V generálce na kvalifikaci byl nejrychlejší Max Verstappen, Vettel v závěsu. Ercisson způsobil červené vlajky.
Je šest hodin večer místního času a začíná poslední hodinka volných jízd před večerní kvalifikací. V prvních dvou trénincích jezdil nejlépe Daniel Ricciardo na Red Bullu a otázkou tak je, zda rakouská stáj poháněná agregáty Renault dokáže svou dominanci na městském okruhu v Singapuru udržet.
Jako první se na trati objevují oba vozy Ferrari. Následně vyjíždějí i americké Haasy a švýcarské Saubery. Prvním měřeným časem se může po 11 minutách pochlubit Valtteri Bottas na Mercedesu - 1:45,222. "Necítím žádný grip," stěžuje si do rádia Fin.
Následně svého krajana překonává Iceman, dlouho se ale na čele nedrží, jelikož Vettel na své Gine zajíždí čas v hodnotě 1:43,237 a je o více jak vteřinu rychlejší než týmový kolega.
Na trati se nyní objevuje i Daniel Ricciardo, nejrychlejší muž prvních dvou tréninků. Svým prvním měřeným časem ale nedokáže konkurovat Vettlovi. Australan ztrácí na ultra-měkké směsi 310 tisícin, a patří mu tak průběžně druhé místo. O něco lépe je na tom Verstappen na druhém Red Bullu. Svým prvním měřeným časem se jasně dostává do čela s náskokem 998 tisícin.
A máme tu červené vlajky, Ercisson nedokázal ukočírovat svůj Sauber v jedné ze zatáček a karbonové úlomky jeho zadního křídla se válejí na trati. Po pár minutách se ale znovu jezdí a jezdci v posledních 17 minutách budou s největší pravděpodobností zkoušet kvalifikační tempo.
Nejdříve se na čelo dostává opět Vettel, kterého ale vzápětí překonává Max Verstappen s časem 1:48,829. Ricciardo chybuje a nemá tak již šanci svého kolegu předehnat. Verstappen je tak s náskokem 72 tisícin nejrychlejší. Překvapili i piloti McLarenu, kteří obsadili čtvrtou, respektive pátou příčku.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.