Sergio Pérez v Singapuru řekl, že je velmi blízko podpisu nové smlouvy v F1. Upozorňuje, že Force India není jeho jedinou možností.
Mexickému jezdci po sezóně vyprší kontrakt s Force Indií. Nyní se svými sponzory konzultuje, za jakých podmínek a komu se pro příští sezónu upíše. "Jsem opravdu blízko tomu, abych podepsal svou smlouvu. Ale dokud ji nepodepíšu, tak víte - v F1 nikdy nevíte," uvádí Pérez.
Doufá, že tak učiní do Velké ceny Malajsie, kde by chtěl oznámit své budoucí plány. Poslední vývoj kolem Renaultu a Carlose Sainze, který k němu má přijít s Toro Rosso, na ně však údajně vliv nemá.
"Vzhledem k pozici, v níž se nacházím - jsem v týmu čtyři po sobě jdoucí roky, jak víte. Myslím, že příští rok to bude velkou výzvou to udržet. Když se poohlížím po možnostech kolem, tak špičkové týmy nemají žádné místo, kam byste se mohli posunout na roštu. Takže to je těžké se rozhodnout, co udělat, protože trh se teď moc nehýbe.
Myslím si ale, že Force India je rozhodně schopná vám dát takové auto, abyste ukázali svůj talent, a to je velmi důležité. Uvidíme, k čemu dojde, ale určitě cítím, že je pro mě dobrým místem," pokračuje mexický závodník, jemuž v letošním šampionátu patří s 58 body sedmé místo - a nebýt několika zbytečných kolizí se svým týmovým kolegou Estebanem Oconem, mohl jich mít ještě více.
Na otázku, jestli je jisté prodloužení u indické stáj, Pérez odpovídá: "Existují dvě možnosti, abych byl celkem upřímný, ale nechci je moc komentovat. Jsem opravdu blízko podpisu smlouvy, ale dokud není podepsána, jde o čistou spekulaci."
Tou druhou možností by mohl být Williams, který chce mít po boku Lance Strolla se silnými sponzory zkušeného pilota. Nahradí v něm Pérez Felipeho Massu?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.