Fernando Alonso se rozhodl, že si promluví s Renaultem o plánech vývoje jejich motoru pro sezonu 2018. Zasvěcení do situace u francouzského motoráře by mu mělo pomoci s rozhodnutím pro příští sezonu.
McLaren v pátek konečně potvrdil přechod na pohonné jednotky Renault od příští sezony. Toto se dříve bralo jako podmínka pro to, aby Alonso setrval u McLarenu i v příštím roce. Jenže Španěl nemá tušení, jak na tom Francouzi jsou: "Nemám žádná data o tom, jaká zlepšení Renault pro příští sezonu plánuje," říká Fernando Alonso.
"Po tomto závodu se to pokusím zjistit. Spojím se s nimi, abych dostal představu o vývoji, a pak se rozhodnu. Nikdy nevíte, jestli je změna dobrá nebo špatná. Ale pokud se McLaren rozhodl pro výměnu Hondy za Renault, tak asi měli dobré informace ohledně příštího roku.
Snad to opět dostane McLaren na ta místa, kde všichni cítíme, že by měl být - tedy do boje o tituly a podia," věří jezdec. Podle Renaultu, konkrétně Cyrila Abiteboula, už má McLaren data o jejich motoru pár dní, Alonso je ale zatím neviděl: "Ne, nemám žádné informace. Viděl jsem jenom zprávu jako všichni ostatní.
Po Singapuru se pokusím zjistit víc informací o tomto projektu, motoru Renault a jejich očekáváních pro příští rok." I když McLaren zažil tři velmi těžké roky s Hondou, Fernando varuje před očekáváním, že změna automaticky přinese úspěch: "Nikdy nevíte, jestli je ta změna pro tým dobrá nebo špatná."
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.