Série oficiálních prohlášení McLarenu pokračuje zprávou o uzavření tříletého partnerství s Renaultem, který za zády jeho vozů svými motory nahradí Hondu.
Přestože McLaren má na kontě za dobu společné historie v F1 od roku 1977 již 814 velkých cen a Renault v roli výrobce motorů 591, doposud spolu ještě nikdy nespolupracovali. Z pohledu britského týmu je důvod toho partnerství evidentní: "Renault předvedl svou schopnost postavit vítězné motory pro svůj tým i pro zákaznické týmy," stojí ve zprávě.
Renault na druhou stranu získává "druhý špičkový tým Formule 1, který mu bude poskytovat prvotřídní zpětnou vazbu, pokud jde o vývoj svého motoru." Obě strany neočekávají nic jiného, než že spolu budou bojovat o vítězství.
Podle prezidenta Renaultu Jérôma Stolla jde o "strategické rozhodnutí pro Renault Sport. Renault bude poprvé spolupracovat s McLarenem a my jsme hrdi na to, že jsme se dohodli s organizací, která má ve Formuli 1 tak bohatou historii. Tato aliance není jen technická a sportovní, přicházejí s ní také marketingové a komunikační benefity. Víme, že McLaren na to bude na trati tvrdě tlačit a že z tohoto soutěžení budeme mít užitek všichni."
"Nejdůležitější je, že toto partnerství nám poskytuje rovnocennou šanci bojovat po boku dalších týmů poháněných Renaultem. V McLarenu máme motivaci, touhu a zdroje na to, abychom v roce 2018 byli konkurenceschopní.
Pohon od Renaultu nám teď dá schopnost učinit významný pokrok na roštu. Dnešním oznámením začíná nová kapitola v historii McLarenu a my se na její začátek už nemůžeme dočkat," říká šejk Mohamed bin Essa Al Chálífa, výkonný předseda a ředitel výkonného výboru skupiny McLaren.
Ředitel Technologické skupiny McLaren Zak Brown pokračuje slovy: "Dnešní oznámení nám dodává stabilitu, kterou potřebujeme k tomu, abychom se s naším šasi a s technickým programem pro rok 2018 posunuli kupředu bez jakéhokoliv dalšího zaváhání.
"Jako organizace pracoval McLaren vždy extrémně tvrdě na formování trvajících partnerství se svými technickými dodavateli. Jsme přesvědčeni o tom, že Renaultu můžeme přinést skutečnou hodnotu, když s ním budeme spolupracovat na rozvoji této současné pohonné jednotky v pravidelného vítěze závodů."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.