Série oficiálních prohlášení McLarenu pokračuje zprávou o uzavření tříletého partnerství s Renaultem, který za zády jeho vozů svými motory nahradí Hondu.
Přestože McLaren má na kontě za dobu společné historie v F1 od roku 1977 již 814 velkých cen a Renault v roli výrobce motorů 591, doposud spolu ještě nikdy nespolupracovali. Z pohledu britského týmu je důvod toho partnerství evidentní: "Renault předvedl svou schopnost postavit vítězné motory pro svůj tým i pro zákaznické týmy," stojí ve zprávě.
Renault na druhou stranu získává "druhý špičkový tým Formule 1, který mu bude poskytovat prvotřídní zpětnou vazbu, pokud jde o vývoj svého motoru." Obě strany neočekávají nic jiného, než že spolu budou bojovat o vítězství.
Podle prezidenta Renaultu Jérôma Stolla jde o "strategické rozhodnutí pro Renault Sport. Renault bude poprvé spolupracovat s McLarenem a my jsme hrdi na to, že jsme se dohodli s organizací, která má ve Formuli 1 tak bohatou historii. Tato aliance není jen technická a sportovní, přicházejí s ní také marketingové a komunikační benefity. Víme, že McLaren na to bude na trati tvrdě tlačit a že z tohoto soutěžení budeme mít užitek všichni."
"Nejdůležitější je, že toto partnerství nám poskytuje rovnocennou šanci bojovat po boku dalších týmů poháněných Renaultem. V McLarenu máme motivaci, touhu a zdroje na to, abychom v roce 2018 byli konkurenceschopní.
Pohon od Renaultu nám teď dá schopnost učinit významný pokrok na roštu. Dnešním oznámením začíná nová kapitola v historii McLarenu a my se na její začátek už nemůžeme dočkat," říká šejk Mohamed bin Essa Al Chálífa, výkonný předseda a ředitel výkonného výboru skupiny McLaren.
Ředitel Technologické skupiny McLaren Zak Brown pokračuje slovy: "Dnešní oznámení nám dodává stabilitu, kterou potřebujeme k tomu, abychom se s naším šasi a s technickým programem pro rok 2018 posunuli kupředu bez jakéhokoliv dalšího zaváhání.
"Jako organizace pracoval McLaren vždy extrémně tvrdě na formování trvajících partnerství se svými technickými dodavateli. Jsme přesvědčeni o tom, že Renaultu můžeme přinést skutečnou hodnotu, když s ním budeme spolupracovat na rozvoji této současné pohonné jednotky v pravidelného vítěze závodů."
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.