Lewis Hamilton cítí, že jeho Mercedesu se ve zbývající části sezóny 2017 už nepodaří vyřešiny slabiny jejich vozu F1 W08 EQ Power+, které se projevují na pomalých okruzích. Vzhledem k tomu, kde se pojede posledních 6 závodů, mu to ale už moc vadit nemusí.
Mercedes sice v Singapuru vyhrál, přesto se tam na pomalém okruhu vyžadujícím vysoký přítlak trápil a v kvalifikaci jej předčilo Ferrari i Red Bull. Na vítězství dříve nedosáhl na tratích s podobnými vlastnostmi - v Monaku a v Maďarsku, kde na nejvyšší stupínek vystoupal Sebastian Vettel.
Valtteri Bottas sice po Monze prohlásil, že Mercedes chystá vylepšení, která by mu měla pomoci, neměl je však do Singapuru stihnout. A podle Hamiltona se jim už slabiny jejich auta letos vyřešit nepodaří.
"Myslím, že tento víkend fakt ukázal silné a slabé stránky našeho vozu a jeho vlastnosti. Za suchých podmínek jsme byli v háji. Proto sem přijet a vyhrát, na okruhu, který je zřejmě naším druhý či prvním nejslabším po Monaku - to je skvělý výsledek!" raduje se britský jezdec.
"Musíme zůstat v pozoru a nadále dostávat z našeho vozu maximum. Rozumíme tomu, jak po v budoucnu potenciálně vylepšit. S tímto autem k tomu už nedojde, teoreticky až s tím příštím. Jen musíme zajistit, abychom ho nezhoršili, až to uděláme, protože jinak je na jiných místech vlastně hodně dobré," pokračuje Hamilton.
Po Velké ceně Singapuru, v níž obě Ferrari skončila už v první zatáčce, vede šampionát nad Vettelem o 28 bodů. Zbývající okruhy by Mercedesu již měly sedět. Scuderia bude podle Hamiltona nejsilnější v Mexiku a v Brazílii, závěr sezóny podle něj ale bude vyrovnaný.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.