Villeneuve Hondě nevěří: Toro Rosso jde do velkého rizika, celý její projekt byl špatný

Carlos Sainz v s vozem Toro Rosso STR12 v Singapuru
Carlos Sainz v s vozem Toro Rosso STR12 v Singapuru, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 24. září 2017 6:50
Sdílej:

Toro Rosso by podle Jacquese Villeneuva v blízké době mohlo doplatit na rozhodnutí spojit se s Hondou a odebírat její nekonkurenceschopné pohonné jednotky.

McLaren se po třech letech trápení rozhodl ukončit spolupráci s Hondou, která své motory nedokázala dostatečně zlepšovat - stále za špicí hodně zaostává v oblasti výkonu i spolehlivost a ani v brzké době není naděje na zlepšení vzhledem k tomu, jak vypadá vývoj v její továrně v Sakura City.

Japonská automobilka však ve světě Formule 1 nekončí, před příští sezónou se jí podařilo se dohodnout s Toro Rosso, který letos využívalo motory od Renaultu - svého motorového partnera si tak prohodí s McLarenem. To se bývalému mistrovi světa vůbec nelíbí.

"Nechápu Toro Rosso. Vidí, co se v posledních třech letech děje. Jak si jen můžou představovat, že jim to pomůže? Dobrá, souvisí s tím více peněž, ale jezdit poslední? Kdykoliv přijmete více peněž, abyste byli pomalejší, tak po dvou letech za to zaplatíte," popisuje pro Autosport Villeneuve.

"Je to podobné týmům, které začnou brát pomalé platící jezdce. Po dvou letech jsou mrtvé. Musíte si dávat pozor. McLaren to přežil, protože to je McLaren. Teď mluvíme o Toro Rosso. Je to velký risk, pokud někdo jiný nevyrobí motor a Honda mu nedá své jméno, což je podle mě možné," pokračuje Kanaďan, který v současné době působí jako televizní komentátor.

Honda ale nemá v plánu přebírat motory konkurenčního výrobce a jen je přejmenovávat, místo toho se naplno soustředí na vývoj motoru pro rok 2018, který vychází ze stejné koncepce, jako ten letošní. Moc slávy s ním s McLarenem neudělal, protože po dvou letech v podstatě začínala znovu. Nicméně věří, že se do příští sezóny zlepší a bude v ní s Toro Rosso bojovat o pódia, podobně jako např. McLaren s Renaultem.

Villeneuve ale Hondě nevěří: "Proč taky? Viděli jsme nějaký náznak toho, že by to mohli dokázat? Potřebují nový motor. Celý projekt začal špatně. Musí jít o celkovou změnu. Když vezmete malý tým, jako je Toro Rosso, tak je to ještě těžší."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.