McLaren a Honda dnes oficiálně oznámili, že po sezóně 2017 končí po vzájemné dohodě svou spolupráci.
To, co jsme nastínili před několika týdny, dnes McLaren i Honda potvrzují. Po neúspěšných třech letech se rozcházejí.
"Honda je skvělou společností, která je ve Formuli 1 kvůli vítězstvím, podobně jako McLaren. I když naše partnerství nepřineslo kýžený úspěch, tak to nic neubírá na skvělé společné historii těchto dvou společností ani na pokračujících snahách dosáhnout v F1 úspěchu.
V této chvíli je v nejlepším zájmu obou, abychom šli za svými závodními ambicemi odděleně," říká šejk Mohamed bin Essa Al Chálífa, výkonný předseda a ředitel výkonného výboru skupiny McLaren.
Prezident Hondy Takahiro Hačigo k tomu říká: "Je to nešťastné, že se musíme s McLarenem rozejít před tím, než naplníme své ambice. K rozhodnutí jsme ale dospěli s vírou, že jde o nejlepší krok pro budoucnost obou společností.
Za Hondu bych chtěl vyjádřit upřímné poděkování fanoušků, kteří tým velmi podporovali, stejně jako jezdcům, členům týmu a všem zainteresovaným, kteří s námi sdíleli radosti a zklamání od doby, kdy jsme se začali připravovat na náš návrat do F1 v roce 2015.
Honda bude pokračovat ve společném boji s McLarenem až do konce sezóny 2017, a pak se bude věnovat svým závodním aktivitám v F1 v roce 2018 a dále."
Výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren Zak Brown dodává: "O odhodlání Hondy a energii pro misi v úspěchu v F1 nikdy nebyly pochybnosti. Jsou prověřenými mistry a inovátory. Kvůli kombinaci různých důvodů naše parnterství nezářilo tak, jak si kdokoliv z nás přál.
Uurčitě nejde o nedostatek úsilí ze strany Hondy či McLarenu, nadešel však čas se posunout dopředu různými směry. Jako závodník doufám, že uvidíme skvělou značku Honda zpět ně špici, protože náš sport je díky jejich zapojení lepší. Vím, že tento pohled sdílejí všichni ve sportu."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.