Bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve nechápe zprávy o možném návratu Roberta Kubicy. Nejen, že se s ním nedalo moc dobře vycházet, ale navíc podle něj ani žádným zvláštním talentem neoplývá.
I když se po testech s Renaultem hovořilo o možném návratu polského jezdce do F1, šéf týmu Cyril Abiteboul nic takového nepotvrdil. Po pochybách o schopnostech jezdce snést plnou závodní zátěž uvedl: "nechci vytvářet spekulace ani tým k něčemu zavazovat, protože veřejnost má zájem o návrat Roberta. My bychom byli rádi, kdyby byl zpátky, muselo by to ale dávat smysl."
Francouzský tým očekává příchod Carlose Sainze, a tak se Kubica rozhlíží po jiných teoretických možnostech v F1 - například u Williamsu místo Felipeho Massy či Sauberu.
Podle Villeneuva by ale bylo hloupost, kdyby některý z týmů F1 Kubicu vzal jako svého závodního pilota: "Upřímně to nechápu. Zaprvé, jaký jezdec dostane nabídku k návratu po šesti letech? On se trápil ke konci své kariéry i s Petrovem. Vyhrál závod podobně jako Maldonado, ale pak co?"
"A navíc už není 100%. Myslím, že kdyby neměl svůj problém (zranění), tak by nikdy druhou šanci nedostal. Nejvíce mě štve to, že to celé je jen mediální věc. Druhou šanci by si více zasloužila celá řada jiných jezdců," pokračuje bývalý mistr světa, kterého u BMW v roce 2006 nahradil právě Kubica.
"V té době byl nesnesitelný. Pro mě to bylo strašné období. Víte, v padoku musíte projevovat respekt. Respekt vůči tomu, co dosáhli ostatní, a vůči prostředí, ve kterém se pohybujete. Proto mám trochu problémy si představit něco dobrého na jeho návratu do F1," vysvětluje Villeneuve.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.