SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na okruhu Marina Bay dosáhl Daniel Ricciardo s Red Bullem, o desetinu zpět skončil Sebastian Vettel s Ferrari. Lídr šampionátu Lewis Hamilton ztrácel 4 desetiny, do první osmičky se vešel i stěžující si Fernando Alonso s McLarenem.
Do úvodního tréninku, jenž kvůli časovému posunu začínal v Singapuru v 16:30 hod místního času, zasáhli testovací piloti Giovinazzi (u Haasu) a Gelael (u Toro Rosso), závodníci Magnussen se Sainzem tentokrát odpočívali. Ráno nad okruhem pršelo, do začátku však již byla dráha suchá - teplota vzduchu dosahovala 29 °C a trať 34 °C.
Jako první na trať v 10:30 h našeho času vyrazil Wehrlein se Sauberem, s měřeným kolem se zapsal nejdříve Bottas (1:48,770 a 299 km/h na rovince) na super-měkkých pneumatikách po 12 min - jeho týmový kolega Hamilton byl v prvním pokusu o 7 desetin pomalejší (1:49,498 a 296 km/h).
Vandoorne, jehož MGU-K dokázala Honda opravit (výměnou hnací hřídele), a proto by se měl vyhnout penalizaci, na chvíli jezdce Mercedesu rozdělil (1:49,259 a 286 km/h), oba mu však brzy odskočili - Bottas na 1:45,307 (300 km/h na rovince) a Hamilton narazivši na vozy vyjíždějící z boxů na 1:46,553 min (301 km/h); všichni na super-měkké směsi. Gelael na ně ztrácel přes 8 sekund.
"Dej nám vědět, jestli chceš nějaké elektronické úpravy," vybízí Mercedes Bottase. "Prozatím to je dobré, ale trať se hodně zlepšuje," odpovídá finský pilot, který tento týden prodloužil smlouvu s německým týmem. V opakovaných záběrech si všímáme, že zachytil smyk ve vysoké rychlosti. Provoz na dráze houstne.
Problémy s motorem má Hülkenberg u Renaultu, tým mu nařizuje rychle změnit na volantu některá nastavení a Nico těsně míjí zeď. Hamilton si spravuje chuť a jde do čela - 1:44,236 min. Brzy tak překonává nejrychlejší čas loňského tréninku 1:45,823 min.
Dobrou rychlost Red Bullu prokazuje po 30 min Ricciardo (1:44,579 min; 295 km/h) a Verstappen, jenž s časem 1:44,058 předčí Hamiltona. Na rovince sice jel jen 292 km/h, ale stejně jako jeho týmový kolega si pomohl ultra-měkkými pneumatikami.
"Vypadá to, že Ferrari budou na městském okruhu favorité před Mercedesem. Ale když se podíváte na Monako, tak my jsme tam zas tolik neztráceli, a to naše auto ještě zdaleka nebylo tak dobré jako nyní. Proto si myslím, že tady můžeme být celkem konkurenceschopní," řekl Max před tréninkem.
Smyk dostává Ericsson i Grosjean, bez poškození ale pokračují. Potíže však hlásí Stroll svému Williamsu: "Mám problém s motorem." Pomalu míří ke svým mechanikům. Stáj po chvíli zjistila, že jej zradila spíše převodovka, Kanaďana pak už na trať nevyslala.
Bottas, stejně jako většina ostatních jezdců, přezouvá také na ultra-měkké pneumatiky, je ale o 0,15 s pomalejší (1:43,434 min; 305,5 km/h). První místo si bere zpět až Hamilton s časem 1:42,904 min. Ferrari se v polovině tréninku drží o sekundu zpět.
McLaren ztrácející 2 vteřiny žádá Alonsa, aby po vyjetí z boxů odjel jedno zahřívací kolo, než se pokusí o to rychlé. "Sakra, to jako fakt?" ptá se nevěřícně Španěl na 14. příčce, zatímco Vandoorne je devátý.
Bottas ve svém ostrém pokusu tvrdě probrzdil a po přejetí přes obrubník musel korigovat velký přetáčivý smyk. "Je po pneumatikách," hlesl do rádia po sedmém kole na své sadě ultra-měkké sadě. Čas mu zatím stačí jen na třetí místo, o dvě desetiny za ním se drží Ricciardo.
Půl hodiny před koncem zrychluje Verstappen (1:42,805 min; 296 km/h) na čerstvé sadě ultra-měkkých pneumatik a opět si prohazuje místo s Hamiltonem.
Alonso se dostává na šesté místo (1:43,759 min) - o půl sekundy před osmého Vettela, tým ale hlasitě upozorňuje, že nemá "žádný výkon." McLaren byl v Maďarsku 4. nejrychlejší týmem a také zde očekává, že bude velmi silný.
"Chtěl by sis dát ještě jeden pokus?" táže se Alonsa inženýr. "Ne, prosím ne!" odpovídá jezdec. Z boxové zídky mu říkají: "V současné době jsi ve výsledcích sedmý." "No, mohli bychom být první," reaguje Alonso týmu. Těžko říct, jak to v tuto chvíli myslel.
Vettel po nasazení nových ultra-měkkých pneumatik poskakuje před svého týmového kolegu na pátou příčku (1:43,701 min). Náramně se daří Ricciardovi, který kolo zvládá ještě rychleji než Verstappen - 1:42,489 min (298 km/h).
Gelael je o 3,3 sekundy za Kvjatem a stěžuje si na pravé přední kolo. "Tlaky v pneumatikách jsou OK," odpovídá mu Toro Rosso. Zatím je osmnáctý před oběma Saubery.
Vettel (1:42,598 min; 296 km/h) se v závěru dostává na druhé místo mezi piloty Red Bullu, což je pro fanoušky Ferrari příslibem dobrého víkendu. Čtvrtá pozice patří Hamiltonovi - Mercedes vypadá celkem dobře a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by se měl v Singapuru nějak moc trápit.
Solidní kolo (1:43,423 min) zajel Pérez, který s Force Indií končí před Bottasem na páté příčce. Druhý trénink, který se pojede za reprezentativnějších podmínek z pohledu kvalifikace a závodu, nám toho o formě týmů prozradí více.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.