Renault s potěšením oznámil příchod Carlose Sainze, jenž za ně bude v sezóně 2018 závodit po boku Nica Hülkenberga.
Třiadvacetiletý pilot má na kontě od svého debutu v Austrálii v roce 2015 už 53 velkých cen, 100 bodů a šest čtvrtých míst. Nyní jej Red Bull na rok zapůjčí Renaultu jako kompenzaci za to, že jim dodavatel motorů umožnil předčasně ukončit smlouvu a dohodnout se s Hondou.
"Carlos Sainz je velmi slibným jezdcem, kterého mám už nějakou dobu v hledáčku, obzvlášť po jeho úspěších v juniorské formuli Renault. Pro nás jde o pozitivní zprávu, že Carlose můžeme potvrdit pro rok 2018. Tato volba zapadá do našich středně-dobých strategických plánů," popisuje Cyril Abiteboul, šéf týmu Renault Sport.
"Cítíme, že Nico a Carlos se na dráze i mimo ní budou doplňovat a že tato kombinace by nám měla pomoci v posunu na roštu. Rád bych poděkoval Helmutovi Markovi za to, že nám na tuto dobu Carlose zapůjčí. Musíme také poděkovat Jolyonovi za jeho pokračující tvrdou práci s týmem a úsilí v předchozích dvou sezónách. Je oddaným pilotem a přejeme mu to nejlepší v dalších krocích jeho kariéry," pokračuje Abiteboul.
Jak změnu týmu hodnotí Carlos Sainz? "Jsem moc rád, že se můžu přidat k Renaultu. Být F1 pilotem továrního týmu je poctou a doufám, že důvěru Renaultu ve mě oplatím svými co nejlepšími výkony na dráze. Trajektorie Renaultu je vzrušující a já jsem hrdý na to, že se k nim přidám v tak důležitém období jejich historie.
Těším se na spolupráci se všemi v Enstone a ve Viry a na jízdu po boku Nica Hülkenberga. S Renaultem jsem úzce spolupracoval v F1 i dříve v motorsportu, takže znám jejich motivaci a schopnosti. Tohle je začátek velmi vzrušující nové kapitoly v mé kariéře.
Chtěl bych poděkovat Red Bullu za jejich důvěru a podporu a za to, že mi umožnili tuto příležitost. V neposlední řadě bych rád poděkoval všem lidem, kteří pracují v Toro Rosso. Jsou fantastickým týmem profesionálů a přeji jim v budoucnu to nejlepší," dodává Sainz.
K tomuto přestupu se vyjádřil také odborný poradce Helmut Marko, na jehož schválení záleželo nejvíce: "Jsme rádi, že uzavřeli dohodu pro Carlose, aby v roce 2018 nastupoval za Renault. Je ohromně talentovaný a bude těžit ze spolupráce s továrním týmem po boku vysoce zkušeného jezdce.
To Carlosovi poskytne odlišnou výzvu. Budeme tam nadšeně sledovat jeho pokrok, jelikož zůstává součástí rodiny Red Bullu. Tohle je velmi dobrý vývoj pro Carlose i pro Renault. Nám to rovněž umožní uvést do Formule 1 nový talent," dodává Marko, jehož záměrem je příští rok dát u Toro Rosso šanci Pierrovi Gaslymu.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.