Mladý pilot McLarenu Stoffel Vandoorne ve svém sloupku pro motorsport.com přibližuje, jak prožíval závodní víkend v Singapuru, kde zaznamenal svůj nejlepší výsledek v dosavadní F1 kariéře. Vyjadřuje také svůj názor na rozchod s Hondou a nové partnerství s Renaultem.
Na Velkou cenu Singapuru budu vzpomínat jako na velmi dobrý víkend - obzvlášť proto, že jsem dokázal získat svůj doposud nejlepší výsledek ve Formuli 1.
Existují ale i další důvody, proč byl ten podnik tak uspokojující, včetně skutečnosti, že šlo o můj první závodní víkend v Singapuru na tomto okruhu, jenž představuje jednu z největších výzev roku, jak je známe. Je to městská trať, velmi hrbolatá a také rychlá, pro všechny z nás je proto rozhodně dobrým testem.
Mít Fernanda Alonsa po svém boku bylo skvělým referenčním bodem, protože tady dvakrát vyhrál. Od počátku jsme na to na dráze šlapali. Už v prvním tréninku jsem cítil, že jsem rychlý, což bylo ohromně pozitivní.
Kvalifikace - doladění detailů a velká snaha porazit RenaultyKlíčem pak bylo zvyšovat rychlost a nedělat v trénincích žádné chyby, abych mohl na trati strávit co nejvíce času. To všechno se nám dařilo, takže před kvalifikací šlo jen o jemné dolaďování nastavení vozu a poslední drobné úpravy.
Pokud jde o celkovou rychlost, kvalifikovali jsme se víceméně tam, kde jsme měli. Zároveň si ale myslím, že jsem velmi dobré výkony předváděl i v Q1 a v Q2 - také ve srovnání s Fernandem. S ním jsme věděli, že to bude velmi těžké porazit vozy Renaultu, ale extrémně tvrdě jsme se snažili to dokázat. Nakonec se nám to nepovedlo, ale i tak jsme měli důvod, proč být s osmým a devátým místem v kvalifikaci spokojeni.
Závod - dobrá strategie, pomalá zastávky, prohra s PalmeremKdyž před startem začalo pršet, tak jsem věděl, že to je pro nás příležitost. Za takových náročných podmínek jsou nehody téměř nevyhnutelné obzvlášť nyní, když budeme mít za mokra pevné starty. I když je to náročnější, tak jsem věděl, že z pozice, z níž jsem startoval, toho můžu hodně vytěžit.
Start jsem měl dobrý, musel jsem se však vyhnout té pasece v 1. zatáčce - a přitom jsem zároveň o několik pozic přišel. V prvních fázích jsme se pak soustředili hlavně na to, abychom se vyhnuli potížím a prošli úvodními koly.
Volba pneumatik na startu byla celkem těsná - zda jít do pneumatik do plného deště nebo přechodných. Myslím, že pro vlastní start byly pneumatiky do deště ty správné, ale když vyjel safety-car a pršet přestávalo, tak se výkonnost těch přechodných rychle zlepšovala.
To znamenalo, že jsme museli do boxů a kvůli tomu přišli o pozici. Pak to bylo o tom, abychom na to tlačili a jeli si náš vlastní závod. Naše strategie byla v podstatě přesná, byla jen smůla, že při další zastávka pro výměnu pneumatik za slicky byla delší než obvykle, takže jsme nějaký čas ztratili.
Mé výjezdové kolo bylo velmi rychlé, žel jsme však vyjeli za Jolyonem Palmerem. Potom jsem s ním sedl dobrý souboj, ale nedokázal jsem ten manévr dokončit. Nakonec jsem dojel na sedmém místě, což byl pro tým velmi dobrý výsledek, a pro mě samozřejmě zatím nejlepší finiš v F1. I tak mám ale pocit, že jsem mohl dojet o jedno místo výše.
Oznámení o přechodu na motory RenaultVíkend pro všechny v McLarenu samozřejmě nebyl jen o tom, co se dělo na dráze, protože přišlo na velké oznámení o přechodu na motory Renault v roce 2018.
Podle mě je především škoda, že to nevyšlo s Hondou, protože si myslím, že to pro všechny bylo nejlepší, kdyby to fungovalo. Jde ale o vzrušující zprávu pro tým, že se spojíme příští rok s Renaultem.
Je to dobré pro McLaren, je to dobré pro Renault a je to dobré pro F1. Je to tedy vzrušující a myslím si, že jde o nové povzbuzení pro tým, aby udělal příští rok velký pokrok.
Domnívám se, že do konce tohoto roku zkrátka na to s Hondou musíme hodně tlačit. Zbývá šest závodů a my v nich chceme dosáhnout co nejvíce.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.