Honda si ve včerejším prohlášení rýpla do McLarenu. Ten je podle ní sice systematickou organizací, která však nedokáže patřičně reagovat na změny.
McLaren je v současné chvíli až na devátém místě mezi konstruktéry s velmi malou nadějí na to, že by si ve zbývajících šesti závodech ještě nějako polepšil. Na kontě má jen 17 bodů. loni jich měl touto dobou o 31 více. Nejslabším článkem balíku je právě pohonná jednotka Hondy, která je nejen nejslabší v poli - a to o velký kus za ostatními, ale také nejméně spolehlivou.
Manažer Hondy Masaši Jamamoto o tříletém partnerství s McLarenem, které mělo původně trvat nejméně 10 let, říká: "Při práci s McLarenem jsem si uvědomil, že jsou velkou společností, která je velmi systematickou. Je kvůli tomu očividně velmi silná, ale zároveň je pro ně těžké se přizpůsobit změně."
Postěžoval si tak na svého odběratele motorů, konkrétní důvody přitom neuvádí. V minulosti právě to bylo vytýkáno Hondě, která odmítla akceptovat některé podněty či pomoc externích konzultantů, místo toho dbala na vývoj inženýrů z vlastních řad, byť s Formulí 1 a jejími technologiemi měli minimum zkušeností.
McLaren příští rok odchází k Renaultu, zatímco Honda bude pohánět Toro Rosso. Jamamoto uznává, že by raději zůstali se současným partnerem, jenže nedokázali splnit jeho výkonnostní a spolehlivostní cíle. Zdůrazňuje však, že Honda je rozhodnuta v F1 uspět.
A chce to dokázat v následujících třech letech ještě se současnými motory před jejich změnou v roce 2021: "Stále máme tři roky, během nichž chceme ukázat, jak vylepšujeme svou technologii. Chceme ukázat potenciál Hondy. Je to pro nás moc důležité, aby svět viděl, jakých pokroků dosáhneme a jak můžeme být úspěšní."
Pochvaluje si také šéfa Toro Rosso Franze Tosta, který v Japonsku nějakou dobu žil: "Ví toho o Japonsku hodně. Rozumí kultuře a dobře spolu komunikujeme. Viděli jsme také, že mají mladou továrnu a rostou, což je pro Hondu velmi důležité, protože můžeme pracovat se stejným rozpoložením a přístupem."
Poté pro McLaren a Toro Rosso volí Jamamoto gastronomické přirovnání: "Pokud bychom přirovnali oba týmy k odlišným kuchyním, pak bychom mohli McLaren označit za velmi sofistikovanou francouzskou kuchyni - jsou takoví. Toro Rosso pak je spíše jako venkovské, domácí, lahodné dušené maso, do kterého můžete přidávat nové ingredience. A na to se moc těšíme."
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.