Honda bude namísto McLarenu dodávat italskému Toro Rosso. Japonci věří, že mají na boj o pódia.
Dnes se potvrdily zprávy, o kterých minulý týden informoval online deník Autosport. Renault se nově spároval s McLarenem a Honda bude dodávat pohonné jednotky italské juniorce Red Bullu, týmu Toro Rosso. Součástí těchto machinací byl i Carlos Sainz, který od příští sezóny obleče černo-žlutý overal tovární stáje francouzského motoráře.
Jaké jsou nyní ambice japonského dodavatele? "Formule 1 byla vždy snem našeho zakladatele Sóičiró Hondy a máme za sebou více jak 50 let v tomto odvětví. Formule 1 je součástí DNA naší společnosti. Je pravdou, že jsme si prošli velmi složitou situací a nikdo nebyl spokojen s výsledky, hlavně pak představenstvo.
Hodně jsme diskutovali, ale o konci v F1 jsme nikdy nepřemýšleli. Naším cílem je překonat tyto výzvy a dostat se zpět do pozice, kdy budeme bojovat o přední příčky. Náš duch je zpět a v příštím roce budeme chtít bojovat o nejlepší trojku," řekl zástupce Hondy Kacuhide Morijami.
Proč se návrat Hondy nevydařil? "Nemyslíme si, že problémem by bylo to, že jsme málo riskovali. Uplynulo prostě moc času, to byl hlavní problém. Dělali jsme, co jsme mohli, abychom stáhli ten rozdíl. Nakonec se nám i podařilo získat dostatečnou rychlost. Věřím, že jsme se na zbytek týmů dokázali dotáhnout, ale čeká nás ještě kopa práce," dodal Morijami.
Generální ředitel divize motorsportu automobilky Honda dokonce přiznal, že McLaren se snažil o ukončení spolupráce "od začátku sezóny." Dle Yamamota je "zklamání, že se museli rozejít." I tak ale věří, že spolupráce s Toro Rosso vyjde.
"Věřím, že se nám podaří odjet slušnou sezónu a navážeme dobré partnerství s STR, i když vím, že nám nezbývá do konce roku moc času. Toro Rosso má stejného ducha jako Honda. Věřím, že vše půjde hladce," okomentoval situaci manažer Jamamoto.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.