. Celý projekt začal špatně. Musí jít o celkovou změnu. Když vezmete malý tým, jako je Toro Rosso, tak je to ještě těžší."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.