Stoffel Vandoorne nepochybuje o tom, že se McLaren může vrátit na do bojů o podia příští rok poté, co bylo potvrzeno, že tým přechází od dodavatele pohonných jednotek Honda k Renaultu.
Jak již víme, McLaren se rozhodl po třech letech trápení s Hondou ve vzájemném partnerství nepokračovat a přestupuje od nové sezony jako zákaznický tým k Renaultu. Hondy pak bude používat Toro Rosso.
Vandoorne novou smlouvu nijak detailně komentovat samozřejmě nechtěl, ale řekl, že věří, že to přispěje k velkému zlepšení formy jeho týmu a McLaren tak čekají světlé zítřky. Když se jej kolegové ze serveru motorsport.com zeptali, jestli věří tomu, že McLaren bude v pozici, aby se příští rok zapojil do boje o pódiová umístění, tak řekl: "Myslím, že tým v té pozici určitě bude. Způsob, jakým jsme letos vyvíjeli auto, byl velmi povzbuzující," začal Stoffel Vandoorne.
"Samozřejmě, když máte spoustu problémů, tak nemůžete vždy vytěžit maximum a to hodně ovlivní další části. Směr, kterým se vše ubírá, mluvil jsem s některými kluky z aerodynamického oddělení v továrně, to vše je velmi pozitivní." Belgičan moc dobře viděl, jakým problémům tým v partnerství s Hondou čelil. Podle něj bylo ale povzbuzující vidět tu energii, se kterou se snažil Zak Brown vše rozmíchat. "Určitě se spousta věcí změnila a stále mění. Změny jsou to pozitivní a velmi dobré. Zvláště v situaci, ve které teď jsme."
"Potřebujeme dostat tým zpět na špici. Zůstat stát v klidu na místě nikdy není dobré. Změna je dobrá - snad brzy uvidíme pozitiva této změny," zakončil Vandoorne. Jeho tým k nadcházejícímu víkendu v Singapuru vzhlíží s optimismem. trať není tak náročná na motory, a tak by McLareny mohly mít šanci na body.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.