Stoffel Vandoorne nepochybuje o tom, že se McLaren může vrátit na do bojů o podia příští rok poté, co bylo potvrzeno, že tým přechází od dodavatele pohonných jednotek Honda k Renaultu.
Jak již víme, McLaren se rozhodl po třech letech trápení s Hondou ve vzájemném partnerství nepokračovat a přestupuje od nové sezony jako zákaznický tým k Renaultu. Hondy pak bude používat Toro Rosso.
Vandoorne novou smlouvu nijak detailně komentovat samozřejmě nechtěl, ale řekl, že věří, že to přispěje k velkému zlepšení formy jeho týmu a McLaren tak čekají světlé zítřky. Když se jej kolegové ze serveru motorsport.com zeptali, jestli věří tomu, že McLaren bude v pozici, aby se příští rok zapojil do boje o pódiová umístění, tak řekl: "Myslím, že tým v té pozici určitě bude. Způsob, jakým jsme letos vyvíjeli auto, byl velmi povzbuzující," začal Stoffel Vandoorne.
"Samozřejmě, když máte spoustu problémů, tak nemůžete vždy vytěžit maximum a to hodně ovlivní další části. Směr, kterým se vše ubírá, mluvil jsem s některými kluky z aerodynamického oddělení v továrně, to vše je velmi pozitivní." Belgičan moc dobře viděl, jakým problémům tým v partnerství s Hondou čelil. Podle něj bylo ale povzbuzující vidět tu energii, se kterou se snažil Zak Brown vše rozmíchat. "Určitě se spousta věcí změnila a stále mění. Změny jsou to pozitivní a velmi dobré. Zvláště v situaci, ve které teď jsme."
"Potřebujeme dostat tým zpět na špici. Zůstat stát v klidu na místě nikdy není dobré. Změna je dobrá - snad brzy uvidíme pozitiva této změny," zakončil Vandoorne. Jeho tým k nadcházejícímu víkendu v Singapuru vzhlíží s optimismem. trať není tak náročná na motory, a tak by McLareny mohly mít šanci na body.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.