Jezdec Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k Velké ceně Singapuru, v níž dojel těsně za body na 11. místě. Jak prožíval závodní víkend a jaký má názor na startovní kolizi mezi vozy Ferrari a Red Bullem Maxe Verstappena?
Nepředvídatelný Singapur a chyba v kvalifikaciOčekával jsem, že nás čeká v Singapuru náročná cesta do kopce, což se v mnoha ohledech potvrdilo. Trať jsem ale opustil s uspokojením, že jsme byli aspoň blízko finiši v Top10.
Zdá se být pravidlem, že v Singapuru na okruhu Marina Bay všichni zažívají víkend plný nepředpokládaných událostí. U mě to začalo bídnou kvalifikací. Ve svém posledním kole v Q1 jsem udělal chybu, když jsem se dotkl jedné ze zdí na trati.
Ten okamžik mě stál kolem 6 či 7 desetin sekundy. Znamenalo to, že jsem nepostoupil do Q2. Nemyslím si, že bychom se mohli dostat až do Q3, bylo mi ale líto, že jsem naplno nevyužil potenciál, který jsme měli.
Obtížná počáteční volba pneumatikV neděli se potvrdila předpověď počasí, když začalo pršet těsně před začátkem závodů a déšť se se zbývajícím časem zintenzivňoval. Vedlo to k náročné volbě, na kterých pneumatikách závod zahájit.
Mokrá kvalifikace na Monze - trati, kde není přilnavost zrovna skvělá, odhalila, že pneumatiky do deště byly ty správné. Cítil jsem, že bychom se mohli v Singapuru ocitnout v podobných podmínkách, protože ulice jsou normální silnice, které by vám sotva poskytly za mokra skvělou trakci.
Jediným velkým rozdílem oproti Monze byly teploty [v Singapuru i za deště vzduch až 31 °C], ale začínat zezadu na pneumatikách do deště byl podle mě menším rizikem - obzvlášť během prvních kol. To mi pak mohlo poskytnout šanci na zisk nějakých pozic oproti těm, kteří své šance chtěli využít na pneumatikách přechodných.
Špatná volba pneumatik a narůstající ztrátaMá volba pneumatik se zdála být jasná, ale během několika okamžiků jsem si uvědomil, že mé vyhodnocení nebylo správné, protože jsem zajížděl pomalejší časy než mnoho mých soupeřů uprostřed pole.
Neměl jsem ani velkou šanci na zisk pozic v úvodních zatáčkách, protože ti přede mnou na přechodných pneumatikách měli od prvních metrů ty nejlepší pneumatiky.
Jakmile se časy stabilizovaly a tým si povšiml rozdílu v rychlosti mezi pneumatikami, tak po nehodě Daniila Kvjata vyjel safety-car a já jsem si myslel, že by mohlo jít o dobrý okamžik pro přezutí na přechodné pneumatiky.
Sdělil jsem to týmu v rádiu, ale oni mi řekli, abych zůstal na dráze, protože se snažili vyhnout zastávce navíc kvůli přechodným pneumatikám a dostat mě rovnou ne suché pneumatiky. I když jsem o správnosti jejich rozhodnutí přesvědčený, tak jsem pokračoval.
Ihned jsem získal několik pozic oproti těm, kteří zastavili pro čerstvé intermediálky, ale jakmile se závod znovu rozjel, tak mé tempo bylo fakt pomalé. Bylo to opravdu těžké nalézt slušnou závodní rychlost. Najednou jsem na zbytek pole ztratil během tří kol 20 sekund.
Když jsem konečně zajel do boxů pro přechodné pneumatiky, tak jsem byl ve svém prvním kole o pět a půl sekundy rychlejší než v tom předchozím - a od této chvíle bylo závodní tempo dobré.
Žel předchozí ztráta se už nedala dohnat a nakonec jsem se do první desítky před šachovnicovou vlajkou nedostal. Williams získal díky dobrému finiši Lance Strolla aspoň 4 body, a udržel tak za sebou Renault v šampionátu konstruktérů, což bylo tou nejlepší zprávou víkendu.
Nehoda po startu - Vettel to trochu přehnalPo závodě jsem si všiml, že startovní nehoda způsobila spoustu vzrušení. Musím přiznat, že jsem v prvních okamžicích závodu nic neviděl, protože přede mnou byla jen vodní stěna.
Poté jsem měl příležitost se na start podívat v televizi a myslím si, že se Sebastian Vettel příliš prudce bránit své vedení, což spustilo všechno ostatní, co se pak přihodilo. Max Verstappen je samozřejmě stále mladý, ale nemyslím si, že by udělal nějakou chybu.
Když se jako Sebastian dostanete do této fáze mistrovství světa a stále bojujete o titul, všechno se stává velmi složité. Pomyslel bych si, že Sebastian se jen bude snažit pokrýt si Lewise Hamiltona, protože o titul spolu bojují sami.
Sezóna F1 nabízí spoustu takových epizod. Někdy jsou bezvýznamné, ale jindy - zejména, když je konkurenceschopnost vašeho soupeře velmi podobná - může jít o věci, které v konečném důsledku mohou způsobit rozdíl.
Stále si vzpomínám na to, co se přihodilo v Singapuru 2008. Šlo o jeden z nejnešťastnějších závodů mé kariéry, a nikdy nezapomenu na to, jaký měl dopad na mou sezónu.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.