Britská automobilka Aston Martin je partnerem stáje Red Bull již od začátku roku 2016. Vzájemné symbióze pak vznikal i supersport Valkyrie, na kterém pracoval Adrian Newey.
Aston Martin se netají svými ambicemi vstoupit do světa Formule 1 a nyní to vypadá, že je tomu zase o krůček blíže. Šéf Red Bullu Horner již v pátek avizoval, že brzy přijde nový partner, kterým nebude Porsche. Dle Autosportu nyní spolehlivé zdroje prozradily, že právě Aston Martin se stane pro rok 2018 titulárním sponzorem rakouské stáje.
"Můžete si spekulovat, jak chcete. Já vám nic nepotvrdím," řekl pro Autosport šéf Red Bullu. "S Aston Martin máme skvělý vztah, pracujeme přeci na projektu Valkyrie. Odvádějí skvělou práci, výsledný produkt vypadá skvěle, jsou vážně dobří. V příštích týdnech se dozvíte nějaké novinky," dodal Horner.
Andy Palmer, výkonný ředitel automobilky Aston Martin, též přispěl do diskuze: "Na rovinu říkám, že tu dnes jsem, abych prodiskutoval záležitosti ohledně příští sezóny. V rámci toho řešíme i otázku, zda vstoupit jako nezávislí dodavatelé do F1 v roce 2021. Nám se ten sport líbí a jsme společností, která aspiruje na to, aby byla stejně hodnotná jako Ferrari. To ale neznamená, že se po Ferrari musíme v každém ohledu opičit. Ve WEC jsme silní, ale být ve Formuli 1 by bylo rozhodně zajímavé."
Stejně jako další potencionální zájemci o angažmá ve Formuli 1, čeká i Aston Martin na rozhodnutí FIA ohledně nových pravidel pro pohonné jednotky, jenž by měly vstoupit v platnost počínaje sezónou 2021. Nejvíce bude záležet na finanční stránce věci.
"Nevím, jak budou vypadat motory. To bude záležet na Mezinárodní automobilové federaci. Naše společnost se pohybuje ve velmi podobném prostředí, takže inženýrské kapacity nejsou hlavní problém. Je to prostě otázka peněz. Může to být OK, ale pokud budeme pokračovat s rekuperací tepelné energie, s neomezeným počtem hodin na dynamometru a navíc bez rozpočtového stropu, tak se rozhodně nepřihlásíme. Když se vše podaří vyřešit, tak si myslím, že by byl tento sport obohacen," zakončil Palmer.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.