Objeví se Aston Martin ve Formuli 1? Bude dodávat motory Red Bullu?
Věci se konečně daly do pohybu a včera bylo oficiálně oznámeno, že Renault bude nově dodávat McLarenu namísto Toro Rosso. Italská stáj se tak bude muset spokojit s Hondou. To se dotýká i velkého Red Bullu, jelikož Renault se údajně moc nemá k dalšímu prodloužení kontraktu, který vyprší na konci příští sezóny.
Red Bull by tak u Hondy mohl skončit také, alespoň na rok 2019 a 2019. Pro rok 2021 se spekuluje o automobilce Porsche, která údajně zvažuje vstup do F1. Ve hře je vždy i Ferrari a Mercedes, ale z taktických důvodů se pravděpodobně nebudou chtít pustit do podpory velké stáje, jakou RBR je.
Šéf stáje rakouského nápajového gigantu navíc včera v rozhovoru pro SkySports rozvířil vody spekulacemi ohledně partnerství s automobilkou Aston Martin. "Drby v padoku jsou skvělé. Myslím si, že nás čeká brzy další oznámení. A nebude s Porsche. Nechám vás o tom přemýšlet, ale Porsche to nebude," řekl s šibalským úsměvem na tváři Horner.
Britští novináři se jen tak nedali a snažili se z Hornera vydolovat více informací. "Už s jedním motorářem máme partnerství. Nemusíš být raketový inženýr, abys na to přišel," dodal šéf Red Bullu.
Je tedy otázkou, zda spolupráce Red Bullu a Aston Martin bude po představení supersportu Valkyrie pokračovat a zda se britská automobilka pustí do Formule 1 jako dodavatel. Zajímavostí pak jest, že Mercedes vlastní 5% podíl v Aston Martin a dodává jim hybridní technologie.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.