Renault s potěšením oznámil příchod Carlose Sainze, jenž za ně bude v sezóně 2018 závodit po boku Nica Hülkenberga.
Třiadvacetiletý pilot má na kontě od svého debutu v Austrálii v roce 2015 už 53 velkých cen, 100 bodů a šest čtvrtých míst. Nyní jej Red Bull na rok zapůjčí Renaultu jako kompenzaci za to, že jim dodavatel motorů umožnil předčasně ukončit smlouvu a dohodnout se s Hondou.
"Carlos Sainz je velmi slibným jezdcem, kterého mám už nějakou dobu v hledáčku, obzvlášť po jeho úspěších v juniorské formuli Renault. Pro nás jde o pozitivní zprávu, že Carlose můžeme potvrdit pro rok 2018. Tato volba zapadá do našich středně-dobých strategických plánů," popisuje Cyril Abiteboul, šéf týmu Renault Sport.
"Cítíme, že Nico a Carlos se na dráze i mimo ní budou doplňovat a že tato kombinace by nám měla pomoci v posunu na roštu. Rád bych poděkoval Helmutovi Markovi za to, že nám na tuto dobu Carlose zapůjčí. Musíme také poděkovat Jolyonovi za jeho pokračující tvrdou práci s týmem a úsilí v předchozích dvou sezónách. Je oddaným pilotem a přejeme mu to nejlepší v dalších krocích jeho kariéry," pokračuje Abiteboul.
Jak změnu týmu hodnotí Carlos Sainz? "Jsem moc rád, že se můžu přidat k Renaultu. Být F1 pilotem továrního týmu je poctou a doufám, že důvěru Renaultu ve mě oplatím svými co nejlepšími výkony na dráze. Trajektorie Renaultu je vzrušující a já jsem hrdý na to, že se k nim přidám v tak důležitém období jejich historie.
Těším se na spolupráci se všemi v Enstone a ve Viry a na jízdu po boku Nica Hülkenberga. S Renaultem jsem úzce spolupracoval v F1 i dříve v motorsportu, takže znám jejich motivaci a schopnosti. Tohle je začátek velmi vzrušující nové kapitoly v mé kariéře.
Chtěl bych poděkovat Red Bullu za jejich důvěru a podporu a za to, že mi umožnili tuto příležitost. V neposlední řadě bych rád poděkoval všem lidem, kteří pracují v Toro Rosso. Jsou fantastickým týmem profesionálů a přeji jim v budoucnu to nejlepší," dodává Sainz.
K tomuto přestupu se vyjádřil také odborný poradce Helmut Marko, na jehož schválení záleželo nejvíce: "Jsme rádi, že uzavřeli dohodu pro Carlose, aby v roce 2018 nastupoval za Renault. Je ohromně talentovaný a bude těžit ze spolupráce s továrním týmem po boku vysoce zkušeného jezdce.
To Carlosovi poskytne odlišnou výzvu. Budeme tam nadšeně sledovat jeho pokrok, jelikož zůstává součástí rodiny Red Bullu. Tohle je velmi dobrý vývoj pro Carlose i pro Renault. Nám to rovněž umožní uvést do Formule 1 nový talent," dodává Marko, jehož záměrem je příští rok dát u Toro Rosso šanci Pierrovi Gaslymu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.