Šéf Red Bullu se opět pustil do kritiky současných motorů a žádá o zvážení cesty, kterou se F1 v rámci nového cyklu pravidel vydá.
Rakouský Red Bull čeká řada těžkých rozhodnutí. Příští rok stáji nápojového gigantu končí kontrakt s Renaultem a francouzský motorář se k prodloužení kontraktu moc nemá. Navíc teď bude dodávat i McLarenu.
Nová automobilka se v F1 do roku 2021 neobjeví a současný scénář vypadá tak, že Red Bull po vzoru Toro Rosso sáhne po Hondě. Ferrari ani Mercedes nebudou ochotni s takto velkým týmem spolupracovat.
U Red Bullu to tedy vypadá na menší krizi způsobenou nekonkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Šéf Red Bullu tak žádá, aby se zvážilo, jakou cestou se má F1 v budoucnu vydat. Technologicky již není relevantní a měla by se zaměřit na velkolepost a zážitek pro fanoušky.
"Je tu nulová spojitost se silničními vozy," řekl Horner pro SkySports. "Naše motory neodpovídají tomu, co se děje na poli běžných aut. To samé platí pro aerodynamiku. Formule 1 je zábavou a sportem. Fanoušci chtějí vidět nejlepší piloty v nejlepších vozech. Mělo by to být o pilotech. Pak by měl samozřejmě hrát roli i faktor týmu," řekl šéf Red Bullu.
"Tohle jsem říkal již dříve, když byla F1 na rozcestí. Automobilky láká spíše Formule E, jelikož její technologie odpovídá dnešku a dává to naprostý smysl. Formule 1 je o emocích a o závodění ve stylu kolo na kolo. Stroje a lidé na absolutní hraně. Musí to vypadat velkolepě a jako výzva pro piloty. A samozřejmě to musí i znít. To jsou ty základní tři prvky, které potřebujeme do F1 vrátit," zakončil Horner.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.