V generálce na kvalifikaci byl nejrychlejší Max Verstappen, Vettel v závěsu. Ercisson způsobil červené vlajky.
Je šest hodin večer místního času a začíná poslední hodinka volných jízd před večerní kvalifikací. V prvních dvou trénincích jezdil nejlépe Daniel Ricciardo na Red Bullu a otázkou tak je, zda rakouská stáj poháněná agregáty Renault dokáže svou dominanci na městském okruhu v Singapuru udržet.
Jako první se na trati objevují oba vozy Ferrari. Následně vyjíždějí i americké Haasy a švýcarské Saubery. Prvním měřeným časem se může po 11 minutách pochlubit Valtteri Bottas na Mercedesu - 1:45,222. "Necítím žádný grip," stěžuje si do rádia Fin.
Následně svého krajana překonává Iceman, dlouho se ale na čele nedrží, jelikož Vettel na své Gine zajíždí čas v hodnotě 1:43,237 a je o více jak vteřinu rychlejší než týmový kolega.
Na trati se nyní objevuje i Daniel Ricciardo, nejrychlejší muž prvních dvou tréninků. Svým prvním měřeným časem ale nedokáže konkurovat Vettlovi. Australan ztrácí na ultra-měkké směsi 310 tisícin, a patří mu tak průběžně druhé místo. O něco lépe je na tom Verstappen na druhém Red Bullu. Svým prvním měřeným časem se jasně dostává do čela s náskokem 998 tisícin.
A máme tu červené vlajky, Ercisson nedokázal ukočírovat svůj Sauber v jedné ze zatáček a karbonové úlomky jeho zadního křídla se válejí na trati. Po pár minutách se ale znovu jezdí a jezdci v posledních 17 minutách budou s největší pravděpodobností zkoušet kvalifikační tempo.
Nejdříve se na čelo dostává opět Vettel, kterého ale vzápětí překonává Max Verstappen s časem 1:48,829. Ricciardo chybuje a nemá tak již šanci svého kolegu předehnat. Verstappen je tak s náskokem 72 tisícin nejrychlejší. Překvapili i piloti McLarenu, kteří obsadili čtvrtou, respektive pátou příčku.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.