McLaren a Honda dnes oficiálně oznámili, že po sezóně 2017 končí po vzájemné dohodě svou spolupráci.
To, co jsme nastínili před několika týdny, dnes McLaren i Honda potvrzují. Po neúspěšných třech letech se rozcházejí.
"Honda je skvělou společností, která je ve Formuli 1 kvůli vítězstvím, podobně jako McLaren. I když naše partnerství nepřineslo kýžený úspěch, tak to nic neubírá na skvělé společné historii těchto dvou společností ani na pokračujících snahách dosáhnout v F1 úspěchu.
V této chvíli je v nejlepším zájmu obou, abychom šli za svými závodními ambicemi odděleně," říká šejk Mohamed bin Essa Al Chálífa, výkonný předseda a ředitel výkonného výboru skupiny McLaren.
Prezident Hondy Takahiro Hačigo k tomu říká: "Je to nešťastné, že se musíme s McLarenem rozejít před tím, než naplníme své ambice. K rozhodnutí jsme ale dospěli s vírou, že jde o nejlepší krok pro budoucnost obou společností.
Za Hondu bych chtěl vyjádřit upřímné poděkování fanoušků, kteří tým velmi podporovali, stejně jako jezdcům, členům týmu a všem zainteresovaným, kteří s námi sdíleli radosti a zklamání od doby, kdy jsme se začali připravovat na náš návrat do F1 v roce 2015.
Honda bude pokračovat ve společném boji s McLarenem až do konce sezóny 2017, a pak se bude věnovat svým závodním aktivitám v F1 v roce 2018 a dále."
Výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren Zak Brown dodává: "O odhodlání Hondy a energii pro misi v úspěchu v F1 nikdy nebyly pochybnosti. Jsou prověřenými mistry a inovátory. Kvůli kombinaci různých důvodů naše parnterství nezářilo tak, jak si kdokoliv z nás přál.
Uurčitě nejde o nedostatek úsilí ze strany Hondy či McLarenu, nadešel však čas se posunout dopředu různými směry. Jako závodník doufám, že uvidíme skvělou značku Honda zpět ně špici, protože náš sport je díky jejich zapojení lepší. Vím, že tento pohled sdílejí všichni ve sportu."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.