Šéf Red Bullu se opět pustil do kritiky současných motorů a žádá o zvážení cesty, kterou se F1 v rámci nového cyklu pravidel vydá.
Rakouský Red Bull čeká řada těžkých rozhodnutí. Příští rok stáji nápojového gigantu končí kontrakt s Renaultem a francouzský motorář se k prodloužení kontraktu moc nemá. Navíc teď bude dodávat i McLarenu.
Nová automobilka se v F1 do roku 2021 neobjeví a současný scénář vypadá tak, že Red Bull po vzoru Toro Rosso sáhne po Hondě. Ferrari ani Mercedes nebudou ochotni s takto velkým týmem spolupracovat.
U Red Bullu to tedy vypadá na menší krizi způsobenou nekonkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Šéf Red Bullu tak žádá, aby se zvážilo, jakou cestou se má F1 v budoucnu vydat. Technologicky již není relevantní a měla by se zaměřit na velkolepost a zážitek pro fanoušky.
"Je tu nulová spojitost se silničními vozy," řekl Horner pro SkySports. "Naše motory neodpovídají tomu, co se děje na poli běžných aut. To samé platí pro aerodynamiku. Formule 1 je zábavou a sportem. Fanoušci chtějí vidět nejlepší piloty v nejlepších vozech. Mělo by to být o pilotech. Pak by měl samozřejmě hrát roli i faktor týmu," řekl šéf Red Bullu.
"Tohle jsem říkal již dříve, když byla F1 na rozcestí. Automobilky láká spíše Formule E, jelikož její technologie odpovídá dnešku a dává to naprostý smysl. Formule 1 je o emocích a o závodění ve stylu kolo na kolo. Stroje a lidé na absolutní hraně. Musí to vypadat velkolepě a jako výzva pro piloty. A samozřejmě to musí i znít. To jsou ty základní tři prvky, které potřebujeme do F1 vrátit," zakončil Horner.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.