Honda si ve včerejším prohlášení rýpla do McLarenu. Ten je podle ní sice systematickou organizací, která však nedokáže patřičně reagovat na změny.
McLaren je v současné chvíli až na devátém místě mezi konstruktéry s velmi malou nadějí na to, že by si ve zbývajících šesti závodech ještě nějako polepšil. Na kontě má jen 17 bodů. loni jich měl touto dobou o 31 více. Nejslabším článkem balíku je právě pohonná jednotka Hondy, která je nejen nejslabší v poli - a to o velký kus za ostatními, ale také nejméně spolehlivou.
Manažer Hondy Masaši Jamamoto o tříletém partnerství s McLarenem, které mělo původně trvat nejméně 10 let, říká: "Při práci s McLarenem jsem si uvědomil, že jsou velkou společností, která je velmi systematickou. Je kvůli tomu očividně velmi silná, ale zároveň je pro ně těžké se přizpůsobit změně."
Postěžoval si tak na svého odběratele motorů, konkrétní důvody přitom neuvádí. V minulosti právě to bylo vytýkáno Hondě, která odmítla akceptovat některé podněty či pomoc externích konzultantů, místo toho dbala na vývoj inženýrů z vlastních řad, byť s Formulí 1 a jejími technologiemi měli minimum zkušeností.
McLaren příští rok odchází k Renaultu, zatímco Honda bude pohánět Toro Rosso. Jamamoto uznává, že by raději zůstali se současným partnerem, jenže nedokázali splnit jeho výkonnostní a spolehlivostní cíle. Zdůrazňuje však, že Honda je rozhodnuta v F1 uspět.
A chce to dokázat v následujících třech letech ještě se současnými motory před jejich změnou v roce 2021: "Stále máme tři roky, během nichž chceme ukázat, jak vylepšujeme svou technologii. Chceme ukázat potenciál Hondy. Je to pro nás moc důležité, aby svět viděl, jakých pokroků dosáhneme a jak můžeme být úspěšní."
Pochvaluje si také šéfa Toro Rosso Franze Tosta, který v Japonsku nějakou dobu žil: "Ví toho o Japonsku hodně. Rozumí kultuře a dobře spolu komunikujeme. Viděli jsme také, že mají mladou továrnu a rostou, což je pro Hondu velmi důležité, protože můžeme pracovat se stejným rozpoložením a přístupem."
Poté pro McLaren a Toro Rosso volí Jamamoto gastronomické přirovnání: "Pokud bychom přirovnali oba týmy k odlišným kuchyním, pak bychom mohli McLaren označit za velmi sofistikovanou francouzskou kuchyni - jsou takoví. Toro Rosso pak je spíše jako venkovské, domácí, lahodné dušené maso, do kterého můžete přidávat nové ingredience. A na to se moc těšíme."
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.