Stoffel Vandoorne nepochybuje o tom, že se McLaren může vrátit na do bojů o podia příští rok poté, co bylo potvrzeno, že tým přechází od dodavatele pohonných jednotek Honda k Renaultu.
Jak již víme, McLaren se rozhodl po třech letech trápení s Hondou ve vzájemném partnerství nepokračovat a přestupuje od nové sezony jako zákaznický tým k Renaultu. Hondy pak bude používat Toro Rosso.
Vandoorne novou smlouvu nijak detailně komentovat samozřejmě nechtěl, ale řekl, že věří, že to přispěje k velkému zlepšení formy jeho týmu a McLaren tak čekají světlé zítřky. Když se jej kolegové ze serveru motorsport.com zeptali, jestli věří tomu, že McLaren bude v pozici, aby se příští rok zapojil do boje o pódiová umístění, tak řekl: "Myslím, že tým v té pozici určitě bude. Způsob, jakým jsme letos vyvíjeli auto, byl velmi povzbuzující," začal Stoffel Vandoorne.
"Samozřejmě, když máte spoustu problémů, tak nemůžete vždy vytěžit maximum a to hodně ovlivní další části. Směr, kterým se vše ubírá, mluvil jsem s některými kluky z aerodynamického oddělení v továrně, to vše je velmi pozitivní." Belgičan moc dobře viděl, jakým problémům tým v partnerství s Hondou čelil. Podle něj bylo ale povzbuzující vidět tu energii, se kterou se snažil Zak Brown vše rozmíchat. "Určitě se spousta věcí změnila a stále mění. Změny jsou to pozitivní a velmi dobré. Zvláště v situaci, ve které teď jsme."
"Potřebujeme dostat tým zpět na špici. Zůstat stát v klidu na místě nikdy není dobré. Změna je dobrá - snad brzy uvidíme pozitiva této změny," zakončil Vandoorne. Jeho tým k nadcházejícímu víkendu v Singapuru vzhlíží s optimismem. trať není tak náročná na motory, a tak by McLareny mohly mít šanci na body.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.