SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na okruhu Marina Bay dosáhl Daniel Ricciardo s Red Bullem, o desetinu zpět skončil Sebastian Vettel s Ferrari. Lídr šampionátu Lewis Hamilton ztrácel 4 desetiny, do první osmičky se vešel i stěžující si Fernando Alonso s McLarenem.
Do úvodního tréninku, jenž kvůli časovému posunu začínal v Singapuru v 16:30 hod místního času, zasáhli testovací piloti Giovinazzi (u Haasu) a Gelael (u Toro Rosso), závodníci Magnussen se Sainzem tentokrát odpočívali. Ráno nad okruhem pršelo, do začátku však již byla dráha suchá - teplota vzduchu dosahovala 29 °C a trať 34 °C.
Jako první na trať v 10:30 h našeho času vyrazil Wehrlein se Sauberem, s měřeným kolem se zapsal nejdříve Bottas (1:48,770 a 299 km/h na rovince) na super-měkkých pneumatikách po 12 min - jeho týmový kolega Hamilton byl v prvním pokusu o 7 desetin pomalejší (1:49,498 a 296 km/h).
Vandoorne, jehož MGU-K dokázala Honda opravit (výměnou hnací hřídele), a proto by se měl vyhnout penalizaci, na chvíli jezdce Mercedesu rozdělil (1:49,259 a 286 km/h), oba mu však brzy odskočili - Bottas na 1:45,307 (300 km/h na rovince) a Hamilton narazivši na vozy vyjíždějící z boxů na 1:46,553 min (301 km/h); všichni na super-měkké směsi. Gelael na ně ztrácel přes 8 sekund.
"Dej nám vědět, jestli chceš nějaké elektronické úpravy," vybízí Mercedes Bottase. "Prozatím to je dobré, ale trať se hodně zlepšuje," odpovídá finský pilot, který tento týden prodloužil smlouvu s německým týmem. V opakovaných záběrech si všímáme, že zachytil smyk ve vysoké rychlosti. Provoz na dráze houstne.
Problémy s motorem má Hülkenberg u Renaultu, tým mu nařizuje rychle změnit na volantu některá nastavení a Nico těsně míjí zeď. Hamilton si spravuje chuť a jde do čela - 1:44,236 min. Brzy tak překonává nejrychlejší čas loňského tréninku 1:45,823 min.
Dobrou rychlost Red Bullu prokazuje po 30 min Ricciardo (1:44,579 min; 295 km/h) a Verstappen, jenž s časem 1:44,058 předčí Hamiltona. Na rovince sice jel jen 292 km/h, ale stejně jako jeho týmový kolega si pomohl ultra-měkkými pneumatikami.
"Vypadá to, že Ferrari budou na městském okruhu favorité před Mercedesem. Ale když se podíváte na Monako, tak my jsme tam zas tolik neztráceli, a to naše auto ještě zdaleka nebylo tak dobré jako nyní. Proto si myslím, že tady můžeme být celkem konkurenceschopní," řekl Max před tréninkem.
Smyk dostává Ericsson i Grosjean, bez poškození ale pokračují. Potíže však hlásí Stroll svému Williamsu: "Mám problém s motorem." Pomalu míří ke svým mechanikům. Stáj po chvíli zjistila, že jej zradila spíše převodovka, Kanaďana pak už na trať nevyslala.
Bottas, stejně jako většina ostatních jezdců, přezouvá také na ultra-měkké pneumatiky, je ale o 0,15 s pomalejší (1:43,434 min; 305,5 km/h). První místo si bere zpět až Hamilton s časem 1:42,904 min. Ferrari se v polovině tréninku drží o sekundu zpět.
McLaren ztrácející 2 vteřiny žádá Alonsa, aby po vyjetí z boxů odjel jedno zahřívací kolo, než se pokusí o to rychlé. "Sakra, to jako fakt?" ptá se nevěřícně Španěl na 14. příčce, zatímco Vandoorne je devátý.
Bottas ve svém ostrém pokusu tvrdě probrzdil a po přejetí přes obrubník musel korigovat velký přetáčivý smyk. "Je po pneumatikách," hlesl do rádia po sedmém kole na své sadě ultra-měkké sadě. Čas mu zatím stačí jen na třetí místo, o dvě desetiny za ním se drží Ricciardo.
Půl hodiny před koncem zrychluje Verstappen (1:42,805 min; 296 km/h) na čerstvé sadě ultra-měkkých pneumatik a opět si prohazuje místo s Hamiltonem.
Alonso se dostává na šesté místo (1:43,759 min) - o půl sekundy před osmého Vettela, tým ale hlasitě upozorňuje, že nemá "žádný výkon." McLaren byl v Maďarsku 4. nejrychlejší týmem a také zde očekává, že bude velmi silný.
"Chtěl by sis dát ještě jeden pokus?" táže se Alonsa inženýr. "Ne, prosím ne!" odpovídá jezdec. Z boxové zídky mu říkají: "V současné době jsi ve výsledcích sedmý." "No, mohli bychom být první," reaguje Alonso týmu. Těžko říct, jak to v tuto chvíli myslel.
Vettel po nasazení nových ultra-měkkých pneumatik poskakuje před svého týmového kolegu na pátou příčku (1:43,701 min). Náramně se daří Ricciardovi, který kolo zvládá ještě rychleji než Verstappen - 1:42,489 min (298 km/h).
Gelael je o 3,3 sekundy za Kvjatem a stěžuje si na pravé přední kolo. "Tlaky v pneumatikách jsou OK," odpovídá mu Toro Rosso. Zatím je osmnáctý před oběma Saubery.
Vettel (1:42,598 min; 296 km/h) se v závěru dostává na druhé místo mezi piloty Red Bullu, což je pro fanoušky Ferrari příslibem dobrého víkendu. Čtvrtá pozice patří Hamiltonovi - Mercedes vypadá celkem dobře a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se měl v Singapuru nějak moc trápit.
Solidní kolo (1:43,423 min) zajel Pérez, který s Force Indií končí před Bottasem na páté příčce. Druhý trénink, který se pojede za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, nám toho o formě týmů prozradí více.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.