Honda bude namísto McLarenu dodávat italskému Toro Rosso. Japonci věří, že mají na boj o pódia.
Dnes se potvrdily zprávy, o kterých minulý týden informoval online deník Autosport. Renault se nově spároval s McLarenem a Honda bude dodávat pohonné jednotky italské juniorce Red Bullu, týmu Toro Rosso. Součástí těchto machinací byl i Carlos Sainz, který od příští sezóny obleče černo-žlutý overal tovární stáje francouzského motoráře.
Jaké jsou nyní ambice japonského dodavatele? "Formule 1 byla vždy snem našeho zakladatele Sóičiró Hondy a máme za sebou více jak 50 let v tomto odvětví. Formule 1 je součástí DNA naší společnosti. Je pravdou, že jsme si prošli velmi složitou situací a nikdo nebyl spokojen s výsledky, hlavně pak představenstvo.
Hodně jsme diskutovali, ale o konci v F1 jsme nikdy nepřemýšleli. Naším cílem je překonat tyto výzvy a dostat se zpět do pozice, kdy budeme bojovat o přední příčky. Náš duch je zpět a v příštím roce budeme chtít bojovat o nejlepší trojku," řekl zástupce Hondy Kacuhide Morijami.
Proč se návrat Hondy nevydařil? "Nemyslíme si, že problémem by bylo to, že jsme málo riskovali. Uplynulo prostě moc času, to byl hlavní problém. Dělali jsme, co jsme mohli, abychom stáhli ten rozdíl. Nakonec se nám i podařilo získat dostatečnou rychlost. Věřím, že jsme se na zbytek týmů dokázali dotáhnout, ale čeká nás ještě kopa práce," dodal Morijami.
Generální ředitel divize motorsportu automobilky Honda dokonce přiznal, že McLaren se snažil o ukončení spolupráce "od začátku sezóny." Dle Yamamota je "zklamání, že se museli rozejít." I tak ale věří, že spolupráce s Toro Rosso vyjde.
"Věřím, že se nám podaří odjet slušnou sezónu a navážeme dobré partnerství s STR, i když vím, že nám nezbývá do konce roku moc času. Toro Rosso má stejného ducha jako Honda. Věřím, že vše půjde hladce," okomentoval situaci manažer Jamamoto.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.