Honda bude namísto McLarenu dodávat italskému Toro Rosso. Japonci věří, že mají na boj o pódia.
Dnes se potvrdily zprávy, o kterých minulý týden informoval online deník Autosport. Renault se nově spároval s McLarenem a Honda bude dodávat pohonné jednotky italské juniorce Red Bullu, týmu Toro Rosso. Součástí těchto machinací byl i Carlos Sainz, který od příští sezóny obleče černo-žlutý overal tovární stáje francouzského motoráře.
Jaké jsou nyní ambice japonského dodavatele? "Formule 1 byla vždy snem našeho zakladatele Sóičiró Hondy a máme za sebou více jak 50 let v tomto odvětví. Formule 1 je součástí DNA naší společnosti. Je pravdou, že jsme si prošli velmi složitou situací a nikdo nebyl spokojen s výsledky, hlavně pak představenstvo.
Hodně jsme diskutovali, ale o konci v F1 jsme nikdy nepřemýšleli. Naším cílem je překonat tyto výzvy a dostat se zpět do pozice, kdy budeme bojovat o přední příčky. Náš duch je zpět a v příštím roce budeme chtít bojovat o nejlepší trojku," řekl zástupce Hondy Kacuhide Morijami.
Proč se návrat Hondy nevydařil? "Nemyslíme si, že problémem by bylo to, že jsme málo riskovali. Uplynulo prostě moc času, to byl hlavní problém. Dělali jsme, co jsme mohli, abychom stáhli ten rozdíl. Nakonec se nám i podařilo získat dostatečnou rychlost. Věřím, že jsme se na zbytek týmů dokázali dotáhnout, ale čeká nás ještě kopa práce," dodal Morijami.
Generální ředitel divize motorsportu automobilky Honda dokonce přiznal, že McLaren se snažil o ukončení spolupráce "od začátku sezóny." Dle Yamamota je "zklamání, že se museli rozejít." I tak ale věří, že spolupráce s Toro Rosso vyjde.
"Věřím, že se nám podaří odjet slušnou sezónu a navážeme dobré partnerství s STR, i když vím, že nám nezbývá do konce roku moc času. Toro Rosso má stejného ducha jako Honda. Věřím, že vše půjde hladce," okomentoval situaci manažer Jamamoto.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.